Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)
). Jullie kunnen zeker een team worden.

Maare.. er was geen druk hoor.. (ja nogmale druk..) ik laat juist altijd mijn teugels te lang worden.. Ook met lessen reed ik zelf soms met een knoop in mijn teugel, omdat ik geen contact hield! Thx, ik vind het er ook beter uit zien 
Maar bedankt voor de tip en ik hou het in mijn hoofd!
Deze zat in oktober ook nog geen stuur rem of gaspendaal op :p dus ik zie echt veel vooruitgang! Ik ga je tip mee nemen!
Dat is idd een goed idee.. zal het eens meer proberen.. heb idd (te zien op het filmpje) mijn stem helemaal niet gebruikt 

hunter87 schreef:waar heb ji je filmpje geupload?? ik krijg het dus niet voor elkaar... miss verkeerde site...

Nimmy schreef:Er is een verschil tussen geen contact (lengte van teugels) en een vaste hand (manier van vasthouden), jij moet proberen om wat losser in je hand te zijn, ehm heel lastig uit te leggen op de pc... maar de teugels losjes vasthouden, ipv stevig vastpakken zeg maar.. (hoop dat je m snapt), ook als de pony omlaag komt mag je meer meegeven met je hand, niet losgooien maar wel wat ontspannen... zodat hij weet dat ie t goed doet.
over laten gaan in de dr training kan ik maar 1 ding zeggen, zonde.... je bent dan niet consequent... ene moment mag ie wel hard en zn eigen tempo andere moment niet.. zeker voor een jong paard kan dat voor verwarring zorgen...
maar martine les je ook met dit hafje... zou volgens mij heel goed zijn om er even iemand naast te hebben die je helpt, dan bereik je vaak in een half uurtje meer dan met uren doormodderen...
dat is het belangrijkste toch!
we doen echt ons best! We gaan met sprongen vooruit! 
Laat hem maar enkele seconden (5 / 10 ) stil staan
En hou je been eraan als je stilstaat of een andere overgang terug maakt, anders wordt ie bang van je been.
Eentje met supper leuke uitstraling en jullie zijn een goede combi

(nou moet ik wel zeggen dat ik niet het hele filmpje heb uitgekeken dus ik weet niet of je later wel met je benen werkte
).Martine_m schreef:Ja ik snap je.. ik gaf ook al aan dat ik snap dat je dat zo ziet op het filmpje...
Nou bijdeze.. marieke zin om me af en toe te helpen?
). Maar daar heb je in mijn ogen wel een punt. Maar goed later heeft ze hem ook langer stil laten staan maar heb natuurlijk ook niet alles geflimd
), en kan het negatief werken. vandaar dat ik ook zo duidelijk probeerde te zijn wat betreft beloning ed.
Whitepanther schreef:@marinke: Ik had martine er al opgewezen dat ze hem wat langer stil moest laten staan terwijl ze bezig was (dit kun je alleen niet meer echt horen vanwege de muziek die erover gezet is). Maar daar heb je in mijn ogen wel een punt. Maar goed later heeft ze hem ook langer stil laten staan maar heb natuurlijk ook niet alles geflimd
En waarmee bedoel je dat ik een punt heb? Met dat halthouden of dat andere?