Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
, een beetje verkeerd geformuleerd
Ik heb wel eens van hem gehoord. twinkelchw schreef:Ik het nog niet gedaan maar ik ga het zeker wel proberen! Ik heb alleen het volgende probleem als het echt zo werkt dat ze iets zien bewegen en dat ze daarom gaan lopen. Mijn pony is echt nergens bang meer voor. Ik heb als klein meisje zoveel "gekke" dingen met haar gedaan dat ze nergens meer van op kijkt (achterste voren rijden zonder zadel en hoofdstel, als ik ergens niet bij kon op haar kont staan enz.). Maar ik hoop toch dat het werkt...
).
(bij mijn pony dan). Alleen aan het begin liep ze eventjes goed door (maar een heel klein stukje). Ik probeer ook leuke pauzes in te lasse maar daar krijg ik de kans niet eens voor omdat ze zo vaak stil staat. Ik krijg haar dan echt niet meer vooruit. Als er iemand anders op haar zit wil ze ook niet lopen. Alleen als ik voorop loop loopt ze wel (?).
twinkelchw schreef:Ik heb het geprobeerd maar het heeft niet gewerkt(bij mijn pony dan). Alleen aan het begin liep ze eventjes goed door (maar een heel klein stukje). Ik probeer ook leuke pauzes in te lasse maar daar krijg ik de kans niet eens voor omdat ze zo vaak stil staat. Ik krijg haar dan echt niet meer vooruit. Als er iemand anders op haar zit wil ze ook niet lopen. Alleen als ik voorop loop loopt ze wel (?).
Ik heb al zo veel veschillende dingen geprobeerd...niks helpt tot nu toe echt heel goed
twinkelchw schreef:Ik heb het geprobeerd maar het heeft niet gewerkt(bij mijn pony dan). Alleen aan het begin liep ze eventjes goed door (maar een heel klein stukje). Ik probeer ook leuke pauzes in te lasse maar daar krijg ik de kans niet eens voor omdat ze zo vaak stil staat. Ik krijg haar dan echt niet meer vooruit. Als er iemand anders op haar zit wil ze ook niet lopen. Alleen als ik voorop loop loopt ze wel (?).
Ik heb al zo veel veschillende dingen geprobeerd...niks helpt tot nu toe echt heel goed
Shauni schreef:twinkelchw schreef:Ik heb het geprobeerd maar het heeft niet gewerkt(bij mijn pony dan). Alleen aan het begin liep ze eventjes goed door (maar een heel klein stukje). Ik probeer ook leuke pauzes in te lasse maar daar krijg ik de kans niet eens voor omdat ze zo vaak stil staat. Ik krijg haar dan echt niet meer vooruit. Als er iemand anders op haar zit wil ze ook niet lopen. Alleen als ik voorop loop loopt ze wel (?).
Je kan beter blijven proberen, dus niet na 1 keer opgeven, Als jij opgeeft heeft je paard gewonnen en zal het de volgende keer dus weer en weer doen. netzolang totdat jij écht niet meernaar buiten
gaat.
Kan je niet proberen na te gaan waarom ze in het begin wel eventjes liep, en daar dan op verder gaan? Misschien moet je het meer met nadruk doen.
Jnien schreef:Toch hoor je veel dat paarden een winterdipje hebben.
Mij is geadviseerd meer te voeren en vooral energie.. dus meer hooi en een supplement en eventueel slobber mash ofzo erbij!
Vogeltje90 schreef:twinkelchw schreef:Ik heb het geprobeerd maar het heeft niet gewerkt(bij mijn pony dan). Alleen aan het begin liep ze eventjes goed door (maar een heel klein stukje). Ik probeer ook leuke pauzes in te lasse maar daar krijg ik de kans niet eens voor omdat ze zo vaak stil staat. Ik krijg haar dan echt niet meer vooruit. Als er iemand anders op haar zit wil ze ook niet lopen. Alleen als ik voorop loop loopt ze wel (?).
Jammer dat het niet heeft gewerkt..![]()
Je schrijft dat ze in het begin wel eventjes doorliep, nouja dat is in ieder geval ietsKan je niet proberen na te gaan waarom ze in het begin wel eventjes liep, en daar dan op verder gaan? Misschien moet je het meer met nadruk doen.
Dat is het nadeel van zo'n forum, je kan een hoop speculeren maar je krijgt nooit een echt helder beeld van iemands probleem.. Misschien heeft jouw probleem wel een heel andere oorzaak, dat kunnen we hier niet beoordelen helaas..![]()
In ieder geval sterkte ermee, en niet opgeven he!
! Ik probeer er idd ook nog achter te komen waarom ze aan het begin wel heel eventjes door liep. twinkelchw schreef:Pas ging het wel best goed, toen liep mijn vader voorop
laetitia schreef:Ik heb hetzelfde probleem en ik weet bij god niet hoe ik het moet oplossen:
Paardje is nog net ingereden, wel al 9 jaar. Is totaal geen werkpaard en vooral lui.
In de bak zet hij geen stap vooruit, behalve richting hek. Buiten zet hij ook geen stap vooruit, behalve als er iemand meeloopt of fietst of rijdt.
Ik heb al tik met de zweep gegeven, maar daar reageerd hij totaal niet op. Daarnaast vind ik het niet de oplossing om hem te slaan.
Gister ben ik de heenweg naar de hei gaan wandelen, en de terugweg ben ik erop gaan zitten. De heenweg sjokte hij achter me, de terugweg was hij vrolijk en actief....
In alles is hij geen werkpaard. Longeren en loswerken vind hij ook vervelend en met het loswerken moet ik veel 'energie geven'' om hem actief te houden.
Wie weet raad???
,ben je misschien in het begin wat te lief geweest??Henkjan schreef:Hoe lang is je pony dan al ingereden, als ze nog maar 4 is!!zou ze nu al verpest zijn . .
Jnien schreef:Toch hoor je veel dat paarden een winterdipje hebben.
Mij is geadviseerd meer te voeren en vooral energie.. dus meer hooi en een supplement en eventueel slobber mash ofzo erbij!
Tinky12 schreef:Een complete staker is weer wat anders...maar stoppen tijdens een rit.Zou ik niet pikken hoor....en reken maar dat die van mij dat geprobeerd heeft,ben je misschien in het begin wat te lief geweest??
Heb je wel eens geprobeerd om met de trailer ergens anders heen te gaan??Even een frisse en nieuwe wereld in.Mijn ene paard kan daar ook enorm van opkappen...heeft hij weer overal zin in.
Groetjes,Tinky
In het begin was ik denk ik niet te lief, toen heb ik het geprobeerd met (hard) vooruit drijven en een kleine tik. Ik moet er eigenlijk juist achter zien te komen waarom ze dit doet, ik denk niet dat een pony uit luiheid een half uur met je in gevecht gaat om dat kleine ritje. Ik kan me echt niets herinneren dat er iets gebeurt is op de weg. Misschien heeft ze wel een keer pijn gehad? Ik wil juist een manier vinden dat ze het weer leuk gaat vinden op de weg en dat ze haar angst (als ze die heeft
) kwijt raakt. Als ik haar zou dwingen om te lopen en uiteindelijk gaat ze gewoon de weg over zonder problemen zou ik nog niet te vreden zijn (zeur, zeur
)omdat ik er geen plezier in heb als zei dat ook niet heeft. hoop dat jullie dat snappen!