Overgang terug..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Overgang terug..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:44

Daar hebben wij het pas nog over gehad in de HK.
Dat wij altijd heel vergoeijelijkend zitten te praten: 'ach hij is pas 3/4 jaar oud... alsof er op zijn vierde/vijfde spontaan een knop omgaat 'En nu moet ik wel gelijk terug als ze het vragen' Vork
Vond het heel grappig maar ook confronterend want het is wel waar: waarom zou hij gelijk terugkomen voor je, als jij het ook wel prima vindt als ze nog een rondje doorsukkelen?

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 17:47

Emmaa_ schreef:
Ach, zolang je paard maar in elke paar passen een stukje terugkomt, dan is het toch goed?. Misschien gaat dat niet snel genoeg, maar je moet er wel rekening mee houden dat het een jong paard is, en dat het alles nog moet leren. Wees blij dat het paard uberhaupt al terug komt. Des noods terug naar de longe, en daar de overgangen op je stem goed oefenen. Als het paard totaal reageert op je stem, in een snel tempo, dan kan je het erop weer proberen.

Verder is het gewoon een kwestie van tijd, en oefening baart kunst Knipoog.

Nou, hij is intelligent genoeg, snapt alle overgangen.
Enne.. in een paar passen terug? 2 a 3x de bak rond, een bak van 20x60 meter?
Dus ja, ik ben blij dat mijn paard uberhaupt terug komt, maar had het toch wat sneller gezien.
Ik heb overigens alle geduld van de wereld en overhaast hem niet, maar MIJN vraag was, moet ik zo doorgaan op zit, OF moet ik een keer de handrem aantrekken?

De oefening van de overgang schuin naar de wand neem ik iig eens mee.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:49

Lielle: ja idd maar dan doet ze alsnog een poging om zich recht voor de wand te stellen dus ik rijd haar voorlopig liever goed voorwaarts richting de wanden.

Urielle: Waar maar een jong paard heeft ook tijd nodig om iets te leren natuurlijk. Het is dus kwestie van uitmzaken of ze de opties nog aan het overlopen zijn of gewoon je hulp negeren.

Voor mij persoonlijk is 1 lange zijde (of een equivalent op andere plaatsen in de piste) toch het echte maximum, dan zet ik toch liever eens door.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:50

even stipje. mijn paard kan soms ook zo lekker lang doordraven terwijl ik wil stappen, bij wijze van spreken..

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 21:16

Een wending rijden voordat je de overgang maakt wil ook wel eens helpen, dan moeten ze al terug komen, en hoef je daarna alleen nog maar een ophouding te maken. Dus bijvoorbeeld bij B richting E wenden en na de wending de overgang rijden.

ik moet juist bij terug rijden mij lichtmaken (instructeur zegt dan ga alleen nog maar op je broek het zadel raken, zo kan je bij vooruitrijden lekker gaan zitten).

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 07:18

Woei, gister ben ik wel geschrokken. Ik had les en de knuffelpony was erg heet en trekkerig en de overgangen gingen helemaaaaal niet. Ik heb me flauw gezucht, em schuin tegen schotten aan laten lopen, kleine voltes gereden totdat ik er duizelig van werd en meneer blééf maar lopen.

Toen zei mn instructeur: nu hou eens op met zo vreselijk te stuwen met je zit. Zit rustig, benen op de plaats en ontspan. En waarempel, poownie bleef de rest van de les in een normaal hanteerbaar tempo prachtig doormarcheren.

Moraal van het verhaal: denk soms ook eens aan jezelf als de overgangen terug niet fijn gaan. Probeer zelf absoluut ontspannen erop te zitten. Want van de stress ("hij moet NU terug") ga je misschien wel een beetje verkrampen!! Lachen

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 08:31

Training afgelopen zaterdag ging heel goed. Overgangen gingen al een heel stuk beter, eigenlijk gewoon goed. Niet iedere overgang, maar ben zelf uiterst tevreden.
Maandag vond ik hem wat lauwtjes.. niet dat ik iedere pas moest drijven, helemaal niet overigens, maar net dat beetje power miste ik. Maar goed, hij is in oktober geschoren en heeft inmiddels weer een behoorlijke teddy-vacht. Ga hem vandaag scheren.
En ik moet niet te hard van stapel willen lopen, hij is immers pas 4,5 jaar.