wederom een Haf @ work (filpje voor een beter beeld!)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wheezyheart

Re: wederom een Haf @ work (filpje voor een beter beeld!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 21:13

Eerlijk gezegt heb ik het filmpje uit gezet toen ik je alleen nog maar zag stappen. ik schrok ontzettend van je handen. heb je wel les?

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 00:04

hey martine het ziet er idd al beter uit als voorheen

maar dat hij zijn passen niet helemaal afmaakt ben ik het wel mee eens
probeer daar aan te werken (maar ik weet dat dat wel goed gaat komen Knipoog)
idd veel (schijn)overgangen rijden

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 00:16

bijna alles is wel gezegd:

wil alleen als tip meegeven dat bij de eerste draf vanaf
de 1e galop hij ontzettend dribbeld en jij alleen nog steeds
sneller gaat zit-staan-zit-staan daardoor gaat hij alleen
nog maar harder, misschien een tip om dat voor jouw gevoel
te langzaam te gaan lichtrijden dat hij op je zit wat terugkomt..
dan kun je hem dan wat meer van achteren aandrijven en dan
kun je naar de verzameling toe en word hij ook ontspannender
in de hals..

(sorry vind het altijd moeilijk verwoorden wat ik bedoel, als het
onduidelijk is zeg het maar dan probeer ik het nogmaals haha)

lauraenabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 09:56

vind het er leuk uit zien. maar mischien kan je je hand af en toe meer teugel geven (in het begin lijkt het een beetje gespannen)

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 15:06

ik denk dat het grootste belang nu is, dat je paardje wat meer gaat zakken en de bovenlijn daardoor meer gaat gebruiken, dit kun je aan je paardje het best leren via ontspanning.

Mijn ervaring met haflingers is, dat ze je snel in de maling nemen, en lekker hun eigen zin doen. Je ziet hier ookwel dat het meer lijkt of jouw pony met jou aan het rijden is dan andersom. Om dit te doorbreken moet je echt eens de rollen omdraaien. Als je haf alleen maar sneller en sneller wil, en je moeite hebt om het tempo aan te laten houden dat jij graag zou willen, kun je een soort -ik noem het maar join-up onder het zadel- doen. Dan laat je bijvoorbeeld je paardje even lekker uitracen, (alleenals inhouden niet echt zin heeft, of je dit steeds moet herhalen) en op het moment dat je haf denkt, nou heb ik er wel een beetje genoeg van, dus wat terugkomt in tempo, spoor jij wat aan. Zodat je langzaam op het tempo komt wat jij fijn vind. Op dat moment neem jij dus sterk de leiding over, en vaak merk je daar meteen het effect van, gaan ze hun passen meer afmaken, en uiteindelijk veel meer onspannen en makkelijker aan het bit.
Je hoeft dan niet meer erg lang door te gaan, maar zorg dat jij op dat moment even doorzet. Beloon dan ook uitbundig tijdens deze galop (waarbij je verschil merkt), en probeer dit mee te nemen in draf. In deze draf nog wel even wat langer doorzetten. Zorg ook dat je niet te snel weer terugneemt, anders kan je paardje denken dat het een beloning is voor het gerace. Laat duidelik merken dat je hel erg blij bent met het verschil in de galop.
Geloof me, hier kun je zo veel meer mee berijken, dan wat gepiel aan de voorkant, en steeds maar wat inhouden/schijnovergangen ed, ik denk dat die manier van werken nu nog niet op zijn plaats is. En alles in grote lijnen, zodat je ook aan kan bieden om de passen af te gaan maken.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, ik denk zeker dat dit heel goed zou kunnen werken, als je zelf maar consequent genoeg bent, en heel duidelijk naar je paard toe in beloning, aangezien het volgens mij een aardig temperamentvolle haflinger is (ik heb er ook zo een thuis, en daar is het meer dan goed mee gekomen, zat eerst geen stuur op Tong uitsteken ). Jullie kunnen zeker een team worden.
succes!!

edit: btw wel een beetje schoonmaken de volgende keer hè Vork
Laatst bijgewerkt door karin_gracia op 06-12-07 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anna_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 15:19

leuke haf!
hij lijkt wel een beetje qua rijden op mijn haflinger.
vooral de eerste maanden dat ik hem had,, draafde hij als een gek rondjes door de bak.
ik heb dit opgelost door hem niet te veel tegen houden maar vooral zoals al eerder werd gezegd. de controle goed zelf te houden dus ik reed overgangen, in galop bepaalde ik en zo langzaam aan kreeg ik de totale controle terug.
ook door longeren en goed op commando's lukt dat..
mijn haflinger reageerd ontzettend goed op stem dus als hij het nu op een racen zet zeg ik gewoon hooo en hij gaat gelijk rustiger..!
veel succes!

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 17:21

Zo had even geen tijd om te reageren! Zie ene hoop reacties waar ik zeker wat aan heb! Dank hier voor Haha!

@Lotte1990: Hij is 3 (weet zijn exacte datum niet) en ik ben ongeveer vanaf oktober met hem bezig.. maar rij hem vaak maar 1 a 2 keer in de week en soms ook een hele week niet!

@Nimmy: ja hij loop ook over zijn tempo! maar ik heb hem bv tijdens die galop ook echt laten gaan! Belonen deed ik nu met mijn buitenhand Haha! Maare.. er was geen druk hoor.. (ja nogmale druk..) ik laat juist altijd mijn teugels te lang worden.. Ook met lessen reed ik zelf soms met een knoop in mijn teugel, omdat ik geen contact hield! Thx, ik vind het er ook beter uit zien Haha!

@OssiejJ: Dankje, ga het proberen! In het begin was hij erg druk en wilde allene maar rennen en drukte toen idd zijn rug weg!

@missanous: Dankje! Ja we zijn hard aan het oefenen! Maar ik denk dat het ook komt omdat ik hem niet zo heel vaak rij... (1 a 2keer in de week) dan is hij vaak erg fris ohz!

@xkusssx: ik snap wat je bedoeld:D Dit probeerde ik ook.. (heb dit in mijn lessen ook geleerd).. maar ik reed voor deze haf alleen op paarden.. en die zijn daar iets makkelijker mee Haha! Maar bedankt voor de tip en ik hou het in mijn hoofd!

@lauraenabe: Dankje, Ja was hij ook en heel fris!

@karin_gracia: Dankje Haha! Deze zat in oktober ook nog geen stuur rem of gaspendaal op :p dus ik zie echt veel vooruitgang! Ik ga je tip mee nemen!

@Joyful: Dankje Haha! Dat is idd een goed idee.. zal het eens meer proberen.. heb idd (te zien op het filmpje) mijn stem helemaal niet gebruikt Haha!

@Whitepanther: Whaha sukkel :p jaja als jij nou wat vaker gilt komt het helemaal goed Haha!

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 17:29

waar heb ji je filmpje geupload?? ik krijg het dus niet voor elkaar... miss verkeerde site...

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 17:43

Er is een verschil tussen geen contact (lengte van teugels) en een vaste hand (manier van vasthouden), jij moet proberen om wat losser in je hand te zijn, ehm heel lastig uit te leggen op de pc... maar de teugels losjes vasthouden, ipv stevig vastpakken zeg maar.. (hoop dat je m snapt), ook als de pony omlaag komt mag je meer meegeven met je hand, niet losgooien maar wel wat ontspannen... zodat hij weet dat ie t goed doet.
@karin_gracia Tempowisselingen en schijnovergangen rij je trouwens niet met je hand, maar met je zit.. op je zit opvangen, als die terugkomt weer ontspannen en openen met je hand aangevult met je binnenbeen... door laten jakkeren is een methode... maar ben er zelf geen voorstander van als je een doodloper hebt (1 die doorgaat tot ie er bij neervalt) ben je nog verder van huis..

Ik denk dat je beter de pony bezig kan houden, dus veel (schijn)overgangen rijden(goed voorbereid), veel werken met voltes en achtjes zodat de aandacht bij jouw blijft en niet de omgeving...

over laten gaan in de dr training kan ik maar 1 ding zeggen, zonde.... je bent dan niet consequent... ene moment mag ie wel hard en zn eigen tempo andere moment niet.. zeker voor een jong paard kan dat voor verwarring zorgen...

maar martine les je ook met dit hafje... zou volgens mij heel goed zijn om er even iemand naast te hebben die je helpt, dan bereik je vaak in een half uurtje meer dan met uren doormodderen...

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 19:11

hunter87 schreef:
waar heb ji je filmpje geupload?? ik krijg het dus niet voor elkaar... miss verkeerde site...

Op youtube.. maar het duurde een dag voordat ie er op stond!

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 19:13

Euhhhh hoe kan jij nou weer reageren je bent toch aant werk???

beaujangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 19:28

Ik heb zelf ook net een haflinger ingereden en die moest ik heel erg voorwaarts rijden.
Maar wel in een tempo wat ik bepaalde.
En heel veel voltes rijden eingenlijk alleen maar op de volte.
En dan gaan ze zich vanzelf ontspannen.
Maar bij de ene duurt dat langer dan bij de ander.
Maar omdat je er nog niet zo lang mee bezig bent ziet het er toch nog niet zo verkeerd uit.

Probeer rechtop te zitten en zijn ritme te voelen dan ga je ook meer ontspannen.
Heel veel succes ermee

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 23:00

@Nimmy: haha, ja dat zou even mooi zijn zeg, als ik dat dacht.. hoe kan ik dan ooit een goede raad aan haar geven.. Tong uitsteken
Nee, het was als een opsomming bedoelt van de dingen waarmee ze de controle probeert te verbeteren. Dat ze nog niet te veel moet willen regelen aan de voorkant, en dat schijnovergangen naar mijn mening nu nog niet op zijn plaats zijn. Kan nooit kwaad natuurlijk, maar ik denk dat dit nu niet genoeg is om controle te krijgen.
Het leek me eigelijk wel duidelijk wat ik opschreef??
En ja, je hebt er paarden bij die echt nooit ophouden, maar dit zou je natuurlijk moeten aanvoelen. Voor elk paard een andere methode natuurlijk, en deze methode leek mij wel het proberen waard bij dit paard. En ik zou het zeker niet "door laten jakkeren" willen noemen, want dat zou betekenen dat de ruiter er niet toe doet. Zoals ik al eerder vermelde, is het wel zaak om in t zien of je consequent genoeg bent, en op de goede manier kunt reageren. Ik ben echt niet iemand die zegt gewoon lekkeopjagen, wordt vanzelf moe.. juist niet, ik denk gewoon dat die methode wel goed zou kunnen werken bij dit paard, en een hoop duidelijkheid kan geven, mits het op de goede manier gebeurd.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 23:45

@karin_gracia Het is idd het proberen waard... alleen wel met iemand erbij die dit ondersteund.. anders heb je kans dat t op door jakkeren neerkomt...

wat mij in het filmpje opviel was dat de TS redelijk vast in dr hand is en dr teugelhulpen meer vanuit dr arm dan dr pols geeft (duidelijk te zien bij overgang naar halthouden), dan lijkt het mij juist verstandig om de rust op te zoeken en eerst jezelf (handhouding) te verbeteren... Ik zelf probeer ook altijd problemen op te lossen met naar voren rijden, maar dan wel vanuit een tempo waar vanuit je naar voren kan rijden.. dus actief, maar laag...

verder als je de pony ziet lopen, denk ik dat rust erin brengen echt een pre is, dan pas kan een pony ook lekker ontspannen over de rug lopen, als je bij deze pony nog een tandje versnelt om jouw tempo t krijgen... gaat ze waarschijnlijk ook taktfouten maken enzo... maar dat is gissen en moeilijk te beoordelen vanuit een klein stukje film..

en wat je ook zegt er is niet 1 methode die bij alle paarden zo werkt, daarom is les ook zo onwijs belangrijk..

Martine... je moet dit absoluut niet verkeerd opvatten en dat ik je neerhaal, maar ik denk dat als jij een meer ontspannen handhouding krijgt en meer de teugelhulpen vanuit je pols ipv vanuit je arm geeft, je een grote sprong vooruit maakt. Verder is het mss handig om te proberen 3 a 4 keer per week te trainen ipv 2 keer, dan zit er meer een ritme/ regelmaat in en heb je minder last van extreme frisheid...

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 12:49

Nimmy schreef:
Er is een verschil tussen geen contact (lengte van teugels) en een vaste hand (manier van vasthouden), jij moet proberen om wat losser in je hand te zijn, ehm heel lastig uit te leggen op de pc... maar de teugels losjes vasthouden, ipv stevig vastpakken zeg maar.. (hoop dat je m snapt), ook als de pony omlaag komt mag je meer meegeven met je hand, niet losgooien maar wel wat ontspannen... zodat hij weet dat ie t goed doet.

over laten gaan in de dr training kan ik maar 1 ding zeggen, zonde.... je bent dan niet consequent... ene moment mag ie wel hard en zn eigen tempo andere moment niet.. zeker voor een jong paard kan dat voor verwarring zorgen...

maar martine les je ook met dit hafje... zou volgens mij heel goed zijn om er even iemand naast te hebben die je helpt, dan bereik je vaak in een half uurtje meer dan met uren doormodderen...

Ik ben het niet met je eens... ik snap dat er een verschil is maar ik dacht dat je me wel begreep.. maar goed nog een keer dan maar weer... Ik heb absoluut geen vaste hand! de teugels glijden altijd super makkelijk door mijn handen heen.. paard hoeft daar voor maar een klein "rukje" aan de teugel te geven, wanneer ik zo'n vast had zou hebben als jij hier beweerd dan zou ditniet zo makkelijk mogelijk zijn... Mijn handen heb ik idd te hoog op dit moment tijdens het rijden.. dit komt omdat ik hem niet in zijn mond wilde zitten en mijn handen niet wilde vast zetten... om dit te voorkomen ben ik mijn handen wat te hoog gaan houden. Nu weet ik ook wanneer je je handen juist te hoog houd een kanteling komt in het bit.. klopt dit is gebeurt...wat er idd toe kan leiden dat de pony druk ervaart en het liefst onder mij uit wil lopen... dit is niet gebeurt!

Over het laten gaan kan ik ook maar 1 ding zeggen.. ik was nog niet begonnen aan de training en heb de pony even zijn energie er uit laten lopen! ja dit ging over zijn tempo.. maar ik had wel de controlle! ik kon hem alle kanten op sturen en terug rijden naar een normaal tempo. Dit doe ik 10 keer liever dan direct alle aandacht te vragen aan zo'n jong paard! ik merk dat dit zijn vruchten afwerpt! hij kan even zijn energie kwijt en gaat dan lekker ontspannen! Okay misschien niet jou manier maardat vind ik prima ik vind het wel fijn.

Daarbij vind ik het jammer dat jij blijkbaar vind dat ik in mijn training doormodder... met andere woorden dat ik niets of weinig berijk... dat is dan jou mening... prima.. toen ik voor het eerst met deze pony bezig was had hij nog geen stuur en rem of iets anders! in hele korte tijd heeft hij al heel veel geleerd en merk ik wel degelijk elke keer een verschil!

Wat betreft consequentie, jij weet zelf wel hoe ik rij, en als er iemand is die consequent is dan ben ik het wel!

Het vaker trainen, ja zou kunnen. Maar ik vind hem nog erg jong en wil het rustig opbouwen. Daarbij, ik zit nog op school, werk, mijn sociale leven en ik heb Ratino. Dus 3 a 4 keer in de week lukt ook niet altijd!

@karin_gracia: Ik begreep je Haha! dat is het belangrijkste toch!

@beaujangles: Dankje Haha! we doen echt ons best! We gaan met sprongen vooruit!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 13:35

Je vroeg om tips.. dus die gaf ik... dat is alleen wat ik zie.... (zo oogt t van de film heel erg, zeker het hulpen geven vanuit je arm, let er maar eens op en probeer dit te verfijnen) want ook aan t eind is zn tempo nog te hoog, daaraan moet je gewoon verder werken!

en ik had al aangegeven dat ik het er veel beter en fijner dan eerdere topics uit vond zien... en ik snap dat je een jonge pony niet wil overbelasten, maar regelmatig kort werken is beter dan bijv 1 keer pw een uur... je hebt idd al redelijk wat bereikt... maar nu leg je de basis voor de rest van zn leven, daarom zou ik al is t maar af en toe les nemen van iemand (al is t maar een vriendin die er verstand van heeft en je op fouten wijst, die maakt nl iedereen (onbewust) met rijden) zodat die het nu goed leert... en daarbij ga je zelf geen foute gewoontes ontwikkelen heb je straks ook profijt van met het beleren van je eigen paard.

Geloof me door jezelf nu een spiegel voor te houden (heel confronterend soms) kun je heel veel bereiken! Je bent al wel op de goede weg, maar je bent er nog niet.... zoek nu iemand die je ondersteund, dan hou je er een hele leuke pony aan over (en straks fijn gereden eigen paard)
Ik kraak je echt niet af hoor, dat zei ik ook al in mn vorige post, ik benoem alleen wat ik zie en waar jij aan kunt werken!

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 13:39

Ja ik snap je.. ik gaf ook al aan dat ik snap dat je dat zo ziet op het filmpje...
Nou bijdeze.. marieke zin om me af en toe te helpen?

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 13:59

Voor een jong paard vind ik dat je eigenlijk nog niet bezig moet zijn met ontspannen en dan zeker niet zigzaggen.
Telkens als je stil staat gaat ze met der hoofd op en neer.
En je zigzagd veel met je handen en het ziet er zo uit dat je echt vee druk op der zet.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 15:55

Waarom iedereen het zo erg over je handen heeft, snap ik niet echt? Ja oké, je handhouding is belangrijk.. maar mij valt meer op dat je die te hoog hebt,, en je teugels te kort zijn. Probeer hem lang te laten worden in de hals.

Verder, stil zitten, je bent veel te druk in je houding en vooraal aan je benen stoor ik me. Doordat je benen niet stil liggen, wil hij harder. Want elke keer voelt hij je been iets bewegen en soms tegen zijn buik aan.. en ervaart dat dan als een voorwaartste hulp. Probeer je benen goed stil te houden, en constante normale druk. Alleen als die harder moet, iets meer drukken.

Verder je handen dus goed ontspannen houden en de teugels lekker lang! ((hij loopt erg opgekropt)),, ook je benen mooi stil en probeer de overgangen goed af te maken.

Zoals in het filmpje, je gaat halthouden.. je hafje staat nog niet stil of hij moet alweer voorwaarts Verward Laat hem maar enkele seconden (5 / 10 ) stil staan Lachen En hou je been eraan als je stilstaat of een andere overgang terug maakt, anders wordt ie bang van je been.

Ik rijd ook een 3 jarige, heel snel beesje die erg snel opgefokt raak. Ik heb dan erg de neiging om me benen af te steken (waardoor ze ook drukker wroden (heen en weer schommelen),, en dan met de handen terug te rijden. Bij mij wordt er ook continu gehamerd op, benen stil, benen stil, hou je benen eraan!! En toe laten inje hand! Langer die teugels!!

Wij zijn erg gaan werken aan het voorwaarts neerwaarts, en de lengte. Dus lekker voorwaarts rijden (niet te snel, wel ontspannen en jou tempo) maar laat hem niet te langzaam lop[en omdat je je er hier veiliger bij voelt (heb ik snel),, Die van mij liep eerst ook ontzettend opgekropt in de hals en drukte de rug weg, maakte zijn passen niet af en liep veel te snel. Door voltes te rijden als die wegrende kwam die meer ontspannen, en ging zakken.. waardoor hij meer lengte krijgt. Uiteindelijk lukte dit ook goed op de lange zijdes. Ook hebben we dus erg aan mijn houding gewerkt, en dat veel meer als aan de pony. Doordat mijn houding verbeterde (hou mijn benen meer aan, mijn handen laten veel meer toe (ik dacht ook dat ik ze erg ontspannen had en totaal niet vast etc.) en zit ik meer terug ging de pony 100x beter lopen. Ik zla zeggen, probeer dus vooral aan je houding te werken. NIet denken; hij moet naar beneden,,!!

Veel succes & dan komt het helemaal goed!! Je hebt een erg leuke pony onder je kont Lachen Eentje met supper leuke uitstraling en jullie zijn een goede combi Lachen

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 15:57

Je hebt idd je teugels wat te kort en je bent wat te streng met je handen. Maar dat is al vaker gezegd Knipoog
"Aan de teugel' bereik je trouwens niet met rukjes geven met je handen, je benen spelen een net zo grote, zo niet grotere, rol Lachen (nou moet ik wel zeggen dat ik niet het hele filmpje heb uitgekeken dus ik weet niet of je later wel met je benen werkte Knipoog ).
Verder: leuke haf en blijven oefenen.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 19:26

Martine_m schreef:
Ja ik snap je.. ik gaf ook al aan dat ik snap dat je dat zo ziet op het filmpje...
Nou bijdeze.. marieke zin om me af en toe te helpen?

daarvoor verschillen onze rijstijlen te veel denk ik....

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 20:39

@marinke: Ik had martine er al opgewezen dat ze hem wat langer stil moest laten staan terwijl ze bezig was (dit kun je alleen niet meer echt horen vanwege de muziek die erover gezet is Tong uitsteken). Maar daar heb je in mijn ogen wel een punt. Maar goed later heeft ze hem ook langer stil laten staan maar heb natuurlijk ook niet alles geflimd Knipoog

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 00:54

@Nimmy: inderdaad kan de methode die ik geschetst heb goed bij dit paard passen, ik ben het er helemaal mee eens dat er dan iemand bij MOET zijn. et hangt helemaal af van de manier waarop je het doet. je kunt nog zo goed reagren ed, maar als je niet ovedreven duidelijk genoeg hierbij bent, kom je inderdaad op niets uit (behalve bij een erg zorgeloos karakter dan Tong uitsteken ), en kan het negatief werken. vandaar dat ik ook zo duidelijk probeerde te zijn wat betreft beloning ed.

Ik denk ook niet dat we kunnen praten van "mijn" manier of "jouw" manier, want ik denk dat we allebij verschillende manieren gebruiken, maar net wat bij het paard goed voelt. 'mijn' manier heeft dan ook precies hetzelfde uitgangspunt van wat we willen zien, wat allereerst de rust en contole is en een langere/ronde bovenlijn, alleen is de methode is net even anders, maar hetzelfde kan berijkt worden. Ik denk alleen dat 'jouw' manier inderdaad een stuk veiliger is, (je kunt er veel minder mee verpesten) en soms vergeet ik een beetje rekening te houden met de capaciteiten van de ruiter, waarbij ik daar nu natuurlijk niet van opaan kan.
Ik denk niet dat het bij deze combinatie echt veel kwaad kan en dat het uiteindelijk echt wel goed komt, maar wat meer kwaliteit kan geen kwaad hè... groetjes! Haha!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 13:46

Whitepanther schreef:
@marinke: Ik had martine er al opgewezen dat ze hem wat langer stil moest laten staan terwijl ze bezig was (dit kun je alleen niet meer echt horen vanwege de muziek die erover gezet is Tong uitsteken). Maar daar heb je in mijn ogen wel een punt. Maar goed later heeft ze hem ook langer stil laten staan maar heb natuurlijk ook niet alles geflimd Knipoog

Ah oké, ik denk ik zeg het maar gewoon even en oordeel ook vanaf het filmpje hè? Jij hebt alles gezien Lachen En waarmee bedoel je dat ik een punt heb? Met dat halthouden of dat andere?

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 13:55

heb niet al het commentaar doorgelezen, maar zal ook even mijn ding zeggen.
Probeer hem eerst lekker op zijn eigen benen te laten lopen, en lekker ruim laten lopen. Zorg eerst dat hij lekker loopt en niet gestresst is voor je aan die "ontspannenheid" gaat werken.
Zorg er ook voor dat je handen lekker soepel zijn, en stiller staan vergeleken met de mond.