Nelleke1 schreef:De eerste paar keer of de eerste keer heb je veel kans dat de dieren overdonderd zijn zeg maar en doen niets maar na een tijdje gaan ze toch wel vreemdere stunts uithalen (mar je hebt er ook beestjes bij die helemaal niets doen natuurlijk)
Dat heb ik ook gemerkt jah.
Mensen hadden een 3jarige Oldenburgermerrie (v. Perfect) gekocht voor hun dochter. Die deed er niks mee, met 3,5 paard naar De Nieuwe Heuvel gebracht en ze is daar 2 maand beleerd. Toen weer een 1/2 jaar stil gestaan en toen van eigenaar veranderd en daar heeft ze ook nog een half jaar stil gestaan. De eigenaar wou me er al gauw op hebben en dat ging de eerste 3 x goed. De vierde keer gooide ze me er af, maar was er niks aan de hand, ben ik weer opgestapt en super gereden. De keer erna: weer hetzelfde gedonder (op dr achterbenen omdraaien op het moment dat je bij het opstappen je rechtervoet in de beugel wilt gaan doen) en toen viel ik verkeerd.
Heb toen een tijdje niet zonder begeleiding mogen rijden en daarna ging het super. Dus daar waak ik wel voor, al heeft mijn paard een totaal ander karakter. Hij pikt alles super op en ik krijg het idee dat ie echt graag wil. Als hij 3 dagen stil staat is ie al zo onrustig in het begin en wil hij aan de longe amper stappen... (En niet onrustig qua vertrouwen ofzo, maar gewoon lekker ontspannen willen draven. Zodra we draven gaat ie zo lekker ontspannen