Voor de eerste keer op mijn verzorgpaard....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

noudy

Re: Voor de eerste keer op mijn verzorgpaard....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:12

heel veel plezier met je verzorgpaard, leuk paardje hoor.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:14

__PSM__ schreef:
Dat stilstaan, paarden die hoefbevangen zijn, staan ook zo.. Weet je zeker dat alles goed met hem is..

wil niet veel zeggen, maar een hoefbevangen paard staat niet zo, en als die het ook was had die niet zo rondgehobbelt hoor

ziet er wel leuk uit, maar jullie moeten nog veel leren

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 18:52

Dat is helemaal waar Lachen. Ik had er ook al niet te veel van verwacht.... Overstap van manegepaard naar privepaard is best wel groot... Maar ik heb dr wel vertrouwen in Haha!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 19:09

Ziet er leuk uit. En het ene prive paard is het andere prive paard niet. Ach eerst even doorzetten en dan leren jullie het wel!

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:34

evdpanne schreef:
Dat is helemaal waar Lachen. Ik had er ook al niet te veel van verwacht.... Overstap van manegepaard naar privepaard is best wel groot... Maar ik heb dr wel vertrouwen in Haha!

dat overstappen van manege paard naar prive paard , kan je de hand mee schudden heb zelf op me 14e (6jr geleden )ook de stap gemaakt om te stoppen bij een manege en dan voor mensen rijden..

Maar daar leer je het meeste van ..

T komt wel goed met je hoor Lachen
Vooral als je lessen neemt , leer je zoveel meer van en je krijgt zoveel meer aandacht dan op een manege ..

Keep on Haha!

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:36

Nog een reactie .. wat leuk dat je rijpaard 20 jaar is ..

Mijn opa is inmiddels ook al 20 .. Lachen

echt leuk om die opa'tjes aan het werk te zien ..

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 23:04

Ik denk ook dat ik heel veel ga leren de komende tijd... Je leerd zo'n paard ook veel beter kennen en je kan ook echt vooruit gaan Lachen, op een manege rij je telkens op een ander en dat maak je niet veel vorderingen...

Manegepaarden (die bij ons dan) reageren ook heel veel op de instructeur... als die zegt stap gaan ze stappen en als ie zegt draf gaan ze draven... Met mijn verzorgpaardje moet ik alles zelf doen... Daarnaast reageren verzorgpaarden weer beter op je hulpen omdat ze nog niet verpest zijn (de meeste dan, er zijn altijd uitzonderingen Knipoog) manegepaarden lopen het liefst achter hun voorganger aan en als je links zegt komen ze dr weer onderuit...

Maar het gaat wel goedkomen met Atlas en mij Lachen, hij heeft dr nog helemaal zin in ook al issie 20... Als je m ziet rijden zou je dat echt niet zeggen....(laatste was dr wel weer een heel extreem geval.... De eigenaar en een vriendin waren de rechter galop aan het oefenen met Atlas en toen kwam dr iemand aan die vroeg of ze hem aan het inrijden waren.... hihihi hij wordt al een beetje grijs enz... maar kennelijk was ie energiek genoeg om voor een heeeel jong paard door te gaan...)

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 09:59

Dan zit je op de verkeerde manege paarden Es Knipoog Bowie luistert liever niet naar Aad, ja alleen als hij zegt dat ze klaar zijn.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 10:58

hahaha bowie is een geval apart Knipoog. Die les na ons moest ook blijven galopperen als aad hoooo zei Haha!, ook altijd zo'n leuke oefening... En ja hoor gingen dr toch een paar draven Tong uitsteken

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 12:04

Dat zijn juist goede oefeningen, maar probeer ik meestal toch wel te doen. Of als aad zijn bandje afdraait galoppeer ik al aan. Ik probeer altijd wel iets eerder of later de overgang te maken als moet. Zeker op zo'n automaat of ik maak de overgang daarna nog een paar keer op mijn commando.

LoveWijffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 12:13

Leuk paardje past goed bij je,
maar wat punten waar je op moet letten:
Tenen naar binnen
Rechte rug

Ik wil niet boos of streng overkomen maar ik wil je gewoon helpen;)
Nog veel plezier met je verzorgpaardje Knipoog

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 15:35

Dankje Lachen, Kritiek is altijd goed... Als het maar positief geformuleerd wordt Haha!. Als je alleen maar te horen krijgt je houding is verkeerd heb ik daar niks aan... Maar jou kritiek daar kan ik wat mee Lachen

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 16:03

eamane schreef:
Eline waar is je cap :p
hahahah
sorry kon het niet laten eigenares is een goede vriendin van me Haha!

hij doet het goed bij je
hij kan een draak zijn met rijden
heb hem zelf ook een paar keer gereden en dat naar binnen vallen is idd een leuk trucje van hem Haha!
Atlas is niet hoefbevangen
Hij word goed in de gaten gehouden (door eigenares en door dierenarts e.d.) dat is een ding wat zeker is

Jep, Eline zonder cap!!!!!
Daar moet je nu toch onderhand wel aan gewend zijn toch? Bloos

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 16:12

MaSbeL schreef:
is dat de eigenaar zonder cap ?

die mag trouwens haar benen ook wel netter aanleggen aan het paard.. nog even en ze heeft haar benen in de knoop met de staartwortel.. ook zit ze aardig ver vooruit en haar handen erg ver naar achter staan .. en bijna geen contact met het paard!

maar goed

verder vindt ik dat jij het wel redelijk netjes doet.. alleen je houding ,, je hoofd misschien iets meer rechtop houden ..

Maar aangezien je net leert rijden doe je het netjes

Als je beter naar de foto kijkt kan je zien dat Atlas geheel uit zijn stelling is gevallen.
Atlas heeft artrose in zijn rechter achterknie en we proberen dit zo rustig mogelijk te trainen. Zijn bijna al een jaar bezig om hem goed aan te laten galoperen op de rechterhand. Zo kan je heel goed op de foto zien dat hij zijn rechter achterbeen richting zijn linkervoorbeen gooit.
Hij heeft er zoveel moeite mee, dat ik hem de ruimte geef om zijn rechterachterbeen meer te kunnen ontlasten.
Ik rijd al aardig wat jaren wedstrijden met hem en weet hoe ik hem correct moet rijden.
Sommige mensen kunnen niet op gevoel rijden en verpesten zo hun paard als ze ergens last van hebben. Ik voel hem aan en zodra ik merk dat hij het moeilijk krijgt help ik hem daarbij.
Daarbij zit ik nu 2 gaten korter omdat ik zwanger ben en wat moeite krijg met het strekken van mijn benen.
En tja die cap. Ik heb hem alleen met wedstrijden op. Moet me er toch een keer toe zetten om hem op te zetten, vooral nu ik zwanger ben.
En moet ik me er natuurlijk ook aan houden dat ik niet meer zonder zadel ga rijden.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 09:54

hmmmmm dat gaat nog moeilijk worden voor je Lachen. ik gaat je wel in de gaten houden hoor Tong uitsteken

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 10:45

ja inderdaad geen gekke dingen meer voor jou zwangere dame Knipoog

ik rijd altijd met cap sinds een jaar of 3 kan nu niet meer zonder mis gewoon wat als ik ga rijden

kriistelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 10:49

Idd, Een verzorgpaard leer je véel meer van dan op een manege.
Zoek er zelf een, want ik merkte dat ik op de manege niet veel vooruit ging.