Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Susy_Q schreef:superwoman schreef:Ik zou nooit op zo'n mager paard stappen en dat is ook wat pharagirlke bedoeld denk ik.
Ook met wedstrijdklaar ben ik het met haar eens.
Ik vind het wat vlug om op wedstrijd te gaan. Paardje is nog jong en loopt blijkbaar thuis nog niet helemaal nageeflijk.
Trainen op goed ruggebruik is imo belangrijker dan een wedstrijdje, want juist door de wedstrijdspanning is dat vaak erg moeilijk.
Eerst meer vet, dan wat spieren trainen en dan pas rijden is meer mijn volgorde.
Ik vind dat jullie erg overdreven doen.
Dit is toch erg goed voor de ervaring. Het lijkt mij dat Qimm ook geen
anky van grunsven wil zijn met haar... En als jullie het over mager hebben, dan vraag ik mij af wat voor dikke knollen jullie op stal hebben staan.
Kijk eens vaker naar animal planet, daar zijn de paarden mager...
Kom op, hou eens op met dat ingevallen magere gezeur.. nooit geen 3 jarige gezien onder het zadel?? Het is nog een tuiger ook, die zijn altijd iets ieler in de achterhand..
) maar als jij veel met jonge paarden werkt dan moet je toch ook weten dat ieder paard verschillend is, vooral jonge paarden. Niet alleen kwa uiterlijk maar ook zeker kwa karakter. Waar de ene 5 jarige nog lang niet aan toe is kan een 3 jarige al wel aan toe zijn. Ik heb aan dezelfde wedstrijd mee gedaan als qimm met mijn 3,5 jarige die net zo lang onder het zadel is als die van qimm en ik ben 5de geworden.. Hoezo is 3,5 dan te jong.. Dat beest van Qimm was super relaxt, ze vond het prachtig zo tussen de andere paarden. Ik heb haar gezien en ze ziet er goed uit... Maar waarom zal ik deze moeite doen je te overtuigen van het feit dat het niet zo dramatisch is als jij in je fantasiewereld omschrijft..
Wat jij wilt
Qimm schreef:Ja dat ben ik ook met je eens, ze was wel tegen de hand, maar hier niet meer dan thuis dus ik zie het bezwaar van eens ergens anders rijden niet.
In het begin accepteerde ze uberhaupt geen eens een bit en heb ik lang bitloos gereden/gewerkt en daarna langzaam het bit geintergreerd, het gaat nu goed maar nog niet perfect.
Ik moet meer meegeven, maar volgens mijn protocol moesten mijn teugels korter genomen worden en moest ik meer contact houden.
Fijn commentaar!
Bedankt voor je promotie van paardentekoop.nl ;P haha
ja geen probleem he
haha maar nou heb ik wel al een topic van 2 blz 

Qimm schreef:Dank je FZ_lin! Ach, het is Bokt he? Als je niet met slof en sporen rijdt moet er wel over wat anders geklaagd worden en dan gaat iedereen dat herhalenhaha maar nou heb ik wel al een topic van 2 blz
Was 1e keer binnenbak en andere paarden. Gewone bak had ik 3x in gereden.
Ik zie de toekomst ook zonnig in, ze leert makkelijk en snel, dat is heel fijn.

! Safiera schreef:Ja ok, sorry voor mijn ietwat heftige reactie. Ik vind haar alleen nog heel erg jong en onvolgroeid uit zien, vandaar. Daarvan afgezien is het zeker superknap, ik zou ook heel trots zijn. Ook dat je eerst bitloos hebt gereden vind ik zeker heel goed; rekening houden met het paard! Ik heb zelf ook geen bak, en ga mijn verzorg 3 jarige in de lente verder inrijden. Waarschijnlijk wordt dat ook "buitenwerk". Maar op wedstrijd? Nee, nog lang niet, voor 6€/uur mag ik in de binnenbak van een pensionstal (loopafstand) rijden. Gaan dat eerst maar eens proberen!

Bedankt dat je nog wat leuks heb toegevoegd aan je reactie, dat vind ik fijn.
.
HannahFrouk schreef:Het zal wel tegen het zere been zijn, maar een driejarige die ook nog zwanger is al op wedstrijden rijden vind ik echt vragen om rugproblemen. Vind het sowieso veel te vroeg om een driejarige op wedstrijden te rijden, het zijn dan nog zulke kleuters. Laat staan een zwanger paard!