Ziezo (kennedy x el corona) B proefje oefenen thuis!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jibbel

Re: Ziezo (kennedy x el corona) B proefje oefenen thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 21:28

Ziet er leuk uit! Super hor, voor een 3,5 jarige! Maar overhaast nix! Knipoog
Probeer op je handen te letten, op sommige foto's neigen ze naar pianohandjes en ik denk dat je meer mag ontspannen in je polsen. Je arm is erg recht vanaf je elleboog tot aan de teugels!
Met een gebogen arm kan je makkelijker meeveren en tis ook vriendelijker voor je paard!

Veel succes samen, gaat goed komen! Ja

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 20:54

Dees schreef:
Je hebt een GOED paard, wees er maar flink zuinig op!
Niet teveel willen in het begin, sportcarriere in alle rust opbouwen niet Z willen starten zodra deze 5 jaar oud is.

Is het een merrie? Ik zou er dan zeker ook een keer mee fokken.
GOED paard, beweegt zo onder de man al duidelijk van achter uit. Geef deze de tijd maar, dat is ie wel waard.

Ik ben ook zeker van plan om (als ik later groot ben en de ruimte, geld, tijd ervoor heb^^) een veulen te fokken bij haar! =D

Verder ben ik zowiezo erg zuinig op haar =). Ik ben van plan om eind maart mijn eerste B proefje nog ff binnen te gaan starten. En daarna rustig zo nu en dan een wedstrijdje.. alles mooi op haar tempo Knipoog

het scheelt ook dat ik in het examenjaar zit waar ik veel tijd in moet steken, dus zoals vroeger met de pony ieder weekend weg gaat tot ze 4 is zowiezo niet lukken! ^^

Sherra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:58

heej,
probeer inderdaad op je armen te letten Knipoog
verder leuk paard :p

xx

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 21:02

Sherra schreef:
heej,
probeer inderdaad op je armen te letten Knipoog
verder leuk paard :p

xx

thnx ^^, ik zal er zeker aan werken!!

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:26

Wat een leuk paardje :d
Wel een beetje op je handen letten. En als je je eerste proefje hebt. Heel veel succes. En ga zo door.

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:29

Ik wil even kwijt dat ik het echt een geweldig dier vind Lovers
Leuk, leuk!
Succes met haar en vooral lekker rustig doorgaan met trainen.

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 08:37

Eve_lien schreef:
Ik wil even kwijt dat ik het echt een geweldig dier vind Lovers
Leuk, leuk!
Succes met haar en vooral lekker rustig doorgaan met trainen.

Dankje Bloos Haha!

QueenOfSheba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 14:38

mooi paardje heb je daar!
nog veel succes ermee Haha!

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 15:15

het ziet er een leuk paard uit, maar heb jij nu al sporen nodig en je paard is nog maar 3.5 jaar!!!!! Leer hem eens eerst goed op je been gewoon luisteren!!!!!!!!!!!!
Ik vind dat echt jammer dat je zo vroeg al begint met sporen, weetje dat ze omduur aan je sporen gaan gewend raken omdat je het al vroeg gebruikt... en dan mag je nog harder duwen. Het is de kunst je paard te laten reageren op je been enkel. Want een paard voelt zelfs een vliegje Knipoog! oefenen en oefenen en heel veel geduld hebben. succes

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 14:56

Ik ben juist sporen gaan gebruiken om haar beter aan het been te krijgen. Zonder sporen moest ik zo hard duwen aan zo´n paardenlijf dat ik haar echt niet lekker voorwaarts kreeg... en een jong paard moet natuurlijk alleen maar voorwaarts. Ik heb eerst geprobeerd om als ik geen reactie op het been kreeg een klein tikje (lees kriebeltje) met de zweep te geven. Ze reageerd daar alleen heel heftig op. na een paar keer wordt ze zo druk en eigelijk bang dat ik dat niet zo'n geslaagd plan vond ^^. Sporen waren daarom de juiste uitkomst. Kon ik zonder heel veel kracht drijven en werd ze goed voorwaarts.

Sinds drie dagen terug heb ik zelfs de sporen weer afgedaan omdat ze nu zo goed op het been reageerd. Het is dus gewoon een tijdelijk hulpmiddel. En ze raakt absoluut niet afgestomp op het been. Ze is zelfs veel gevoeliger voor het been geworden =)

(het waren trouwens ook maar hele kleine knopjes/bolletjes hoor Knipoog )

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 15:23

Wat een topper!
En je hebt haar echt al goed aan het lopen.
Vooral de 1e foto, lekker die achterhand mee. Top!

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 11:40

Ziezo_X schreef:
Ik ben juist sporen gaan gebruiken om haar beter aan het been te krijgen. Zonder sporen moest ik zo hard duwen aan zo´n paardenlijf dat ik haar echt niet lekker voorwaarts kreeg... en een jong paard moet natuurlijk alleen maar voorwaarts. Ik heb eerst geprobeerd om als ik geen reactie op het been kreeg een klein tikje (lees kriebeltje) met de zweep te geven. Ze reageerd daar alleen heel heftig op. na een paar keer wordt ze zo druk en eigelijk bang dat ik dat niet zo'n geslaagd plan vond ^^. Sporen waren daarom de juiste uitkomst. Kon ik zonder heel veel kracht drijven en werd ze goed voorwaarts.

Sinds drie dagen terug heb ik zelfs de sporen weer afgedaan omdat ze nu zo goed op het been reageerd. Het is dus gewoon een tijdelijk hulpmiddel. En ze raakt absoluut niet afgestomp op het been. Ze is zelfs veel gevoeliger voor het been geworden =)

wat jij nu gedaan hebt, is ze schrik leren te krijgen voor je been. je kon het anders geleerd hebben.
ze linkt nu je been, aan de spoor dat je gebruikt hebt, dat creeëerd angst. in plaats van alles in een versneld niveau te willen klaarhebben, begin met ze te leren voorwaars te lopen door enkel te stappen en te stoppen. elke keer ze vooruit gaat op het minste beloon ze. stopt ze als jij het vraagt, beloon ze weer. en zo overgaan naar de draf. je paard zal super gemotiveerd zijn en opkijken naar jou, dan je nu als diegene te zien die stekken in men buik heeft.... succes ermee
een paard zadelmak maken is iets dat niet op 1 2 3 resultaat heeft

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 11:42

nog een tip: je handen ontspannen te houden, in plaats van ze zo laag te houden opdat je zijn hoofd laag zou krijgen. je bovenarm laat je gewoon naar beneden vallen en je onderarm wijs naar het bit.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 12:19

Práchtig paard, geweldige uitstraling, wees daar maar zuinig op!

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 13:18

Mooi paard heb je Yannique!
Via Astrid heb ik je opgespoord Knipoog
Ik vind dat je hem mooi hebt lopen hoor! Dat plaatje nummer 3 er iets minder prettig uitziet, dat is gewoon een momentopname! Je pols ziet er wel heel apart geknakt uit op die foto trouwens Clown

xxLisaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 17:51

Wat een leukerd!
Familie van de mijne haha, heb ook een el corona.
Succes!

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 18:15

charlotvanre schreef:
Ziezo_X schreef:

wat jij nu gedaan hebt, is ze schrik leren te krijgen voor je been. je kon het anders geleerd hebben.
ze linkt nu je been, aan de spoor dat je gebruikt hebt, dat creeëerd angst. in plaats van alles in een versneld niveau te willen klaarhebben, begin met ze te leren voorwaars te lopen door enkel te stappen en te stoppen. elke keer ze vooruit gaat op het minste beloon ze. stopt ze als jij het vraagt, beloon ze weer. en zo overgaan naar de draf. je paard zal super gemotiveerd zijn en opkijken naar jou, dan je nu als diegene te zien die stekken in men buik heeft.... succes ermee
een paard zadelmak maken is iets dat niet op 1 2 3 resultaat heeft

ten eerste was mijn paard al zadelmak toen ik hem kreeg, dus daar heb ik niets aan hoeven doen. mijn paard is ook absoluut niet bang voor het been. Ik vraag me af waar je dat vandaan haalt (een bang paard schiet weg, loopt niet ontspannen, reageerd veel te heet op het been, versneld ipc veruimd bij het drijven etc. ). Toen ik ziezo net had heb ik even wat moeite gehad met voorwaarts rijden omdat ik mijn pony gewend was die ´vanzelf´liep. Dus ging ze stilstaan. dat kwam niet omdat ze het niet kende... maar degene die haar in heeft gerede was heel lang en had sterke benen. aan mijn kuitjes was ze dus niet gewend. vandaar dat ik een spootje ging gebruiken (omdat ze eerst heel heftig op de zweep reageerde wat ik niet zo grappig vond). hierdoor heb ik haar met veel minder hulpen (duwen en drukken met de kuit) voorwaarts kunnen rijden wat er dus voor heeft gezorgd dat ze nu lekker voorwaarts voor het been is. Ze is altijd heel fanatiek, alert en gemotiveerd... en gaat nooit in protest. Ik vind dat ik het op de juiste manier hebt opgelost en vind jou verhaal eerlijkgezegt nergens op slaan... sorry =P

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 18:17

___Sanne schreef:
Mooi paard heb je Yannique!
Via Astrid heb ik je opgespoord Knipoog
Ik vind dat je hem mooi hebt lopen hoor! Dat plaatje nummer 3 er iets minder prettig uitziet, dat is gewoon een momentopname! Je pols ziet er wel heel apart geknakt uit op die foto trouwens Clown

Thnx!! ja als je paard ineens schrikt en hij wil wegspringen vind ik het wel logisch dat je niet meteen mee kan bewege met je paard en hem dus miss iets te veel in te mond zit, of er scheef op gaat zitten ofzo ^^