Ziet er goed uit hoor!
Soms idd een beetje achter de loodlijn, maar word aan gewerkt zo te horen

(heb je even een PM gestuurd)
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Vind haar onder het zadel beter tonen dan los (gekeken in je profiel). Het is een echte sportpony, niet zozeer een keuringspony, IMO.
Daarom denk ik ook dat je het met haar nog ver kan schoppen! Muzefee schreef:Mooie pony heb je er aan zeg!Vind haar onder het zadel beter tonen dan los (gekeken in je profiel). Het is een echte sportpony, niet zozeer een keuringspony, IMO.
Daarom denk ik ook dat je het met haar nog ver kan schoppen!
Bij de keuring vertelde ze ook dat het een zeer geschikte sportpony was, met een erg mooie welsh uitstraling. Ze was daar wat iel (had haar zelf net een klein maandje), wat helaas op een 2de premie uit.
wat een mooi beest
ziet er goed uit sunnymay schreef:Muzefee schreef:Mooie pony heb je er aan zeg!Vind haar onder het zadel beter tonen dan los (gekeken in je profiel). Het is een echte sportpony, niet zozeer een keuringspony, IMO.
Daarom denk ik ook dat je het met haar nog ver kan schoppen!
Dank je wel!Bij de keuring vertelde ze ook dat het een zeer geschikte sportpony was, met een erg mooie welsh uitstraling. Ze was daar wat iel (had haar zelf net een klein maandje), wat helaas op een 2de premie uit.
Wat bedoel je precies met IMO? En waarom vindt jij het niet een keuringspony. Ben wel benieuwd namelijk...
Ik hoop een heel eind met haar in de sport te kunnen komen.
Hoop haar voor te kunnen laten brengen door een jonge ruiter bij wedstrijden voor jonge dressuurpony's...
Ik zeg niet dat het geen keuringspony is, maar ze heeft meer potentie in de sport.
Ze doet nog erg jong aan en vind haar hals aanzet niet het sterkste punt (in je profiel gekeken
). Neemt niet weg dat ze vast wel goede resultaten kan behalen, maar als ik deze foto's zie zie ik haar eerder over een aantal jaar pronken in een Z ring.
Snap je hoe ik bedoel?
! Zack schreef:Wat dacht je van even wachten met zo een jong dier?
Ze loopt way achter de loodlijn.
vind het belachelijk dat op zo een jong dier al zo doorgetraint word.
Pava schreef:Zack schreef:Wat dacht je van even wachten met zo een jong dier?
Ze loopt way achter de loodlijn.
vind het belachelijk dat op zo een jong dier al zo doorgetraint word.
Hmm, dat valt ook wel weer mee hoor. Maar dat achter de loodlijn zou van mij ook wel iets minder mogen. Ik zou persoonlijk wat meer aandacht schenken aan het op eigen benen lopen en daarbij de neus er iets meer uit rijden. Juist omdat het zo'n jong ding is en de balans nog vaak zoek is, zou ik zeker de nadruk leggen op het op lengte rijden.
Maar een super leuke sportpony!
zal er meer op letten.jiehaaa schreef:TS heeft op de vorige pagina al aangegeven dat ze dat graag wil, maar dat dat erg lastig is als de pony zo heet is.
Wat ik zou doen?
Pony voor het rijden even longeren om ergste spanning te laten afvloeien, teugels toch wat minder aannemen met rijden en niet teveel focussen op de voorkant. Laat nog maar even uitsteken dat neusje.
en dan het neusje eruit rijden, vind ik best lastig! Maar we gaan het weer even anders aanpakken, bedankt!
, mag meer voor me uitkijken, schaam... je zegt het zo gauw tegen anderen...Kafue schreef:Ik vind het vriendelijk ogen, en de amazone rijd hem netjes voorwaarts.
Dat ze dan wat diep achter de ll komt is helemaal niet erg, zolang je hem maar voorwaarts blijft rijden.
Met lichte druk op de teugels.
Leuke aansprekende pony,
Bedankt voor compliment!
Citaat:Sommige vragen er om, om aan het werk gezet te worden.
Citaat:Ik zeg niet dat de pony het aan kan! Ik heb geduld en wil haar niet over de kop rijden!
) lekker op het land gooien tot ze een jaar 4 is (ruim) en dan rustig oppakken zoals je nu doet.
Al fijner over haar rug dan toen ik bij je was, vind ik.
)
doom schreef:Ik vind dat je het ponytje keurig rijd... ik zie ook geen getrek of geruk (zoals sommige hier het zachtjes benadrukken)
Ik zie een pony wat graag wil lopen maar ondanks snel loopt niet goed aan het been is en hierdoor op de voorhand valt/ zich op krult..
Wat je moet doen is zelf langzamer gaan lichtrijden en goed je onderbenen er aan houden.
Veel overgangen rijden ook schijnovergangen zijn er goed.
Je zal zien hoe meer ze van achteren komen hoe minder *opgekropt* ze gaan lopen.
Mijn paard is het zelfde alleen heeft dan niet zo'n actief achterbeen als deze pony alleen kiest de makkelijkste weg om op de voorhand te vallen bij mij werken de overgangen erg goed.
Kijk eens in me profiel... door op zo'n manier te gaan rijden krijg je je paard ook lang en laag.
weinig in de mond gaat zitten maar echt met je benen aan de gang gaan. en rustiger gaan lichtrijden volgens mij draaft ze namelijk best gehaast.
Annash schreef:Ze ziet er goed uit SasAl fijner over haar rug dan toen ik bij je was, vind ik.
Toch zou ik die aanleuning ook anders aanpakken. Weet niet wie het zij, maar voorwaarts neerwaarts werd genoemd. Snap dat het lastig is hoor als ze heet is, maar ik zou echt even alleen aan halsstrekken denken. Dan is het 1) ontspanning 2) over de rug 3) lengte in haar hals. Lijkt me heel belangrijk en iets wat ik jonkies altijd gelijk aanleer.
Gewoon proberen, komt best goed
Ze was deze dag wel extreem voorwaarts en de foto's zijn in begin van rijden gemaakt. Daarna mocht verzorgmeisje erop en dan is ze bij haar rustig.... Die lengte in haar hals moet ik er uit rijden, want ze heeft er een goed hals voor... Nu nog doen en durven!
) doe ik rustig aan. Voorjaar gaat ze ook de wei weer op! Pony zal er dag en nacht op gaan en zo ook weer keurings klaar gemaakt worden. Wedstrijdjes zal ik in de toekomst starten, maar rustig aan. Heb echt geen haast met haar. Dit klinkt toch allemaal niet zo beroerd voor een 3,5 jarige?