Talent "Any Moment" @ dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_VZ

Re: Talent "Any Moment" @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 14:00

Wauw sas ze gaat er wel erg op vooruit of niet?
Ziet er goed uit hoor!
Soms idd een beetje achter de loodlijn, maar word aan gewerkt zo te horen Tong uitsteken

(heb je even een PM gestuurd)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 16:40

Mooie pony heb je er aan zeg! Ja Vind haar onder het zadel beter tonen dan los (gekeken in je profiel). Het is een echte sportpony, niet zozeer een keuringspony, IMO. Knipoog Daarom denk ik ook dat je het met haar nog ver kan schoppen!

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 16:45

Sas wat is het een onwijs leuke pony zeg!Echt jammer dat je toen in Stompetoren niet hebt gereden!Ik heb trouwens een nieuw zadel voor Chica;)

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 17:05

Muzefee schreef:
Mooie pony heb je er aan zeg! Ja Vind haar onder het zadel beter tonen dan los (gekeken in je profiel). Het is een echte sportpony, niet zozeer een keuringspony, IMO. Knipoog Daarom denk ik ook dat je het met haar nog ver kan schoppen!

Dank je wel! Bloos Bij de keuring vertelde ze ook dat het een zeer geschikte sportpony was, met een erg mooie welsh uitstraling. Ze was daar wat iel (had haar zelf net een klein maandje), wat helaas op een 2de premie uit.
Wat bedoel je precies met IMO? En waarom vindt jij het niet een keuringspony. Ben wel benieuwd namelijk...
Ik hoop een heel eind met haar in de sport te kunnen komen.
Hoop haar voor te kunnen laten brengen door een jonge ruiter bij wedstrijden voor jonge dressuurpony's...

@ Amber_VZ: Ze gaat zeker vooruit! Ondanks dat ze de afgelopen maanden erg weinig met haar gedaan hebben! Achter de loodlijn... ik weet het. Het is en blijft een jong ding...

@ tumtummie: Volgend jaar in stompetoren weer een kans, toch!? Ze is nog zo jong! Wilde haar daar ook een beetje sparen. Maar ik begrijp dat je haar graag IRL had willen zien onder het zadel... Super dat je een nieuw zadel voor chica hebt! Heb trouwens nog foto's van je van stompetoren...

inge_0rland0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 17:08

leuk zeg Bloos! wat een mooi beest

probeer alleen af en toe je handen rechtop te houden Knipoog ziet er goed uit

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 17:09

sunnymay schreef:
Muzefee schreef:

Dank je wel! Bloos Bij de keuring vertelde ze ook dat het een zeer geschikte sportpony was, met een erg mooie welsh uitstraling. Ze was daar wat iel (had haar zelf net een klein maandje), wat helaas op een 2de premie uit.
Wat bedoel je precies met IMO? En waarom vindt jij het niet een keuringspony. Ben wel benieuwd namelijk...
Ik hoop een heel eind met haar in de sport te kunnen komen.
Hoop haar voor te kunnen laten brengen door een jonge ruiter bij wedstrijden voor jonge dressuurpony's...

IMO= in mijn ogen. Knipoog Ik zeg niet dat het geen keuringspony is, maar ze heeft meer potentie in de sport. Knipoog Ze doet nog erg jong aan en vind haar hals aanzet niet het sterkste punt (in je profiel gekeken Knipoog ). Neemt niet weg dat ze vast wel goede resultaten kan behalen, maar als ik deze foto's zie zie ik haar eerder over een aantal jaar pronken in een Z ring. Knipoog Snap je hoe ik bedoel? Lachen

lOveWill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 19:43

Wauw wat een leuk dier! Echt heel erg gaaf en zo te zien getalenteerd ja Haha!!
Veel nog ermee!!

wenenzetor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 22:12

Hee Sas

Dat ziet er goed uit!! Top hoor voor zo een jong dier!!
X Wen

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 11:08

Wat dacht je van even wachten met zo een jong dier?
Ze loopt way achter de loodlijn.
vind het belachelijk dat op zo een jong dier al zo doorgetraint word.

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 11:27

Zack schreef:

Hmm, dat valt ook wel weer mee hoor. Maar dat achter de loodlijn zou van mij ook wel iets minder mogen. Ik zou persoonlijk wat meer aandacht schenken aan het op eigen benen lopen en daarbij de neus er iets meer uit rijden. Juist omdat het zo'n jong ding is en de balans nog vaak zoek is, zou ik zeker de nadruk leggen op het op lengte rijden.

Maar een super leuke sportpony!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 11:45

TS heeft op de vorige pagina al aangegeven dat ze dat graag wil, maar dat dat erg lastig is als de pony zo heet is.
Wat ik zou doen?
Pony voor het rijden even longeren om ergste spanning te laten afvloeien, teugels toch wat minder aannemen met rijden en niet teveel focussen op de voorkant. Laat nog maar even uitsteken dat neusje.

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 17:09

leuk paardje, en erg leuk kleurtje.
Veder vind ik het er goed uitzien en hij kan leuk lopen. Kijk alleen iets meer vooruit

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 17:18

Ik vind het vriendelijk ogen, en de amazone rijd hem netjes voorwaarts.
Dat ze dan wat diep achter de ll komt is helemaal niet erg, zolang je hem maar voorwaarts blijft rijden.
Met lichte druk op de teugels.
Leuke aansprekende pony,

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 17:21

@kafue
Achter de ll lopen hoort niet..
Ik zie hier trouwens geen lichte druk, kijk maar eens goed.

Dit paardje is net 3,5 en hoort nog in de wei jong te zijn.
Jammer dat mensen met 3 jaar een paard meteen moeten oppakken omdat ze dan denken dat het beestje het al aankan.
Jammer..

_Kalinka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 17:28

Leuke pony hoor!!

Probeer je pony niet te diep te laten komen, los het een beetje op met je kuit.
Verder rijd je heel netje alleen blijf met galop op je kont Knipoog

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 18:38

Pava schreef:
Zack schreef:

Hmm, dat valt ook wel weer mee hoor. Maar dat achter de loodlijn zou van mij ook wel iets minder mogen. Ik zou persoonlijk wat meer aandacht schenken aan het op eigen benen lopen en daarbij de neus er iets meer uit rijden. Juist omdat het zo'n jong ding is en de balans nog vaak zoek is, zou ik zeker de nadruk leggen op het op lengte rijden.

Maar een super leuke sportpony!

Een beetje overdreven reactie van Zack! Pony is er aan toe! Sommige vragen er om, om aan het werk gezet te worden. En als je de hele topic leest, weet je dat we haar niet doortrainen! We rijden 1 tot 2x per week!
De pony loopt makkelijk in de houding, vandaar achter de loodlijn. Maar dat is niet het eerste waar ik me druk om ga maken, sorry!

Net wat Pava zegt, pony moet meer op eigen benen lopen en dan lost dat zich vanzelf ook veel meer op. Balans en lengte is ook het geen waar ik naar toe wil, maar ja, een ieder weet, dat als je een jong dier onder het zadel hebt, dat niet meteen voor elkaar is. Ga er hard mee aan de slag hoor Pava! Thx voor je opbouwend commentaar!

Wil graag mijn foto's delen, omdat ik trots ben op mijn pony. Weet dat ik kritiek kan krijgen, maar een ieder moet ook weten dat je een 3,5 jarige niet meteen op eigen benen hebt, in balans, etc.
Z0u ik daarom geen foto;'s mogen plaatsen en moeten wachten totdat ze het wel loopt? Nee toch? Ben blij met positief en metname in opbouwend kritiek! DAar heb ik wat aan namelijk.

@ inge_0rland0: Bloos zal er meer op letten.

@ Muzefee: Ik snap zeker wat je bedoelt! Hoop dat het in vere toekomst een Z pony kan worden....

@ lOveWill en wenenzetor: dank jullie!

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 18:41

jiehaaa schreef:
TS heeft op de vorige pagina al aangegeven dat ze dat graag wil, maar dat dat erg lastig is als de pony zo heet is.
Wat ik zou doen?
Pony voor het rijden even longeren om ergste spanning te laten afvloeien, teugels toch wat minder aannemen met rijden en niet teveel focussen op de voorkant. Laat nog maar even uitsteken dat neusje.

Voorheen longeerde ik haar ook eerst, voordat ik er op ga. Moet het eigenlijk maar weer op pakken! Klopt, dan vloeit er al heel wat af.
Dat uitstrekken gaat meestal over in galop... Bloos en dan het neusje eruit rijden, vind ik best lastig! Maar we gaan het weer even anders aanpakken, bedankt!

@ Draflinger: ja Bloos , mag meer voor me uitkijken, schaam... je zegt het zo gauw tegen anderen...

Verder iedereen super bedankt voor het leuke commentaar! Weet het te diep gaan, en daar gaan we goed op letten, maar heb je niet 1,2,3 bij een jonge pony eruit gereden...
Laatst bijgewerkt door sunnymay op 04-12-07 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 19:09

Kafue schreef:
Ik vind het vriendelijk ogen, en de amazone rijd hem netjes voorwaarts.
Dat ze dan wat diep achter de ll komt is helemaal niet erg, zolang je hem maar voorwaarts blijft rijden.
Met lichte druk op de teugels.
Leuke aansprekende pony,

Klopt, ik probeer met lichte druk en handen netjes van mij af te houden met rijden. Alleen als ze soms nog wat heet is, lukt dat niet altijd. En omdat ze zo jong is, luisterd ze nog niet geheel naar zit, en dan gebruik ik heel fout, nog wel eens mijn handjes, foei he! Bloos
Het diepe komt straks helemaal goed. Net wat je zegt over het voorwaarts, ik heb ook veel liever een voorwaartse pony en dan één die ik voorwaarts moet maken, want meeste komt voor uit voorwaartse drang naar voren Haha! Bedankt voor compliment!

@ _Kalinka_: galop moet ik veel beter leren zitten, ga ik hard aan werken.
begrijp het te diep lopen, maar is zo moeilijk met een voorwaartse jonge pony. die snapt kuit dan nog niet helemaal, dat ik daarmee het te diep lopen op moet lossen.

@ zack: ik weet dat achter de loodlijn lopen niet hoort! maar zo makkelijk los je dat niet met 1x rijden op.... dat heet trainen. begrijp goed je punt, maar je moet ook goed begrijpen dat ik deze pony nog helemaal niet hard aan pak. de pony wordt maar 1x (soms 2x) per week gereden, dat noem ik niet doortrainen. Heb de pony gekocht en toen was ze net zadelmak. Hiermee ben ik rustig verder gegaan. Ze heeft in deze zomer/najaar, 2 maanden rust gehad. Vanaf eind oktober heb ik een ander zadel en zijn we het 1-2x per week weer aan het oppakken.
Ik zeg niet dat de pony het aan kan! Ik heb geduld en wil haar niet over de kop rijden! Pony krijgt nog rustposes genoeg in de komende periode, voordat ze aan het echte werk moet beginnen. Denk dat je even een overhaaste conclusie trekt, zonder ons te kennen....

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 20:02

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt Knipoog
Ik zie liever een paardje dat leert op zijn eigen pootjes te lopen, ipv een pony die naar beneden getrokken word achter de loodlijn.
Op de foto's zie je namelijk niet dat je meegeeft, en dus het paard zo vast houd.
Ook is 1 a 2x perweek al teveel voor zo een beestje.
op die leeftijd horen ze net zadelmak te zijn.

Je zegt trouwens in de eerste reactie dit:
Citaat:
Sommige vragen er om, om aan het werk gezet te worden.

In je 2de reactie:
Citaat:
Ik zeg niet dat de pony het aan kan! Ik heb geduld en wil haar niet over de kop rijden!

Dus dit snap ik niet helemaal.

Als ik jou was zou ik haar (toch?? Bloos ) lekker op het land gooien tot ze een jaar 4 is (ruim) en dan rustig oppakken zoals je nu doet.
De botten zijn nog lang niet volgroeit op die leeftijd, en totaal nog niet geschikt om te werken.
Die van mij was op die leeftijd ook oervervelend omdat hij nog niks deed. (en niet mocht doen) toen hij 3,5 was ben ik begonnen met longeren.
Wacht gewoon nog even met doorrijden, je hebt zo een mooie dame verpest haar niet.

belbellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 21:05

erg mooie pony! gaat denk ik wel ver komen. ik ga met de andere mee, meer voorwaarts rijden om dat neusje wat naarvoren te krijgen, maar ik weet hoe moeilijk het is want ik heb precies hetzelfde. ik heb dat nu met mijn paard van 3 jaar en 9 maanden. en je doet het erg rustig aan dus ik denk niet dat je iets verpest zoals andere misschien denken.
veel succes verder en ben benieuwd over een paar maanden naar je wedstrijd uitslagen! Haha!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 21:27

Ze ziet er goed uit Sas Lachen Al fijner over haar rug dan toen ik bij je was, vind ik.
Toch zou ik die aanleuning ook anders aanpakken. Weet niet wie het zij, maar voorwaarts neerwaarts werd genoemd. Snap dat het lastig is hoor als ze heet is, maar ik zou echt even alleen aan halsstrekken denken. Dan is het 1) ontspanning 2) over de rug 3) lengte in haar hals. Lijkt me heel belangrijk en iets wat ik jonkies altijd gelijk aanleer.
Gewoon proberen, komt best goed Ja

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 09:42

heel leuk aansprekende pony. vind dat hij heel netjes loopt voor zijn leeftijd. iets achter de ll maar dat komt wel helemaal goed. veel sucses ermee en ik hoop voor je dat je er ver mee komt. Heeft er welde uitstraling voor:D

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 17:55

Ik vind dat je het ponytje keurig rijd... ik zie ook geen getrek of geruk (zoals sommige hier het zachtjes benadrukken Knipoog )
Ik zie een pony wat graag wil lopen maar ondanks snel loopt niet goed aan het been is en hierdoor op de voorhand valt/ zich op krult..

Wat je moet doen is zelf langzamer gaan lichtrijden en goed je onderbenen er aan houden.
Veel overgangen rijden ook schijnovergangen zijn er goed.
Je zal zien hoe meer ze van achteren komen hoe minder *opgekropt* ze gaan lopen.
Mijn paard is het zelfde alleen heeft dan niet zo'n actief achterbeen als deze pony alleen kiest de makkelijkste weg om op de voorhand te vallen bij mij werken de overgangen erg goed.
Kijk eens in me profiel... door op zo'n manier te gaan rijden krijg je je paard ook lang en laag.
weinig in de mond gaat zitten maar echt met je benen aan de gang gaan. en rustiger gaan lichtrijden volgens mij draaft ze namelijk best gehaast. Knipoog

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 19:44

doom schreef:
Ik vind dat je het ponytje keurig rijd... ik zie ook geen getrek of geruk (zoals sommige hier het zachtjes benadrukken Knipoog )
Ik zie een pony wat graag wil lopen maar ondanks snel loopt niet goed aan het been is en hierdoor op de voorhand valt/ zich op krult..

Wat je moet doen is zelf langzamer gaan lichtrijden en goed je onderbenen er aan houden.
Veel overgangen rijden ook schijnovergangen zijn er goed.
Je zal zien hoe meer ze van achteren komen hoe minder *opgekropt* ze gaan lopen.
Mijn paard is het zelfde alleen heeft dan niet zo'n actief achterbeen als deze pony alleen kiest de makkelijkste weg om op de voorhand te vallen bij mij werken de overgangen erg goed.
Kijk eens in me profiel... door op zo'n manier te gaan rijden krijg je je paard ook lang en laag.
weinig in de mond gaat zitten maar echt met je benen aan de gang gaan. en rustiger gaan lichtrijden volgens mij draaft ze namelijk best gehaast. Knipoog

Klopt aardig wat je zegt! Ik weet het, dit is moeilijk van een foto van te lezen, maar klopt helemaal! Super bedankt voor je reactie! Ik ga je profiel goed doorlezen en je tips toepassen. Dan hoop ik over een tijdje andere foto;s, met duidelijk verschil te kunnen laten zien Haha!
De pony wil graag en ben daar nog iets te voorzichtig mee vanwege haar leeftijd, terwijl ik hierin makkelijk strenger en consequenter mee mag zijn. Dank je!

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 19:56

Annash schreef:
Ze ziet er goed uit Sas Lachen Al fijner over haar rug dan toen ik bij je was, vind ik.
Toch zou ik die aanleuning ook anders aanpakken. Weet niet wie het zij, maar voorwaarts neerwaarts werd genoemd. Snap dat het lastig is hoor als ze heet is, maar ik zou echt even alleen aan halsstrekken denken. Dan is het 1) ontspanning 2) over de rug 3) lengte in haar hals. Lijkt me heel belangrijk en iets wat ik jonkies altijd gelijk aanleer.
Gewoon proberen, komt best goed Ja

Na jou komst, is ze niet meer bereden geweest. Jij bent in augustus bij ons geweest... We zijn haar volgens mij, eind oktober, weer gaan oppakken, want toen had ik weer een nieuw zadel. Ik ga hard mijn best doen Haha! Ze was deze dag wel extreem voorwaarts en de foto's zijn in begin van rijden gemaakt. Daarna mocht verzorgmeisje erop en dan is ze bij haar rustig.... Die lengte in haar hals moet ik er uit rijden, want ze heeft er een goed hals voor... Nu nog doen en durven! Bloos

@ waypoint: Dank je wel! Ik ben ook helemaal verliefd op haar uitstraling! Dat ondeugende koppie en die oogjes doen het hem zo bij mij... zwak hart ervoor....

@ belbellie: Nee, ik denk ook niet dat ik haar verpest, met 1-2x per week te rijden en dan kort... Ik zal het goed gaan proberen. En zodra we er aan toe zijn, dan komen de uitslagen zeker op bokt!

@ Zack: Ik begrijp gerust wat je bedoelt, maar het is niet helemaal zo als het lijkt. Pony is soms best heet, en die momenten van spanning zie je op de foto. Verder laat ze zich heel makkelijk rond rijden! Echt! Een kind die amper kan rijden, daar loopt ze rond bij. Dus geen gesjor en getrek!
Beestje heeft ook vanaf half aug t/m eind oktober niets gedaan. We zijn net weer met haar begonnen. En ik kocht haar al zadelmak, dus tja... De zomer heb ik ook weinig met haar gedaan. Ben naar een paar keuringen geweest en dat is ook niet zo belastend. Maar vond ze alleen maar erg leuk!
En dat aan het werk gezet willen worden... ze geniet er van, ze laat echt zien dat ze het leuk vindt als we haar rijden. Ze is zo braaf, dat is wat ik met die opmerking bedoel. Langs de weg uitstappen, lange teugel, pony kijkt vol genot om haar heen....
Dus ja, waarom niet die 1-2x per week
De winter komt er aan. Veel regen, bak vol... Pony krijgt dan ook aardig wat rust.
Echt, ik beloof het je, met haar ( Haha! ) doe ik rustig aan. Voorjaar gaat ze ook de wei weer op! Pony zal er dag en nacht op gaan en zo ook weer keurings klaar gemaakt worden. Wedstrijdjes zal ik in de toekomst starten, maar rustig aan. Heb echt geen haast met haar. Dit klinkt toch allemaal niet zo beroerd voor een 3,5 jarige?
Begrijp gerust je punt, maar er worden paarden en pony's op een nog veel eerdere leeftijd ingereden en zwaar doorgetraind, dan dat bij deze pony het geval is.