Bakwerk voor het eerst met bosal

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NathalieBerg

Re: Bakwerk voor het eerst met bosal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 18:52

Wat een schatje !
hij lijkt wel van pluche !! Haha!
Zeker een hoog knuffel gehalte

Ga zo door ! en suc6 verder

Liefs nathalie

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 19:21

Ik heb m'n PBbox nog doorgeplozen, maar ik ben de PB's kwijt, die heb ik een tijd geleden allemaal verwjiderd.
Het was wel hier op Bokt, dat weet ik nog wel.
Anders eens een oproepje op EA plaatsen? Lachen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 20:02

NathalieBerg schreef:
Wat een schatje !
hij lijkt wel van pluche !! Haha!
Zeker een hoog knuffel gehalte

Ga zo door ! en suc6 verder

Liefs nathalie

hihi Haha!
pluche met modderspatters Knipoog (meneer slaapt op zijn zij in de natte bak Nagelbijten / Gniffelen )

@berdien; zal ik zeker doen als ik bij de uitverkoop bij arthurs westernstore niets vind! Lachen vind dit te mooi om te laten voor wat het is Knipoog

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:22

Ahh hij is erg schattig in zijn wintervachtje Angela! Hij loopt lekker ontspannen Ja

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 08:46

Yinka schreef:
Ahh hij is erg schattig in zijn wintervachtje Angela! Hij loopt lekker ontspannen Ja

Knipoog zeg maar vacht Tong uitsteken
zo ontspannen als met bosal loopt hij met bit niet.. dat was wel raar om te voelen Tong uitsteken

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:10

dik knuffelbeertje ziet er goed uit dat word een bosal aanschaffen he angela Knipoog ahah hij doet het wel goed hoor zou het met babs zo niet 123 aandurven Tong uitsteken

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:14

Wat ziet hij er schattig uit zeg! Een bolletje wol Haha!
Leuk dat het met die bosal zo goed ging! Ik zou inderdaad eens een oproepje ofzo plaatsen om wat goedkoper 1 te kunnen kopen.
Als ik dit zo zie wil ik er eigenlijk ook wel 1, touwhalster stuurt niet zo makkelijk Nagelbijten / Gniffelen

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:44

ik krijg hierbij echt een 'aaaaahhh' gevoel Haha!
ziet er heel leuk uit! echt een teddybeer Lachen Lachen

Volgens mij reageerd hij heel goed op de bosal Ja

Misschien beetje een domme vraag hoor, zou ik mijn fjord met bosal kunnen rijden? ze is niet western ingereden ofso, alleen dressuurmatig met bit Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:48

Zo da's pas een bolletje wol! Het lijkt wel of dat hij rechtstreeks van de Noordpool komt Clown Maar wel uberschattig! Leuk dat je hem met een bosal rijd, het gaat jullie goed af zo te zien, ga zo door *LOL*

@xSiep, natuurlijk kan je dat! Alleen zou ik eerst een bosal lenen van iemand om te kijken of hij er uberhaupt goed op reageert. Het zou zonde zijn om een miskoop te doen. Maar normaal moet het kunnen met ieder paard, de ene heeft er alleen misschien meer feeling voor dan de ander. Maar proberen kan zeker geen kwaad Lachen

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:57

Wat een leuk dier zeg! Met die bosal ziet er fijn uit!
Kun je niet opzoek gaan naar een ander (goedkoop Tong uitsteken) bitloos hoofdstel/ halster?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 22:31

xSiep schreef:
ik krijg hierbij echt een 'aaaaahhh' gevoel Haha!
ziet er heel leuk uit! echt een teddybeer Lachen Lachen

Volgens mij reageerd hij heel goed op de bosal Ja

Misschien beetje een domme vraag hoor, zou ik mijn fjord met bosal kunnen rijden? ze is niet western ingereden ofso, alleen dressuurmatig met bit Knipoog

ik heb hem ook gewoon dit omgehangen. Normaal heeft hij gewoon een hoofdstel met gecombineerde neusriem en een dubbel gebroken bitje Lachen

Hij komt idd erg koddig over, en dat weet hij hoor Knipoog duikt bij iedereen zo z'n jaszakken in Knipoog

@djodjodjo; heb een ''dr cook'' gehad, maar daar reageerde hij heel flauwtjes op (of dat kwam omdat we er toen niet klaar voor waren..) en een halster/touwhalster vind ik ook minder fijn...
ik vrees dat ik mijn 13e maand opoffer Knipoog

@miss_montana; hij verwacht iig een strenge winter Ja

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:40

Wat een schattig wolbaaltje! En jij zit er netjes op.

Wel vind ik hem in de bak bepaald niet ontspannen lopen. Ik ben het dan ook niet met anderen eens dat je zo door moet gaan. Zijn rug en souplesse worden daar op termijn beslist niet beter van.
Was het glad ofzo?
Hij lijkt nl. zijn rug erg weg te drukken en nauwelijks in de afdruk van z'n voorhoef te stappen.
De bosfoto's zien er wat dat betreft een stuk beter uit, maar daar draaf en gallopeer je niet.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:43

kebie schreef:

Wel vind ik hem in de bak bepaald niet ontspannen lopen. Ik ben het dan ook niet met anderen eens dat je zo door moet gaan. Zijn rug en souplesse worden daar op termijn beslist niet beter van.
Was het glad ofzo?
Hij lijkt nl. zijn rug erg weg te drukken en nauwelijks in de afdruk van z'n voorhoef te stappen.
De bosfoto's zien er wat dat betreft een stuk beter uit, maar daar draaf en gallopeer je niet.

jij hebt vast niet het hele topic gelezen...
dan had je je hele verhaal denk ik niet getypt..
Clown

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:46

kebie schreef:

Was het glad ofzo?

nou ik was erbij, hij was wel ontspannen hoor. Ze heeft niet heel de bak gegaloppeerd, dat ging niet, hij gaf zelf aan dat het daar kon. Anders had ze het niet gedaan.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 15:26

de bak was inderdaad niet op zijn best.. zoals je ziet zit er geen dak overheen, en is het niet echt droog geweest de afgelopen dagen Knipoog
Voor zijn doen liep hij heerlijk ontspannen, en vooral in stap vond ik dat goed te merken Ja
In het bos is hij meer zichzelf, dat vindt hij leuker en dan is hij gemotiveerder dat is waar Lachen
Het was tevens de 1e keer bitloos, en ik heb hem pas een half jaartje.. Dressuurmatig is hij de laatste tijd niet echt getraind..

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 15:54

kebie schreef:

Was het glad ofzo?

*zo is nu thuis en reageert uitgebreider*
Dat hij nauwelijks in de afdruk van zijn voorhoef stapt, bedoel je dat in draf of in stap?
De galop was erg rustig, omdat hij zelf aan gaf dat dat een beetje link was, dus dan luister ik daar naar.
Wat geef je als tip om zijn rug en souplesse te verbeteren? dan kan ik kijken of dat misschien werkt?

noahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 17:15

he bianc leuke foto`s gemaakt wanneer kom je mij keer doen haah Tong uitsteken

diddl ziet er echt schattig uit zo Lachen

xx

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 17:22

noahh schreef:
he bianc leuke foto`s gemaakt wanneer kom je mij keer doen haah Tong uitsteken

diddl ziet er echt schattig uit zo Lachen

xx

heej, 9 maart ofzo ROFL dan kom ik jou en sjors shooten goed???

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:03

Naaltje schreef:
*zo is nu thuis en reageert uitgebreider*
Dat hij nauwelijks in de afdruk van zijn voorhoef stapt, bedoel je dat in draf of in stap?
De galop was erg rustig, omdat hij zelf aan gaf dat dat een beetje link was, dus dan luister ik daar naar.
Wat geef je als tip om zijn rug en souplesse te verbeteren? dan kan ik kijken of dat misschien werkt?

Met name foto 2 en 4 waar jij als commentaar geeft dat hij een net drafje heeft, vind ik hem wat kort en krampachtig lopen. Nu is die bak wel nat, maar niet alle bakken worden dan ook gelijk glad, dus vandaar mijn vraag. Want als het echt flink glad is, dan loopt geen enkel paard lekker Knipoog Maar als zijn niet-galopperen meer komt omdat hij niet sterk genoeg is om de bochten te lopen heb je een ander verhaal.

Maar zoals je hem op foto 1 in de wending hebt, zou ik hem eerlijk gezegd ook qua hoofd-hals houding in draf en galop willen zien lopen. Hij hoeft niet aan de teugel, daar is een bosal ook niet voor bedoeld, maar hij moet wel zijn rug loslaten. Dressuurmatig trainen zou ik zelf weer met hem oppakken. Probeer hem lang en laag te krijgen waarbij je afwisseld met snelle overgangen om het achterbeen er meer onder te krijgen.

Tips met bosal? Ik vermoed dat je daarmee op de westernmanier een paard naar beneden vraagt: til je hand op en laat los op het moment dat zijn neus duikt (beloon met stem). Het makkelijkst is dit op een kleine volte. Begin in stap en als het principe duidelijk is ga je door naar draf. Zoek in het bos bijvoorbeeld een boom uit om omheen te cirkelen of zet een staander in de bak.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:17

pfffffffffffffffffffffffffff

ben ik de enige die zoiets heeft van.......
laat naald joh...het dier weet zelf wat ie kan en naald voelt m goed genoeg aan...
lesgevers zijn er al zooooow veel...
en er is nooit iemand die het beter weet dan die lesgevers....

laat ook maar....
zal wel aan mij liggen...
Laatst bijgewerkt door bicci op 12-12-07 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:33

Ach wat schattig die wintervacht!!

Nice outfit hoor met je barefoot, bosal en prachtig bijpassende bruine cap.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:37

Charaz schreef:
Ach wat schattig die wintervacht!!

Nice outfit hoor met je barefoot, bosal en prachtig bijpassende bruine cap.

dit zijn tenminste opbouwende kritieken..
*LOL*

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:42

kebie schreef:

Was het glad ofzo?

diddle stapt een hele hoef over Knipoog
lijkt misschien niet zo maar hij doet het dus echt wel Clown

kebie schreef:
Met name foto 2 en 4 waar jij als commentaar geeft dat hij een net drafje heeft, vind ik hem wat kort en krampachtig lopen. Nu is die bak wel nat, maar niet alle bakken worden dan ook gelijk glad, dus vandaar mijn vraag. Want als het echt flink glad is, dan loopt geen enkel paard lekker Knipoog Maar als zijn niet-galopperen meer komt omdat hij niet sterk genoeg is om de bochten te lopen heb je een ander verhaal.

Maar zoals je hem op foto 1 in de wending hebt, zou ik hem eerlijk gezegd ook qua hoofd-hals houding in draf en galop willen zien lopen. Hij hoeft niet aan de teugel, daar is een bosal ook niet voor bedoeld, maar hij moet wel zijn rug loslaten. Dressuurmatig trainen zou ik zelf weer met hem oppakken. Probeer hem lang en laag te krijgen waarbij je afwisseld met snelle overgangen om het achterbeen er meer onder te krijgen.

Tips met bosal? Ik vermoed dat je daarmee op de westernmanier een paard naar beneden vraagt: til je hand op en laat los op het moment dat zijn neus duikt (beloon met stem). Het makkelijkst is dit op een kleine volte. Begin in stap en als het principe duidelijk is ga je door naar draf. Zoek in het bos bijvoorbeeld een boom uit om omheen te cirkelen of zet een staander in de bak.

ik doe af en toe een beetje dressuur training met diddle en dat gaat steeds beter Knipoog
aangezien diddle nooit echt super dressuur matig gereden is en achteraf gezien niet al jaren onder het zadel is moet dat allemaal nog komen.

mag ik vragen; wat is het nut van de achterhand er meer onder rijden als je alleen maar recreatief rijdt Verward het beestje heeft er lol in zo.

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:08

Ang ik vind diddle echt leuk Haha!
Hij ziet er schattig uit in zn eigen vachtje.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 20:04

kebie schreef:

zijn ruglengte is 50 cm ofzo Clown hoe kan hij ooit lang lopen Knipoog
Diddle is op zijn 6e in mensenhanden gekomen, en in 2 jaar tijd heeft hij 5 eigenaars gehad. Jaar erna heeft hij stilgestaan. En ik rijd hem nu een jaar.. Waarvan ik een half jaar zijn respect heb moeten winnen.

Zijn rug moet hij loslaten idd, maar ik ook Lachen Gezien het feit dat ik niet helemaal recht ben, neem ik het hem niet kwalijk dat hij het niet doet. Snelle overgangen doe ik wel, maar niet als ik geen flauw idee heb of er een rem op zit Clown (met 1e keer bitloos dus)
Ik ga hem niet naar beneden vragen de 1e keer dat hij zo'n ding om zijn hoofd heeft.. Laat ons samen eerst maar wennen voordat hij er straks geen zin meer in heeft oid.

Cirkelen in een zeiknatte bak lijkt mij nou net geen porum Nagelbijten / Gniffelen

In galop door de bocht heeft hij genoeg kracht voor.. Ik heb een kleinere bak dan gemiddeld, en als ik 2 hindernissen naast elkaar zet op het midden, en in galop erover, en een mini-volte en de 2e pakken. Kracht genoeg denk ik dan Lachen maar nogmaals, ìk moet de balans hebben Lachen En die mis ik afentoe ontzettend, dus dan ga ik zoiets niet vragen Lachen

flink glad was het niet trouwens, maar hij weet beter wat hij wel en niet kan dan ik. Hij had zin genoeg, dus niet willen was het niet Lachen

wel humor trouwens..
vorige topic op ITP werd een zeurtopic omdat ik hem lós in de wei liet en hij uit zijn dak ging (dat was gevaarlijk ivm gladheid)
en nu zit ik erop en rijd ik niet spectaculair genoeg Nagelbijten / Gniffelen
(ik had er ook al een week niet op gezeten bij de fotos, maar dat terzijde Lachen )
ik zal eens foto's zoeken met dids zijn trainster erop