Daphne & Rebbel [shet] @ dressuurwork..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x__Ellis

Re: Daphne & Rebbel [shet] @ dressuurwork..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 18:22

_Question schreef:
Vind het leuk om te zien dat er ook echt wat gedaan wordt met shetjes, maar vind de ruiter toch wel wat zwaar en groot worden.
Er zijn genoeg kleine ruitertjes die het ook goed kunnen!

Helemaal mee eens!! Knipoog

Maar wel lief shetje

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 20:51

Nu ik de foto's nog eens goed bekijk, staat er bij die halthoud foto dat ie zn rug te hol maakt. Dat zie ik op meerdere foto's
Waarschijnlijk toch een teken dat de ruiter wat te zwaar is.

Verder vind ik het wel een erg mooie shet hoor

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 20:55

leuke shet leuke foto,s

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 21:04

Leuke foto's van Reb!

Wijken gaat helemaal goede kant op he!!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 21:12

Ik vind het erg knap dat je dit allemaal kunt doen met een Shet, maar eerlijk is eerlijk, een groter paard zou een nét iets mooier plaatje zijn Clown

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 21:26

Ik zou persoonlijk zo'n combi niet zulk werk meer samen laten doen.

Aandachtpuntjes ivm de grootte van de ruiter vind ik wel, de voeten, aangezien ze soms zo goed als de knieeen aantikt en dat je in gaten blijft houden of ze nog wel in het zadel past. Dat word al aardig kritiek lijkt het op de foto's.

IvoIce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 21:54

Ze past indd niet goed in het zadel, maar ga er geen groter zadel opleggen, het zadel drukt nu niet, en hij word op geen enkele manier belemmerd in zijn lopen erdoor.
Haar voeten zitten wel op die hoogte, maar knieën heeft ze nog nooit aangeraakt. Tuurlijk is de lengte niet handig, maar als ze netjes in evenwicht en stil zit doet ze hem daar echt geen kwaad mee, en dat doet ze dus ook niet.

Narya, Daphne heeft zelf een paard, ze rijdt Rebbel af en toe bij.

Question, leuke conclusie die je daar trekt. Niet ieder paard loopt van zichzelf goed over de rug. Als jouw conclusie hieruit getrokken zou kunnen worden, zouden 75% van de combinaties hier op Bokt niet kunnen, zijn er maar weinig die je goed over de rug ziet lopen.
Rebbel doet dat ook nog niet constant, maar zeker al hele stukken, en dat zou hij m.i. niet zo lekker doen als hij zo'n last zou hebben van Daphne.
Dat is ook een ding waar Reb erg duidelijk in is, als iemand hem in de weg zit, of het is te zwaar, laat hij me dat zeker weten. Ik ken mijn pony, en ik durf met zekerheid te zeggen dat hij dit werk absoluut aankan.

Ieder mag er het zijne over denken, maar ik ga er bij deze niet meer op in. Ik ben gek op mijn pony, en heb zeker het beste met hem voor, hou in alles wat ik doe rekening met hem, en als je het een keer in real life wilt komen bekijken, zijn jullie allemaal van harte welkom Knipoog

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 21:55

Als ze niet goed in het zadel past, is de hele drukverdeling weg, je moet het natuurlijk zelf weten het is je eigen pony maar het is dan alles behalve gezond voor je pony.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 22:55

LADPR schreef:
Ik zou persoonlijk zo'n combi niet zulk werk meer samen laten doen.

Aandachtpuntjes ivm de grootte van de ruiter vind ik wel, de voeten, aangezien ze soms zo goed als de knieeen aantikt en dat je in gaten blijft houden of ze nog wel in het zadel past. Dat word al aardig kritiek lijkt het op de foto's.

ik ben het hier wel mee eens. als het zadel te klein wordt voor de ruiter en niet groter kan ivm formaat van de pony, mag je rustig concluderen dat de ruiter te groot is.

enigszins 'schokkend' vind ik wel dat je zelf al zegt te weten dat ze te groot is. ondertussen rijdt ze toch nog. het zou verstandig zijn om een kleinere ruiter te zoeken, onder goede begeleiding kan een kleiner kind er ook verder mee komen.

rijtechnisch commentaar is al gegeven, ik vind Rebbel wel te diep gaan, en op de voorhand lopen. probeer hem wat actiever te krijgen, laat het hoofd en waar zich dat bevindt even voor wat het is (hij oogt hier en daar 'naar beneden getrokken' zonder dat het lichaam meekomt, puur hoofd- halshouding dus, wat niets met ruggebruik te maken heeft), en werk vanuit die motor. als Rebbel zijn rug en achterhand beter gaat gebruiken en de juiste spieren sterkt komt hoofd en hals vanzelf makkelijk mee, en zijn die strenge handen niet nodig.

gea_thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 22:59

wat een leuk ponytje zeg!
ik hou van shetjes Vingers aflikken
vind het echt knap dat je hem zo aan het lopen hebt, tuurlijk zijn er verbeterpuntjes:P maar dat heeft bijna iedereen wel toch? Bloos

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 12:00

Hey!! Alles goed met jullie? Reb heeft weer fijn gelopen zo te zien, leuk dat hij het wijken begint op te pakken! Ik zat nog eens goed te kijken maar ik denk dat Daf niet op haar handen moet letten maar haar polsen!! Kijk maar eens goed naar de eerste 2 foto's doordat ze een knik heeft in haar polsen draagt ze haar handen niet.

Jammer dat mensen denken dat het te zwaar is voor Reb want dat is echt niet het geval. Daf weegt volgens mij nog geen 60kg en zit hem absoluut niet in de weg. En het klinkt een beetje cliche om te zeggen dat je het aan je pony merkt als hij het niet prettig zou vinden maar in jou geval geloof ik dat ook echt. Reb zou dan echt niet meer zijn best gaan doen.

Beetje overdreven reactie om te zeggen dat het "schokkend" is dat jij zelf weet dat de ruiter eigelijk te groot is maar haar wel laat rijden. Er is wel een verschil tussen te groot en te zwaar....

Ga jij zo nog naar BGR toe? sms je wel even;)

groetjes Daan

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 12:33

60 kg is wel ontzettend veel te zwaar voor een shet.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 16:40

Nou LADPR dat vind ik echt heel erg overdreven, je ziet Rebbel toch gewoon vrolijk rond draven, als het te zwaar zou zijn voor hem zou hij er echt niet zo bij lopen hoor! Maar goed laten we daar geen discussie over houden in dit topic, daar is het niet voor bedoelt volgens mij.

IvoIce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 17:37

Merrieveulen, ik vraag me sterk af waar jij strenge handen vandaan haalt? Daphne trekt hem ábsoluut niet naar beneden, denk je dat ik daar mee akkoord zou gaan??
Daphne is juist alleen maar bezig hem goed actief van achteren te krijgen om zijn hoofd en hals daardoor wat hoger te krijgen, omdat hij van zichzelf graag laag en diep loopt.
Je tips zijn vast aardig bedoeld, maar klopt hier dus niet.
Je hebt gelijk met het achterhand-motor verhaal, en dat is exáct waar we juist constant mee bezig zijn.
Daphne weegt een stúk minder dan 60 kilo, en te zwaar is ze voor hem niet. Te lang wel ja, maar daar kan ze prima mee overweg, en daar heeft Reb dus absoluut geen last van.

Daan, het ging indd weer erg lekker dit keer! En ik ken Reb indd goed genoeg om dat met zekerheid te kunnen zeggen Ja Ik kom snel een keer foto's van je maken, en ga nu je topic even zoeken Knipoog
Polsen heb je trouwens indd gelijk in Ja Zal het wat vaker door de bak schreeuwen Nagelbijten / Gniffelen

Gea thora, dank je Lachen Verbeterpunten blijven er indd altijd Ja

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:24

ik zeg niet dat het zo ís, alleen dat het er zo uitziet. tip hiervoor: leer hem zijn eigen hoofd te dragen, bitloos werken kan hierbij helpen, maar ook gewoon eens een les aan de lange teugel rijden is een heel fijne oefenmethode. nu oogt het sterk alsof hij veel te veel druk op de hand geeft, en dus niet nageeflijk is.

IvoIce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 18:35

Hij geeft vaak juist te weinig druk op de hand, kauwt het bit als het ware 'af'. Zijn we ons ook zeker van bewust, en word ook aan gewerkt. Gaat steeds beter, en hij gaat steeds constanter lopen, zonder erachter te kruipen. In het begin liep hij contant als op foto 1, nu niet meer. Kijk maar naar de rest van de foto's, over het algemeen is dit aardig correct. Daarbij zie je op die paar foto's natuurlijk niet hoe hij drie kwartier in de bak loopt, dat is het nare aan foto's, het zijn momentopnames die kunnen vertekenen.
Hij moet vooral nog véél meer van achteren komen, en dat doet hij vanzichzelf niet zo super. Ook aan de longe of voor de wagen niet, is een heel groot aandachtpunt. Zijn draf is 'van nature' niet zo sterk. Maar daar zijn we mee bezig, en zit zeker vooruitgang in. Helaas gaat niet alles vanzelf.

Bitloos hoofdstel heb ik niet, maar lijkt me zeker goed eens te proberen, heb er al vaker over zitten denken, wie weet schaf ik er nog eens één aan. Eerst sparen voor nieuwe wagen Knipoog

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:41

nou iig is het niet verkeerd om met de aandachtspuntjes bezig te zijn, gaat vast wel goedkomen.
ik heb evt. nog wel een bitloos hoofdstel voor een shet, deze doe je ipv het bit aan de bakstukken en de neusriem laat je dan weg. ik heb het zelf gemaakt, is een kleinere kopie van het leren bitloos hoofdstel van Ruitersportshop (imitatie voest). alsje interesse hebt moet je maar effe PMen.

Daffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:24

Nou nou wat een commentaar zeg!! ik ga er maar niet te veel op in.
Rebbel gaat juist steeds beter lopen en heeft echt geen moeite met mij
even voor de duidelijkheid ik ben 1.59 m lang en weeg 50 kilo! ( daan dankje he met je 60 kilo Tong uitsteken )dus dat gaat prima.
Laatst bijgewerkt door Daffie op 09-12-07 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Achmeddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:27

Toen ik dit topic aanklikte verwachtte ik dit al.

De shet vind ik erg leuk, en ze rijdt hem netjes.
Over dat te groot/te zwaar zijn, zeg ik niks over. Dat weet zijzelf het beste, en haar gewicht kunnen wij niet vanaf foto's oordelen.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:32

Ik vind het zo fantastisch om te zien hoe fijn je met je pony bezig bent Haha! .
Zoveel mensen snappen niet dat je ook met die kleintjes zo vreselijk veel plezier kan hebben.
Je rijdt hem netjes hoor!
Veel plezier nog met je pony Knipoog.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:32

Achmeddie_ schreef:
Toen ik dit topic aanklikte verwachtte ik dit al.

.

dit had ik dus ook......

maar goed ik zal ook mijn commentaar neerzetten Haha!

toen ik foto 5 zag dacht ik gelijk: ojee te zwaar Bloos!
maar als ik dan op de andere foto's kijk hoe fijn en ontspannen de pony loopt kom ik terug op die gedachte....

Fijn om te zien dat shetten ook eens goed gereden kunnen worden in plaats van groot grazende crossmonsters zijn...

Ga zo door met de training van je shet, alleen met de tip: tezijnertijd met een andere (kleinere) ruiter

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:35

Sorry Daf!! Bloos! Je moet toch eens wat meer gaan eten zeg! 50kg ! (ben jaloers:P)

Ik zal in het vervolg geen gewicht meer schatten...

Daffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:39

haha is niet erg hoor ik weet wie het zegt!!

IvoIce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 19:40

Bedankt voor de berichten Lachen
Als ik weer eens aanloop tegen leuk klein ruitertje met aanleg zal ik daar zeker wat mee doen, maar tot die tijd blijft Daf hem lekker rijden, voegt namelijk zeker wat toe aan mijn training voor de wagen Ja

Foto 5 is indd nogal 'confronterend', maar hij vind halthouden simpelweg niet zo fijn (nooit niet, ook niet met Demi of voor de wagen) en drukt daarbij zijn rug weg, dat heeft niets met Daf te maken. Was al blij dat hij zo netjes stilstond en wilde hem toch even delen. Maar echt 'lekker' ziet het er niet uit nee..

Blij dat er aan de hand van de andere foto's wel blijkt dat hij met gemak de bak door danst Lachen

Daan, 50 kilo voor onze lengte is anders ook niet best hoor Knipoog

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 18:47

Hoho een conclusie trek ik er niet uit he! Moet je wel goed lezen.
Zoals je uitlegt over dat halthoud gedoe, okee, prima! En jij zal zelf wel weten idd of je te ver gaat, maar een klein leuk ruitertje kan toch helemaal geen kwaad?