ten einderaad: Pony wil niet meer voorwaarts

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

haffylover

Re: ten einderaad: Pony wil niet meer voorwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 22:34

Def schreef:
maarja de stem hulpen aan de longe en zo gaat goed als ik op der zit en zeg stap dat loopt ze wel ene paard passen ze kent de stem hulpen dat hebben we haar als eerste geleerd amar het is gewoon ze reageer op wat ik haar vraag maar en komt geen actie dat ze het uitvoert

Is misschien wat handiger als je wat leestekens als komma's en punten gebruikt, dat lees wat makkelijker!
Ze reageert dus wel op je stemhulp? Maar als er geen actie komt, reageert ze er toch ook niet op?
Of reageert ze er een paar passen op en staat ze dan weer stil?
Ik snap er niet zoveel meer van Haha!
Hebben jullie haar in het begin wel geleerd dat de stemhulp aan een beenhulp is gekoppeld?
Ik ben trouwens nog steeds voor vakantie![/quote]

ze reageert op de stem hulp dor een paar passen hoog uit 2 tot 3 en soms doet de dat ook op been hulp of op been en stemhulp tegen lijk maar bij 3 passen is het over dan staat ze weer stil. En ik ben bewust nog niet moielijk begonnen met der. maar ben haar nou ene tijdje aan longeren en het gaat weer wat beter

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 22:43

ik dank jullie alle hartelijk voor de tips en adviezen. Eerlijk gezegt er waren sommige adviezen bij wara ik helaas niks mee kan omdat het niet mijn eigen paardje is. Ik heb het wel bij de eigenaar voor gelegt maar als hij er niks mee doet houd het op. Ik heb het zadel en dergelijk allemaal gecheckt het zit als gegoten. En betreft de opmerkingen dat iemand die een paard in rijd een paard moet aanvoele of die er klaar voor is. Nou ik kan zegge dat voel ik der zeer goed aan en de vertrouwensband emt der is ook zeer god wqant ik ben al met der bezig vanaf dat ze geboren is± rondjes stappen aan het halster en poetse dus dat zit wel snor.

Ik heb haar pas nog gereden en eens achter ene ander paard gezet en tot mijn verbazig liep ze er achter aan als of der voorganger honing aan de kont had alleen deed ze dit in stap. Maar ik heb dus hulp ingeschakeld van mijn prive instructewur en we zijn inmiddels al achter wat de oorzaak is van het hele gebeuren.

Ze heeft zich schijnbaar in de weide danig versprongen en dit is naar de rug geschoten. dus nou is der een masseur aan te pas gekomen en ik mag voorlopig alleen licht stap en draf werk aan de longe doen en over ongeveer 5 to 6 weken als het volgens de masseur beter is mag ik weer langzaam gaan rijden.

Maar ben erg blij met de hulp en tips van jullie dankje wel

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 13:59

Ik ben op dit moment mijn 9 jarig paardje aan het inrijden. Na een jaar lang grondwerk en veel wandelingen zijn we er aan toe (tevens is hij goed herstellende van een blessure).

Ik merk dat hij de bak enorm saai vindt, longeren....=werken= niet leuk. In de bak rijden = saai = is niet leuk. Dus is hij enorm traag. En soms heeft hij gewoon geen zin meer en stopt gewoon.

Dan is het tijd om het bos in te gaan (als hij nog wel even goed zijn best heeft gedaan en toch weer is gaan lopen op mijn kuithulp). In het bos is hij heerlijk voorwaarts, oortjes naar voren en hij geniet dan gewoon.

Hij is gewoon geen werkpaard, zal het nooit leuk vinden dus ik zal hem voor een groot deel ook in het bos inrijden en de echte basisdingen in de bak doen met altijd de beloning dat we nog even uitstappen in het bos.

Gelukkig heb ik hem als recreatiepaardje aangeschaft en ben ik zelf ook niet zo dressuurgek dus dat komt mooi uit...