Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ramarant schreef:Hallo,
vandaag is mijn paard weer eens over me heen gewalst..letterlijk.. kwam in galop op me af en kwam met zijn borstkas tegen me aan..waardoor ik heel hard viel op harde ondergrond.. zo`n dingen gebeuren vaker..of onder het rijden steigeren en snel omdraaien en in galop ervandoor gaan.. of buiten naar fietsers bokken en dan over het asfalt in volle galop ervandoor gaan en niet terug te krijgen..soms heb ik zoiets dat ik het niet meer aankan..hij kan zooo wild zijn en zooo onvoorspelbaar dat ik soms wens dat ik hem niet gekocht had.. wist ik toen veel.. ook met rijden zit ik vast.. het wil gewoonweg niet lukken en ik vraag me af of die ooit zal veranderen.. en ik weet ook niet of het door lessen beter erop zal worden.. buiten is hij gewoon gevaarlijk..en mn vader blijft me maar zeggen..verkoop hem en koop je een rustiger paard waar je wel lekker bezig mee kunt zijn..maar ik heb het dier anderhalf jaar en ik weet me gewoon geen raad..aan de ene kant denk ik ja..ik zou wel een rustiger paard willen hebben ja die ik gewoon kan rijden zonder enige problemen..maar aan de andere kant heb ik zoveel met hem meegemaakt dat het me moeilijk lijkt om afstand van hem te doen..wat denken jullie?
want als je voor hem opzij gaat o.i.d eg je in principe ook al dat hij de baas is. maar het is natuurlijk wel gewoon heel verelend dat je zoveel problemen hebt met je paardje
KiWiKo schreef:Lief een ding........... je hebt het paard voor je hobbie, het is een dure hobbie..........
Jij moet elke maand veel geld neertellen voor een paard, en jullie kunnen niet overweg met elkaar......
vergelijk het met een relatieje hebt een vriend, en die vriend kost je goed geld elke maand........... maar je hebt er niks mee........ ja ellende..
gaat vriendje ook de deur uit toch???
( en proffesionele hulp kan ook goed zijn) jennylicious schreef:Eehm voor jou zal het wel beter zijn om hem weg te doen, al denk ik niet dat veel mensen hem willen hebben...