Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

(foto 2)
Alicia2u schreef:Ik verwacht ook geen losse teugel, maar een ontspannen contact. Ik denk dat ze met strakke hand rijdt omdat de spieren in haar hand en onderarm er gespannen uitzien, niet omdat de druk op de teugel zo groot is. Op de meeste foto's rijdt ze met open vingers. De meeste mensen denken dat dat zacht is, maar daardoor verlies je juist speling in je vingers, knokkels en polsen! Plus het feit dat de hand erg dicht bij het lichaam staat en bijna op het zadelbondje rust, wat een erg sterke positie is, waarin je je als ruiter snel in kunt vergissen.
Ook hangt de amazone in foto 4, 5 en 7 erg achterover, waardoor de druk op de teugels als gevolg van een naar achter liggend zwaartepunt groter wordt. Daarom die opmerking.
Ik ken de combinatie niet en kan geen commentaar op bewegende beelden geven, maar dit zijn toch dingen die me uit de foto's opvallen.
Anders moet je een keer filmpjes plaatsen, kunnen we het nog beter bekijken en is ons RT wat duidelijker te bepalen.