Miss 'aargh' Sundance @ work in het winterzonnetje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Melisjee

Re: Miss 'aargh' Sundance @ work in het winterzonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 16:59

Wat een geweldig dekje Schijnheilig .
Hehe, heb 'm zelf ook.

Commentaar geef je zelf al, en mooie foto's!
Jullie zijn een leuke combi!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 17:04

Je binnenhand loslaten zou misschien ook al schelen qua gespannenheid.
ik merk dat verschil 200% bij mij tuiger. (die blokkeerd bij teveel teugeldruk)

Heb nu 'les' van een stalgenoot die ook volgens die manier rijd en zoo wat istie nu relaxt Lovers

nOekiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 17:10

ziet er goed uit!

Pietje20199

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 18:45

op je handen letten, hoger houden en meer ontspanning.
en meer naar achteren zitten, meer op je achterste van je bil zitten, je heupen daarbij gebruiken.
veel plezier ermee, je boft maar dat je zown prachtig beest mag rijden.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 20:13

Het ziet er netjes uit en ik doe het je vooral niet na Knipoog
Missy is idd een paard met soms gekke streken, soms opeens vanuit het niets. Zou je niet verwachten, want vanmiddag lag ze zo lief te slapen in stal Haha!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 21:26

Ik vind het er goed uitzien hoor! Ik moet heel eerlijk zijn, dat ik jou vooral kwa lengte er eigenlijk mooier op vind. En dat is niet ten nadele van Ginny, maar het plaatje is wat completer

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 10:30

Hanette: haha ja, ik bof zéker Haha! Bedankt voor de tips, heb er gisteren aan gewerkt, en ze liep als een zonnetje Ja Paar kleine meningsverschillen, haha, maar verder was ze onwijs lief!
Knabbelgirl: ah, dat vind ik echt heel leuk om te horen! Ben het er zelf niet mee eens, hhahah, vind ginny veel mooier op haar passen, maar vind het wel superleuk om te horen Ja

Bedankt allemaal!

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 11:35

Ziet eruit alsof je idd een bom onder je hebt Haha! Is altijd wennen een ander paard, en ik zie dat jij veel an NH doet, dan moet je ook even omschakelen denk ik? Clown
Verder zou ik wel meer meegeven, dus je handen niet zo vastzetten, dan lijkt ze alleen maar sterker en krijgt ze geen ruimte om los te laten.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 11:51

Haha ja, precies, als je 9 maanden bijna alleen bitloos gereden hebt op een lekker rustig paardje die gewoon in een rustiger tempo ging lopen als je dat wilde (liever lui dan moe Haha! ) is dit een stuk harder aanpoten, haha!

Maar vind het echt hardstikke leuk om Missy te rijden, ik leer er alleen maar ontzettend veel van, en 't is natuurlijk supergaaf als ze, net als gisteren, ineens superlekker loopt, door alleen maar een paar kleine veranderingen in je houding in rijstijl.
Haha, daar kan ik dan echt blij van worden Schijnheilig

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 15:56

Je rijd haar netjes Hoyce !!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 17:58

Mij valt het op dat je nogal inknikt in je heup en dan met name je binnenheup, want je doet het zowel linksom als rechtsom!
Let op als je je buitenheup meedraait dat je je binnenbeen lang maakt, dan kun je ook niet inknikken in je binnenheup.

jefreyginny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:32

kan alleen maar zeggen dat het voor haar doen en streken Haha! goed uitziet. foto is moment opnamen denk dat we volgende keer foto moeten maken als ze echt alles maar dan ook echt alles eng vindt. mevrouw rijdt een uur in de bak niets aan de hand en ineens is een deur wel heel erg eng. eng genoeg om er vandoor te gaan Haha! dat ze niets mankeert hebben we nu zeker uitgesloten. we zijn 400 euro verder en de healer vertelde ons dingen die we allang wisten. kortom er is niets aan de hand en geen verklaring waarom ze doet wat ze nu doet. enigste is altijd blijven lachen hoe moeilijk het ook is.

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:43

Het karakter wat jij beschrijft van dit paard lijkt heel erg op die van mijn pony Knipoog Het paard spreekt me heel erg aan, mooie warme kleur ook!
En in de winter zijn ze altijd wat frisser, dus dat gaat vast weer goed komen met dat ontspannen. Maar niet alleen dat paard moet ontspannen, jij ook Lachen Lekker op je kont zitten, schouders naar achter, borst naar voor en je handen dragen. Ik ben er zelf ook al hard mee aan het werk Clown Succes!

P.S. Waar staat dit paard? De stal komt me heel bekend voor, toevallig naast de N206, vlakbij het industrieterrein in Noordwijk?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:20

Wat een prachtig paard Lachen Maar ook een heel lang paard! Je rijdt haar veel te kort vind ik, waardoor ze ook eng knikt in de hals. Probeer haar de eerste 20 minuten en het laatste kwartier echt vw-nw te rijden en pak haar nog niet te veel vast vanvoor, daar kun je haar nog niet genoeg naar toe rijden nu. Hoe langer je haar in deze houding gaat rijden, hoe mee rprotest er volgens mij ook komt. Het is een prachtig paard, wees er zuinig op Knipoog

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:28

Leuke combi ben je met Missy hoor! Ze lijkt wel een stuk kleiner nu.
Over dat vwnw, probeer vanuit een losjes contact haar steeds iets verder naar beneden te vragen, je hand even sluiten en dan weer toestaan. Zakt ze, iets teugel meegeven maar niet je contact verliezen, dan geef je haar namelijk de ruimte om de bak door te crossen zoals op foto 8 Knipoog

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:31

Ik vind jullie ook een goede combi. De meeste punten zijn al gegeven. En ik vind het inderdaad ook verstandiger om een cap op te doen als het paard opeens iets in haar hoofd kan krijgen

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 18:59

Superbedankt voor de tips allemaal! Heb inderdaad vandaag héél veel voorwaarts-neerwaarts gereden, en ze ging gewoon echt ontzettend lekker. Ik weet van mezelf dat ik Missy teveel terug wil rijden met m'n handen, terwijl ik toch eigenlijjk altijd heb geleerd dat ik dat écht niet mag doen (en dat het ook geen nut heeft Tong uitsteken ). Vandaag dus heel veel met m'n zit, en heel veel naar de ontspanning gereden, en dat was gewoon echt heel fijn. Ja

@ jefrey: Dankje Haha! Lachen is inderdaad moeilijk als het zoals vrijdag gaat, haha, maar vandaag was ik wel héúl trots op d'r hoor!

@Nikki_Lisa: Yep, klopt, die afschuwelijke lelijke groene keet, die van binnen echt superfijn is, haha!

Simmie: Ook daar heb ik vandaag op gelet, ik begrijp wat je bedoelt, maar voel het verschil tussen inknikken en niet inknikken zelf alleen niet. Heb wel m'n benen lang gemaakt bij voltes en wendingen, dus hoop dat dat geholpen heeft, maar misschien moet ik er weer een foto van hebben, dat ik het verschil wel zíé.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 00:00

Myukii schreef:
Simmie: Ook daar heb ik vandaag op gelet, ik begrijp wat je bedoelt, maar voel het verschil tussen inknikken en niet inknikken zelf alleen niet. Heb wel m'n benen lang gemaakt bij voltes en wendingen, dus hoop dat dat geholpen heeft, maar misschien moet ik er weer een foto van hebben, dat ik het verschil wel zíé.

Als het goed is voel je je zitbeenknobbel aan de kant waar je inknikt niet. Misschien helpt je dat. Knipoog

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 00:12

Buiten het je handen iets hoger houden zou ik ok je handen 5 cm naar voren doen, teugels 5 cm korter en je handen 5 cm naar voren zodat je ze wel moet dragen en niet vast kan zetten op je bovenbenen of zadel.

Vind het trouwens een superstoer paard, mijn knollie is ook 100% gezond verklaart maar heeft soms ook van die miep miep momenten, even de druk van de ketel en daarna is ze weer kalm, gekke peerden Haha!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 13:21

GinnyBanshee schreef:
idd joyce Tong uitsteken en ik vind echt niet dat ze te diep loopt, het is nu even belangrijk om haar lager in te stellen want ze houd ongelofelijk vast..

Was ook het eerste wat ik dacht, lekker laag in stellen dit paard, ze is van nature al zo omhoog gebouwd.
Wat geef je haar te eten als ik vragen mag Ginny?

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 14:02

Soprano schreef:
Leuk paardje! Maar je handen moeten inderdaad een heel stuk hoger, op sommige foto's liggen ze op je benen! Verder heb ik ook het gevoel dat je je rug hol maakt? (Op sommige foto's) Maar jullie zijn een leuke combi! Lachen

Heee Doei! Soprano Knipoog

Ben het met je eens, de handen staan niet op de goede plaats. Je wilt toch dat ze haar eigen hoofd draagt? Dan moet ze niet ook nog eens jouw handen hoeven dragen! Verder je bekken wat meer kantelen, dat je je rug rechter maakt en meer zit in je zadel. Let ook op dat je je been erbij houdt, zodat ze netjes op je been wilt inzakken. ( Die handen hoef je dan ook niet laag te plaatsen Knipoog ). Het viel me op dat je je been afsteekt op sommige fotos (sowieso foto 1 dacht ik), en vooral bij een rennerig paard moet je lekker je been er aan houden en er aan rijden!

Verder stoer setje en jullie zijn een leuke combi! Succes met de training!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 14:10

Je holle rug heeft wrs te maken met een probleem met bekken kantelen. Mijn lief is er 4 maand voor naar de kinesist geweest om simpelweg te leren zijn bekken te kantelen.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 16:54

Ja, klopt, het is inderdaad mijn bekken.. Een aantal jaar geleden was het nóg erger, toen heb ik er vooral op de grond op gelet (want als je me ziet lopen of staan... ben net zo'n gans Bloos ), en het gaat nu op de grond en op het paard wel wat beter, maar ik let er al zó hard op, zo'n rotgedoe, haha, dat ik eigenlijk geen zin heb om er nog harder m'n best voor te doen Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 17:25

Zij zet zich vast..... maar jij ook!! Je handen dus Knipoog Iets hoger houden en zelf ook ontspannen.... Komt vast wel goed. Misschien de winterkriebels die sommige paarden nog weleens kunnen hebben??? Lachen

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 17:33

Die benen op foto acht Tong uitsteken ziet er verder leuk uit hoor Tong uitsteken en mijn paard laat ook heel moeilijk los ik kan er ook nog wel eens gefrustreerd van raken maar komt vanzelf wel Haha!