Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fabienne schreef:Hihi de legwraps lijken me eigenlijk een soort bandages voor luie mensen:D:D
GribaldiFAN schreef:Alleen wat ik me afvraag nu zijn er van die dingen met gel tec of zoiets merken mensen daar nu verschil in/??
fabienne schreef:Geen bandages, daar heb je niks aan, is alleen maar voor het mooie!
Een paar goede peesbeschermers voor en strijklappen/pijpkousen achter beiden meer bescherming.
Bandages geven geen steun, zo'n stukje stof vangt heus geen 500 kilo paard op! Het enige wat je ermee bereikt is dat de elasticiteit van je weefsels vermindert, en dan heb je na een paar jaar van die voze benen, zoals je bij heel veel dressuurpaarden ziet!
Ook peesbeschermers en pijpkousen geven verder geen steun, maar beschermen puur het zichzelf aantikken of strijken.
Het paard heeft ook geen steun in die zin nodig, zinvoller is een goede trainingsopbouw.
Waar ik wel voorstander van ben is vaak de onderbenen lekker met een koude straal afspuiten na het rijden. Dat stimuleert de bloedsomloop, en daar krijgen ze hard beenwerk van.