Don perignon @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

patsur

Re: Don perignon @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 20:19

Sorry, maar het feit dat je een springzadel gewend bent heeft niets met je handhouding te maken..

cassy_girl14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 20:22

met me been houding wel

cassy_girl14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 20:23

en als ik ben aant springen moet ik me handen laag dus heb ik maar besloten gewoon met me handen laag te rijden

joyce_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 20:34

cassy_girl14 schreef:
en als ik ben aant springen moet ik me handen laag dus heb ik maar besloten gewoon met me handen laag te rijden

Beetje aparte conclusie vind ik zelf. Dat je met springen je handen laag houdt (of dat nou moet of niet) betekent niet dat je dat altíjd moet doen. Als je je handen meer draagt kun je beter rechtop zitten, en werk je minder streng in op de mond.
Verder zou ik geen foto's uit laten vergroten van wanneer je voor de tweede keer op een paard zit. Zeker niet als je zegt dat het nu al beter gaat. Maak dan nog eens foto's, waar je al wat meer aan paard/zadel gewend bent en kies daar een mooie foto uit. De foto's van dit topic vind ik nog een beetje "in de kinderschoenen staan".

cassy_girl14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 20:51

op alle paarden kan ik recht zitten alleen in draf op hem niet en dat is gewoon omdat ie je helemaal naar voor gooit

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 20:52

cassy_girl14 schreef:

Dan ben ik blij dat je mijn paard niet rijd..

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 20:57

cassy_girl14 schreef:
op alle paarden kan ik recht zitten alleen in draf op hem niet en dat is gewoon omdat ie je helemaal naar voor gooit

Die laatste foto is toch galop,
of zie ik dat verkeerd?
en daar zit je ook niet recht Lachen

cassy_girl14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 20:59

zit jij als je voor de 2de keer op een paard zit meteen perfect recht (een paard wat niet te zitten valt)

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 21:02

cassy_girl14 schreef:
zit jij als je voor de 2de keer op een paard zit meteen perfect recht (een paard wat niet te zitten valt)

Hoeft toch niet altijd aan het paard te liggen?
En je zegt net zelf dat je bij hem in draf niet recht zit,
Dus ik zei gewoon dat je dat in galop ook niet zat?

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 21:03

even kleine correctie: een paard dat jij niet gewend bent om te zitten... Dit paard heeft zo een ruime bewegingen waardoor het lastiger is om netjes te blijven zitten.
Het komt zo over alsof het paard slecht is, terwijl dan eigenlijk alle paardjes waar je voorheen op hebt gereden nix geen goed gangwerk hebben.
Wij constateren hier wat er is, geven tips en is het aan jou om er iets aan te doen.. Nou ga niet steeds in de verdediging dat het je 2e keer is, dat je je handen besloten hebt laag te houden omdat je dat bij springen ook doet en al helemaal niet dat het paard het schuld is!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 21:04

Op ieder paard kun je zitten, maar niet ieder paard zit even lekker. Dat jij niet lekker zit ligt aan jezelf! Lachen

cassy_girl14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 21:07

alle paarden hadde wel goed gangwerk maar hij is gwn moeilijk te zitten . Misschien tips hoe je wel kan zitten ?

Anonymous_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 21:07

Nou nou.. Ik vind het er voor de 2de keer best goed uitzien. En begrijp heel goed dat het lastig is om de 2de keer op een nieuw paard al de perfecte houding aan te nemen. Begrijp ook dat als je nu een paard hebt die grotere passen maakt en betere gangen heeft het even wennen is om die passen te volgen. En sowieso, je rijdt toch voor te oefenen? Verward Ik doe ook niet alles perfect..
Alleen dat je zegt dat je besluit met je handen laag te rijden zie ik ook niet zo zitten.. Je kan er altijd aan werken je handen hoger te gaan houden. Knipoog

Als je graag een foto uitvergroot zou ik foto 1 doen. Vind de belichting op deze foto mooi, inderdaad jammer van de schaduw van de fotograaf.. Maar het is toch leuk een foto te hebben van de 2de keer dat je een nieuw paard rijdt.. Om dan straks als het beter gaat terug te kijken..

Anonymous_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 21:09

Leg eens 10 euro op je zadel en zorg dat dat ten eerste niet onder je kont uitvalt Clown Handen hoger houden en naar voren kijken, dit scheelt ook veel. Doe maar alsof je de nieuwe koningin bent Haha!

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 21:10

cassy_girl14 schreef:
alle paarden hadde wel goed gangwerk maar hij is gwn moeilijk te zitten . Misschien tips hoe je wel kan zitten ?

Waarom is hij moeilijk te zitten?

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 21:12

Nou dan probeer eens een keer zonder beugels te rijden, als je dan niet goed gaat zitten donder je er gewoon vanaf. Vraag eventueel even iemand om je paard aan de longe te nemen, kun jij je helemaal op je zit concentreren.

cassy_girl14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 21:15

ik weet zeker dat ik er vanaf donder want ik kan gwn echt niet zitten omdat hij me zo hoog uit et zadel gooit vooral met doorzitten dan lukt het me gwn niet om te blijven zitten wat ik ook doe en probeer ik ga eens proberen zonder beugels als de bak ontdooit is

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 21:19

Dan zou ik sowieso aan de longe proberen. Bindt hem een touw om de nek, kun je je daar aan vast houden. Dan langzaam beginnen, eerst stap dan langzaam drafje. Zo ontspannen mogelijk blijven zitten en niet letten op hoe het paard loopt, daar zorgt degene die de longe vast heeft voor. Ik zou ook een galopje proberen, is vaak makkelijker zelfs dan draf.. Probeer te ontspannen, lukt het wel.
Succes!!

Ps. Probeer op je spelling te letten. Hoofdletters en leestekens maken het makkelijker lezen..

cassy_girl14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 21:21

Sorry daarvoor ,het grootste probleem is juist het doorzitten .Galop is nu geen probleem meer.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 21:23

Dan blijft het hetzelfde, ontspannen gaan zitten.. En de rest wat ik getypt had.

Succes

cassy_girl14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 21:25

bedankt ga het zeker proberen

Anonymous_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 21:25

Misschien wil het ook helpen als je je beugels nog 1 of 2 gaatjes langer maakt.. Zo gaat het misschien ook wel maar zo ver ik het kan zien heb je een dressuurzadel dus zouden je benen best iets langer mogen. Dan ga je vanzelf ook al meer en dieper in het zadel zitten waardoor blijven zitten dus ook makkelijker wordt..

cassy_girl14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 21:34

heb ze nu al een gat langer maar wil nog niet helpen in een springzadel met korte beugels kan ik wel weer zitten:S

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 22:10

Je moet je heupen kunnen ontspannen, en vooral niet met je benen klemmen. Maar om echt goed te leren zitten kun je het beste je instructeur vragen je te helpen.

cassy_girl14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 22:51

Ik heb op dit moment geen les wel de eigenaar helpt me veel. Ik kan wel lid worden van de club maar dat zie ik niet zo zitten omdat bijna nooit naar de lessen word gegaan.
Laatst bijgewerkt door cassy_girl14 op 18-12-07 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt