Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Elisa2 schreef:Als het paard de dag erna niet mee wilt,dan ben je in mijn ogen net iets te ver over de grens gegaan de dag ervoor.Ik rijd soms weleens op de grens,maar nooit zo dat ze daardoor de lol in het werken verliezen.Dan laat ik de paarden nog liever iets minder hard werken.Ik vind dat spieren langzaam en rustig moeten kunnen opbouwen.
Lielle schreef:Toch vind ik dat niet echt fysiek een zware belasting. Ik kan zelf goed het verschil merken tussen een intensieve dressuurles en een intensieve crossles. Dat laatste vergt gewoon meer energie.
Lenneke_ schreef:Elisa2 schreef:Als het paard de dag erna niet mee wilt,dan ben je in mijn ogen net iets te ver over de grens gegaan de dag ervoor.Ik rijd soms weleens op de grens,maar nooit zo dat ze daardoor de lol in het werken verliezen.Dan laat ik de paarden nog liever iets minder hard werken.Ik vind dat spieren langzaam en rustig moeten kunnen opbouwen.
Dat vind ik niet. Ik vind dat je een paard best zo aan het werk mag zetten, als je hem daarna maar wel de tijd geeft om te herstellen.
Lielle schreef:Dat ontken ik niet, ik geef alleen aan dat een crosstraining voor mijn paarden zwaarder is dan een dressuurles, terwijl ze even intensief zijn. Overigens doe ik niet eens zozeer veel galopwerk in een crossles, maar veel controle en techniek in een laag tempo.
Ik denk inderdaad dat een crossles fysiek bestwel wat zwaarder zal zijn!