Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Tulandro schreef:Ik zou mijn paard niet zo rijden als hij 3 weken stilgestaan heeft.

heb ik naar gekeken... 
Tulandro schreef:Ik zou mijn paard niet zo rijden als hij 3 weken stilgestaan heeft.
aerdenhout1 schreef:Tulandro schreef:Ik zou mijn paard niet zo rijden als hij 3 weken stilgestaan heeft.
Jij zegt het...ik dacht het!
En niet positief bedoeld!
Ik zou het lekker rustig aan doen.. eerst wat longeren en er daarna weer opkruipen en niet gelijk vol aan het trainen gaan!
. Dus hand van je af in plaats van naar je toe!
), velen hadden het al opgegeven! En je zit er overigens keurig op!
Eerder kruip ik er bij haar niet op omdat ze nogal explosief wil zijn
pharagirlke schreef:Dankje zap, hier heb ik wat aan. Het ide achter de hand hoger houden was dat ze dan minder de neiging zou hebben om te diep te komen omdat ze dat vaak doet als ze het moeilijk vind.
Wat bedoel je precies met longeren? Want als je even rondslingeren bedoelt (dat ze het ergste er uit kunnen bokken en alvast wat kunnen warm lopen) dat heb ik gedaanEerder kruip ik er bij haar niet op omdat ze nogal explosief wil zijn

) maar hand naar voren en vanachter erbij lost het probleem juist op. Op het moment dat jij je hand namelijk hoger zet kan je paard niet veel anders dan nog eens extra inknikken, je paard krijgt zo geen mogelijkheid om weer naar voren te kunnen met zijn neusje!
gewoon zonder iets longeren is geen enkel probleem. Ze luisterd naar de commando's enz. Maar van het moment dat ze die extra teugel er aan voelt gaat ze omhoog om hem over te trekken met alle gevolgen van dien...(zelf achterover klappen enz) dus daar ben ik een beetje ''bang'' voor geworden...Wil niet dat ze door zo'n val iets op loopt.
Ik kan niet echt commentaar verzinnen..
Maar volgens mij is ze wel heel lief.
hvjluck schreef:Fijn dat je er weer naar 3 weken op kon..Ik kan niet echt commentaar verzinnen..
![]()
Wel leuke fOotOos alleen het niet mijn type paardjeMaar volgens mij is ze wel heel lief.
![]()
..
Ze is ontzettend lief, enkel beetje ondeugend.
)
die trekt ze over of ze bezeerd zichzelf met achterover te klappen...Ze kan niet tegen al die touwtjes enz. Ik weet het, dat moet er uit, maar dat moet geleidelijk aan gebeuren...Was overigens niet zozeer met het ide van opgerichting maar vooral met het ide van controle te hebben over het tempo.. 
Maar ik zal mijn handen juist houden vanaf nu en gewoon met been bij geven proberen.
Was dus idd erg blij dat ze zo goed haar best deed en dat weet ik nu ook weer voor de volgende keer 
dankje!