Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Deniies schreef:ik ben het ongeveer wel met je eens. Ik zou alleen nu niet meer zo snel in Spanje leuk gaan paardrijden hoewel je ook veel andere stallen heb die misschien we betrouwbare paarden hebben.
_Bonte_ schreef:...maar je hebt zo van die manege's daar waar ze meer om geld dan dieren geven...
Deniies schreef:ik denk dat die stal idd erg commercieel was. Ik moet wel eerlijk zeggen dat dit voor het eerst is in een buitenland dat het paardrijden verkeerd ging.
Myrdal schreef:Paarden zien er wel goed uit, alleen jammer dat jullie er niet mee overweg konden.
Ik heb 2 jaar terug op Kreta een buitenrit van 4 uur gemaakt, kreeg eerst allemaal mondelinge vragen over mijn rijkunsten om het juiste paard erbij te zoeken. Geweldig paard en een geweldige buitenrit.
Voltigeur schreef:Myrdal schreef:Paarden zien er wel goed uit, alleen jammer dat jullie er niet mee overweg konden.
Ik heb 2 jaar terug op Kreta een buitenrit van 4 uur gemaakt, kreeg eerst allemaal mondelinge vragen over mijn rijkunsten om het juiste paard erbij te zoeken. Geweldig paard en een geweldige buitenrit.
Zo zou het inderdaad moeten gaan... Maar de meeste toeristen willen al die lastige vragen niet, ze willen zo snel mogelijk op de rug van een paard en vertrekken. Dus wordt in veel gevallen zomaar een paard aan gewezen waar je dan maar je plan mee moet zien te trekken... Jammer, maar helaas de realiteit. Het ligt dus ook voor een deel aan de toeristen.
Het matchen van het juiste paard met de juiste ruiter valt dus niet mee.
Volgende keer beter.
sevke schreef:wie weet wat het arme dier al meegemaakt heeft met toeristen die hem in de mond rukken ??![]()
M.i. zouden ze zulke dieren beter bitloos laten rijden. Het arme paard was mss getraumatiseerd...
Deniies schreef:Toen ik er beetje onzeker op dus ik gelijk me benen eraf en hij bleef gelukkig stappen wat die niet lang vol hield. We zijn der na 10 min. afgegaan omdat het gewoon niet te doen was.
Bandida schreef:Deniies schreef:Toen ik er beetje onzeker op dus ik gelijk me benen eraf en hij bleef gelukkig stappen wat die niet lang vol hield. We zijn der na 10 min. afgegaan omdat het gewoon niet te doen was.
Ik denk dat jullie er goed aan gedaan hebben af te stappen en niet naar buiten te gaan. Zo te lezen (en zien) zijn die paarden best wakker van karakter, en mogelijk opgeleid op veel minder hulpen als een Nederlands paard, en jullie onzeker, misschien wat bang omdat het paard niet reageert zoals thuis. Dat is een combinatie waarmee het buiten explosief fout kan gaan..
Voltigeur schreef:Myrdal schreef:
Zo zou het inderdaad moeten gaan... Maar de meeste toeristen willen al die lastige vragen niet, ze willen zo snel mogelijk op de rug van een paard en vertrekken. Dus wordt in veel gevallen zomaar een paard aan gewezen waar je dan maar je plan mee moet zien te trekken... Jammer, maar helaas de realiteit. Het ligt dus ook voor een deel aan de toeristen.
Het matchen van het juiste paard met de juiste ruiter valt dus niet mee.[/quote]Voltigeur schreef:Jij zegt wat ik dacht, maar zo niet durfde te zeggen...
blensink schreef:Jammer dat het jullie zo is tegen gevallen en uiteindelijk moesten stoppen.
De paarden hier worden inderdaad anders gereden dan in Nederland, ze reageren meer op de zit van de ruiter.
Aan de teugels trekken heeft dus geen zin ze gaan daardoor juist harden lopen.
Misschien de volgende keer meer met je zit proberen.
De zooi hier in spanje is normaal en paarden in stands heb ik ook vaak genoeg in Nederland gezien op maneges.
Ik vind deze paarden er goed uitzien van wat ik over het algemeen hier zie.
Ondanks alles zijn het wel leuke foto´s.
En hopelijk de volgende keer meer succes met paardrijden in spanje.
[off-topic] ligt deze ranch naast het vliegveld van valencia?
JoyCiej007 schreef:Inderdaad jammer dat het zo moest gaan. Hangt er nou een stang in die mond? vind dat een kwalijke zaak, dat ze zomaar toeristen (en daar bedoel ik niet persé jullie mee) zonder soms enige ervaring hier mee zomaar met zo'n stang laten rijden.
Verder heb ik dit hier nog niet gelezen, maar wilde ik wel graag opmerken: die 'muggenbulten' zijn hoogstwaarschijnlijk niet zomaar muggenbulten, maar een allergische reactie op bijv. een horzelsteek oid. Ken zelf ook paarden die precies dezelfde bultjes hadden. Een paard die door een mug wordt gestoken ziet er nooit zo erg uit. Dit is echt een allergische reactie, en dat kan vele oorzaken hebben. Kan soms ook erg pijnlijk en gevoelig zijn op de huid, die bulten.