Ikke....
Leuke foto's hoor...
Ik las ergens in de reacties die opmerking over tenen als kapstokjes en moet eerlijk zeggen dat ik het daar niet mee eens ben. Als je zonder zadel rijdt moet je niet proberen je tenen naar binnen te drukken en je hakken omlaag. Als je precies wilt weten waarom, moet je op handen en knieën gaan zitten en iemand anders vragen om op je rug plaats te nemen. Laat die ander eerst ontpannen zitten met de benen dus rond in de vorm van het paard en de voeten ontspannen (jaja de tenen staan dan iets naar buiten) Vraag die persoon daarna om de tenen naar binnen te draaien. Wedden dat het minder lekker voelt voor jou als paard.. Voor een paard is het het prettigst als degene die er zonder zadel op rijdt het been gewoon ontspannen rond het lichaam ligt met ontspannen voet. Zitplek is dat plekje waar je het beste balans kunt houden als je op de grond zit en je voeten van de grond doet en de rug ontspannen recht. Dus geen naarbinnengedrukte tenen (en dus knieën en geen aangetrokken kruis) Natuurlijk moet dat geoefend worden. Niet erg, alleen maar leuk om te doen. Lekker oefenen met het aanvoelen van het paard en meegaan in de beweging, zonder te storen. Aan de longe kun je misschien zelfs de teugels loslaten en je helemaal concentreren op de zit.
Ik vind dat je het voor de eerste keer hartstikke goed doet en ik vind het ook knap van je dat je dit oefent, want je krijgt er een goed onafhankelijke zit van en dat is fijn voor jou en je paard. Ga zo door en vooral..... heel veel plezier.