mijn topper @ springwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elinnx

Re: mijn topper @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 21:06

Mooi paardje Knipoog Ziet er netjes uit.

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 21:07

Leuk paard!
Het rijden ziet er opzich goed uit.
Probeer nog iets meer mee te gaan in de sprong.
Veel plezier nog met je paard.

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 22:32

mooie foto's ik vind dat jullie er erg relaxt uitzien!

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 22:35

Het leukste aan al deze foto's vind ik ten eerste dat jij zo blij met hem bent, maar ten tweede dat je het ook echt uitstraalt! Die glimlach van oor tot oor maakt de foto echt een mooi plaatje.
Leuk zeg!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 22:38

zo he wat een verschil (zie echt een verschil in het paard zijn uitstraling) , ziet er schitterend uit.

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 22:40

Dat ziet er enorm gezellig uit zeg!!! Haha! probeer je paard tijdens het gewone rijden iets meer bij elkaar te rijden want hij lijkt bijv. op de foto van de middendraf erg uit elkaar te lopen. wat een verschil trouwens zeg!

Lisetjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-07 10:47

Bedankt voor de leuke berichten! Haha! Ik ben ook ontzettend blij dat hij zo opknapt!
Met het commentaar ga ik aan de slag *LOL* Ik ga in 2008 ook beginnen met lessen (zowel dressuur als springen) dus dan gaat het helemaal goedkomen, denk ik Tong uitsteken

@ Laverite: Ik heb geen idee wat voor bodem het is.. Sorry!
@ Daan_Ordeal: Ik wil wel bij de BGR op het land,vanwege de prijs, maar het is voor mij best wel ver. En dus heb ik dan minder tijd om aan hem te besteden. Dan ben ik langer bezig met fietsen enz. Ik ken ook niemand uit waddinxveen die bij de BGR op het land staat dat ik mee kan rijden ofzo.. Daffie wel, maar die gaat geloof ik uit haar werk?
@ Ponybonnie: Ik ben er niet meer over begonnen, over de startkaart.. Als het straks in de springlessen super gaat, begin ik er wel weer over en wie weet dan Haha! Tong uitsteken Maar ik moet niet van het beste uitgaan natuurlijk Tong uitsteken
@ Daffie: Volgens mij was het iets van 90cm/100cm (zou je aan Charlène moeten vragen Tong uitsteken) Maar het leek hoger naar mijn idee Clown
@ Mariss: Ontspannen op zijn bitje kauwen heeft 'ie gelukkig (bijna) altijd al wel gedaan. Ook toen ik met hem op ander terrein ging. Dat maakt voor hem echt niets uit Pling
@ Ginnybanshee: Dus jij denkt dat scheren de 'beste' optie is?
@ Arabian_Girl: Hij heeft inderdaad 9 jaar op Manege Molenzicht gestaan, en ik ben erg blij dat ik hem daar weg heb kunnen halen! (niet dat hij het daar slecht had! Maar omdat hij na 9 jaar ook wel weer wat anders verdient *LOL*)
@_Question: Ik ben ssssssuuuuuuuuppppppeeeeeeeeerrrrrr blij met hem Pling Haha!

Veel plezier ga ik nog zeker met hem hebben!!

Aciree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 14:04

Ziet er gezellig uit!
Een puntje waar je nog wel op mag letten is je handen, op vrijwel iedere foto heb je ze op z'n hals liggen. Iets hoger houden en tijdens de sprong misschien iets meer meegeven.

_Aise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 14:44

Hoi Liset!
Hier is het topic dus!
Echt leuk hè.
Ik vind die kleuren van het setje ook zo mooi uitkomen in dat herfstzonnetje, gewoon een perfect plaatje Knipoog
En ook zo leuk dat jij helemaal uit jezelf lacht en in de camera kijkt boven de hindernis voor de foto Haha!

Nou, leuk topic hoor!
En die foto is inderdaad een groot verschil!
(sowieso qua kleur, maar ook zeker qua gewicht, spieren en paard Tong uitsteken)
Leuk topic geworden hoor! Lachen

Lisetjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-07 17:59

@ericalucasz: Ik zal wat meer op mijn handen gaan letten Lachen Ik weet eigenlijk wel dat ze te laag zitten, maar let er met rijden nooit zo op.. Voortaan toch maar even doen Lachen
@ _aise_ : Ik kon dinsdag ook niets anders dan lachen! Het was zo gezellig Haha! En L sprong súper Pling
Welke komt er op de kalender? Of is dat nog niet besloten Tong uitsteken

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 18:30

Ik herkende hem niet eens! Wauw hij ziet er echt super uit!

Lisetjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-07 18:58

Ook op kamp geweest? Tong uitsteken Wat grappig dat 'zoveel' mensen heb kennen Lachen

Piietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 19:02

leuk paardje.
ik vind jullie een leuke combii.
spring je vaak??

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 20:07

Héé Liset,

Jemig wat is die opgeknapt zeg! Toppie!
Wat lees ik nu...aan het overwegen om hem bij de BGR te zetten van de zomer? Lijkt me wel gezellig, kunnen we samen een buitenritje maken Knipoog
En anders zet je hem bij ons neer Knipoog ... maar ja dat is nog verder fietsen...

Springen ziet er ook goed uit.... ik doe het je niet na!

Lisetjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-07 21:41

@ Piietjuh: Ik spring niet supervaak. Ik denk zo ongeveer 1x in de 2 weken.

@ Ilsjepilsje: pb je er even over Knipoog

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 21:46

Leuk paardje Ja
Nagelbijten / Gniffelen die 1ste foto vind ik GE-WEL-DIG! Knap dat je bent blijven zitten Ja

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 22:05

Heey Liset, L ziet er echt super uit hoor Haha!
Die eerste foto is wel grappig ja Tong uitsteken
Heel veel succes en plezier verder met hem Lachen

Lisetjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 10:19

Blijven zitten kan ik meestal wel gelukkig *LOL*
Bedankt voor de reacties!

palamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 16:06

hey lisetje,
mooie foto's!!
hij is gelukkig al erg opgeknapt sins hij bij ons op stal staat, gaat helemaal goed komen.
en zo te zien heeft hij genoeg pit! goed hoor dat je bent blijven zitten.
veel succes

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 17:20

Heey Liset,

L ziet er echt super uit, zou hem idd bijna niet meer herkennen, hij is zo mooi geworden Lachen
Je handen heb je vaak laag met gewoon rijden en met springen, maar dat is al gezegd geloof ik.
Op sommige springfoto's heb ik het idee dat je wat ver uit je zadel komt, maar vind het moeilijk te zien doordat alle foto's schuin van voren gemaakt zijn. Misschien volgende keer je fotograaf ook eens van opzij foto's laten maken.
Verder vind ik het er allemaal heel ontspannen en leuk uitzien. Die foto op de dijk is ook echt heel mooi en die die je wil uitvergroten is ook super.

aiselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 23:26

Dit snap je toch niet he... waar gaat dit heen met de paardenwereld
Een paard zó zwaar mishandeld, en er komen alleen maar positieve reacties? Bloos!
Niemand die even medelijden met dit zielige paard heeft? Ach gut

Ik bedoel maar, het paard heeft nog zo hard geprobeerd om zijn berijdster er vanaf te gooien. Hij zag de balkjes al liggen, zag het alweer aankomen...en ja hoor, hij moest er overheen ook.
Ik bedoel hij moest zijn bénen optillen, het arme paard Ach gut
En wordt hij ook nog eens door de bak gejaagd (wat hij stiekem erg leuk vond) en zijn constant zijn oren naar voren (jullie begrijpen natuurlijk wel dat dit paard niet zijn oren naar voren heeft omdat hij springen helemaal geweldig vind, maar Liset had gewoon zijn oren naar voren vastgezet met naald en draad Ach gut )
En daarna nog springen ook.... arm beest!
Ik bedoel springen opzich, dat is natuurlijk al heel wat, maar dan ook nog de hoogte in!
90 cm qua gaatjes tellen, maar meetlat gaf 1 meter aan....
Denk toch aan die beentjes van het paard, ga het eerst zelf springen zou ik zeggen! Clown

Rijtechnisch commentaar; L, je moet beter je best doen om nóg scherpere bokken te maken, wellicht af en toe wat afwisselen met een paar steigeringen tussendoor? en voor de rest gewoon je berijdster proberen af te leiden en onverwacht gekke bewegingen te maken, dat helpt ook!

en voor liset; stop gewoon met mishandelen!!! Clown

L, we komen je nog wel een keer redden hoor!!!! OK dan!

maar wat lees ik nu, wil je naar een andere stal? Bloos! dan heeft L helemaal niemand meer die nog naar m luistert! Clown

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 00:02

Wat heb jij een vreselijk vrolijk paard, super zeg!

Lisetjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 10:44

aiselover: Je ziet wel weer dat je de enige bent die die mening heeft Tong uitsteken Je had hem vrijdag kunnen redden! Maar toen had jij weer eens haast Tong uitsteken Dus heeft Sabine hem voor 1 dag gered Tong uitsteken Hij liep toen lekker!! Kwijl Hopelijk loopt hij vanmiddag weer zo toppie Haha!

Bolxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 11:19

Ziet er netjes uit allemaal!
Zoals hiervoor is gezegd wel opvallend dat je je handen op de hals zet. Daarmee loop je het risico dat je te weinig meegeeft en je paard in de mond zit.
Kan jij bij jezelf nagaan of je je handen daar neerzet om balans te zoeken/houvast te vinden? Wat je dan zou kunnen doen is 'knoop in de teugel en je armen zijwaarts' over de hindernis. Alsof je vliegt als het ware. Eerst balkjes, dan aan het eind van de balkjes 1 hindernisje en zo uitbreiden naar een serie in/uitjes van 4 ofzo?
Hindernissen opstellen langs de bakrand, zodat je iig aan 1 kant geen uitbreekmogelijkheden hebt. Evt aan de andere kant ook afschermen, als je eerst teveel weigeringen hebt.
Op deze manier kan je een onafhankelijkere zit trainen en wordt het makkelijker om je handen mee te geven! Haha!
Ik moet wel zeggen dat ik nu niet kan zien dat je paard echt wordt gehinderd, maar de hindernissen zijn nu ook nog niet zo heel erg hoog. Wanneer ze dat wel worden wordt het nog belangrijker om ruimte te geven aan je paard.
Misschien nog een kleine tip voor je kapstok tenen: klem eens een bierviltje met je knieen tegen het zadel. Springen en dan niet verliezen! Vork Daarmee verleg je de stand van de benen ook naar iets meer naar binnen gedraaid. Ook weer goed voor je onafhankelijke zit Haha!
Verder ziet de sprong er netjes uit hoor!
Ben benieuwd wat je van de ideeen vind Knipoog

Lisetjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 15:24

Bedankt voor je ideeën!
Voor zover ik weet is het niet om steun te zoeken, want als ik terugdenk dan kan ik me ook niet herinneren dat ik leun. Volgens mij zitten mijn handen gewoon laag.
Maar ik ga je ideeën zeker gebruiken! Bedankt