Trekpaard meike @ dressuurwedstrijdt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maximee

Re: Trekpaard meike @ dressuurwedstrijdt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 10:10

Wat een leuk stelletje zijn jullie zeg!
Ziet er goed uit Lachen gefeliciteerd met de 2e prijs en de mooie punten Vork

Heel veel suc6 nog!

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 10:11

Zo ziet er goed uit.
Doe het je niet na met een van onze trekpaarden die bij osn op stal staan.
Mischien dat we er eentje nog wel zo soepel krijgen maar die ander.
Die heet trouwens Tank dus denk wel dat dat genoeg zeg.
Is zo lomp als iets.

Zal zeggen ga zo door.
Ga je straks vaker een wedstrijd rijden of was dit maar 1 malig

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 10:12

Ahhh daar is ze weer... Het trekpaardtoppertje... *LOL*
Ik vind het er weer super uitzien Lachen

Gefeliciteerd met je 2e plaats Go jij! Go jij!

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 10:13

Citaat:
Ik vind het erg knap hoor dat je zo rijd met een trekpaard, maar heb nog wel een aantal aandachts puntjes.
Je valt behoorlijk voorover, dus denk er om echt recht op te blijven zitten.
Daarnaast vind ik dat je nogal trekt en plukt aan de teugel(s) op het filmpje en je armen zijn geen rechte lijn met de teugels naar het bit toe.

Succes met haar verder!
Zijn het trouwens officiele wedstrijden of onderling?

onderling,

Klopt helemaal hoor wat je zegt! maar toen we eenmaal die ring in gingen en ze doorhad dat ze alleen was geloof me ze werd echt heel zwaar en sterk waardoor ik weer voorover ga zitten, en te veel aan de teugels zit om het tempo nog een beetje te minderen Knipoog.

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 10:20

Citaat:
Zo ziet er goed uit.
Doe het je niet na met een van onze trekpaarden die bij osn op stal staan.
Mischien dat we er eentje nog wel zo soepel krijgen maar die ander.
Die heet trouwens Tank dus denk wel dat dat genoeg zeg.
Is zo lomp als iets.

Zal zeggen ga zo door.
Ga je straks vaker een wedstrijd rijden of was dit maar 1 malig

onderling gaan we zowieso vaker starten, en ik zou over een tijdje ook wel officieel willen, maar ik weet nog niet of dat er in zit.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 11:38

Hey Doreen.
Wat een leuk filmpje!
Het ziet er goed uit en gefeliciteerd met je punten!
Het geluid bij de galop is wel grappig Tong uitsteken

Vio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 11:45

Leuk hoor dat je met je trekpaard mee doet, en dan ook nog tweede worden. Gefeli!

Kamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 11:54

Super leuk filmpje Doreen.
De proef ziet er netjes uit!
Gefeliciteerd! Clown
Succes verder!

_Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 11:56

Ik vind het er ook super goed uitzien!
Je ziet ook steeds meer vooruitgang.. ik kom snel weer een keertje langs bij Meike en Brenda.. Lachen

Maarit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 12:26

Super doreen! Jullie boeken vooruitgang na vooruitgang! Ga zo door zal ik zeggen! Lachen

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 12:35

Het ziet wel leuk uit. Ik vond wel leuk om te zien dat je ook meedeed met trekpaard. Ik heb nog nooit trekpaard gezien met dressuurwedstrijden. Wel een keer een IJslandse paard.

Ik vind wel jammer dat hij geen staart heeft, Maar je hebt zijn manen wel prachtig gevlochten! Met gekleurde linten zag ik. Knipoog

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 12:42

Ik heb wol in dr manen meegevlochten zoals ook op de keuring bij trekpaarden word gedaan. Maar t word wel steeds lastiger om voor elkaar te krijgen hoor,, dr manen worden steeds langer en dikker Tong uitsteken.

bedankt voor alle leuke berichtjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 12:45

Het is dressuurwedstrijd, niet dressuurwedstrijdt Clown
Maar goed. Leuk dat je zoveel doet met je trekpaard. Verder wel op het goede been lichtrijden, op het 1e filmpje rijd je op het verkeerde been licht Knipoog Succes!

pompompom

Re: Trekpaard meike @ dressuurwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 17:17

haha dom typfoutje!

Ik moet ook meer letten op 'op het verkeerde been' rijden. Ik vergeet dat meestal Knipoog.

fUrytjj_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:41

Super!!
gefeliciteerd, ik vind dat jullie het erg netjes doen Haha!

Srtha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:44

JE handen irriteren me heel erg.. !! Het komt over of je bij elke pas zo zaagt als de pest En je kan ze niet goed stil houdoen.. Iets om aantewerken

xxmiszlizzxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:45

Vind t echt tof om dit te zien ! is eindeljk weer is wat anders.
Maar probeer wat aan je houding te doen en je handen. je hebt je handne best breed en hagt best ver naar voren .
veel succes !

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:56

Leuk om te zien dat je dit met een trekpaard doet.
Heb zelf ook een trekpaard (jong nog) en zou zelf ook wel benieuwd zijn in hoeverre je daarmee dressuur kunt rijden. Het lijkt me behoorlijk zwaar voor haar om b.v. te verzamelen, je moet toch dat hele zware lijf omhoog beuren, en lang draven en galopperen hebben ze sowieso wat meer moeite mee dan b.v. een licht Arabiertje.

Erg leuk hoor, en vind het behoorlijk knap!

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:57

Ik heb zelf nooit een paard van dit formaat gereden, maar ik denk toch dat je meer aan een onafhankelijke zit moet gaan werken. Verder vind ik dat het paard erg netjes loopt.

Je armen schudden iets te veel mee en dat geeft een rommelig beeld. Je valt ook een beetje voorover.

Een praktische tip: ga eens zonder beugels rijden. Dat verbeterd je zit enorm. Als je zit in balans is ziet de rest van je lichaam er ook een stuk rustiger uit.

Ik wens je verder heel veel plezier samen, gewoon even de puntjes op de i zetten en vooral zo doorgaan! Want ik vind het echt leuk om te zien.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:38

Ik vind dat dit paard heel ontspannen en zeer goed voorwaarts loopt dus naarmate je langer gaat trainen en doorgaat met lessen dan komen de puntjes die hierboven genoemd zijn vast helemaal in orde. Goeie reclame voor het trekpaardras is dit !

kolanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:42

Bij de officiele wedstrijden ben ik regelmatig een amazone tegen gekomen die m1 reed met haar trekpaard.
Super om te zien hoor.

Diidii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:50

Heey!

Haha leuk paard, grappig dat ze zo de bak uitloopt. Ga je der ook officeel starten? Zou wel leuk zijn een trekpaard in de ring, is weer eens wat anders Haha!
ga zo door!

Gr Didi

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 22:15

Srtha schreef:
JE handen irriteren me heel erg.. !! Het komt over of je bij elke pas zo zaagt als de pest En je kan ze niet goed stil houdoen.. Iets om aantewerken

Nou zagen als de pest is wel wat overdreven Knipoog,, ik moet er wel aan werken hoor helemaal gelijk in. Normaal zit ik al heel wat stiller met mn handen maar ze was behoorlijk hieper tijdens de proef toen ze doorhad dat ze helemaal alleen in de bak was.
Daarnaast reed ik nu ook met handschoentjes wat ik normaal nooit doe,, waardoor de teugels uit mn handen gleden en ik mn handen dan op mn bovenbenen ga zetten. En de combinatie van een hieper paard en lange teugels is niet zo goed voor je houding Tong uitsteken ik ga een beetje te veel voorover zitten dan.

Citaat:
Leuk om te zien dat je dit met een trekpaard doet.
Heb zelf ook een trekpaard (jong nog) en zou zelf ook wel benieuwd zijn in hoeverre je daarmee dressuur kunt rijden. Het lijkt me behoorlijk zwaar voor haar om b.v. te verzamelen, je moet toch dat hele zware lijf omhoog beuren, en lang draven en galopperen hebben ze sowieso wat meer moeite mee dan b.v. een licht Arabiertje.

Erg leuk hoor, en vind het behoorlijk knap!

M is op dit moment het hoogste wat trekpaarden lopen in de dressuur,, en het is inderdaad heel anders rijden als een licht paardje. Conditie is inderdaad een minpuntje van het ras,, het heeft flink wat tijd nodig om dat op te bouwen en nog is ze na een half uur / 45 minuten al helemaal op. Langzame rustige bewegingen houdt ze heel lang vol, maar dit dressuren is behoorlijk zwaar voor dr.

Citaat:
Ik heb zelf nooit een paard van dit formaat gereden, maar ik denk toch dat je meer aan een onafhankelijke zit moet gaan werken. Verder vind ik dat het paard erg netjes loopt.

Je armen schudden iets te veel mee en dat geeft een rommelig beeld. Je valt ook een beetje voorover.

Een praktische tip: ga eens zonder beugels rijden. Dat verbeterd je zit enorm. Als je zit in balans is ziet de rest van je lichaam er ook een stuk rustiger uit.

Ik wens je verder heel veel plezier samen, gewoon even de puntjes op de i zetten en vooral zo doorgaan! Want ik vind het echt leuk om te zien.

Hier werken we aan!, het gaat al heel wat beter als eerst, maar geloof me, die gangen zitten heel wat anders als een 'gemiddeld paard' Tong uitsteken. Maargoed das geen exuus natuurlijk!. Zonder beugels oefen ik regelmatig mee Lachen maar als we thuis rijden zijn we alletwee een stuk relaxter en dan gaat het al heel wat makkelijker allemaal Haha!.

voorlopig starten we nog niet officieel, ik zou het later best willen, maar ik zit een beetje met vervoer.

verder bedankt voor alle leuke berichtjes! Haha!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:22

Die handen vallen op zich nog best mee hoor. Het is ook een stuk lastiger als je paard er door een of andere reden tegenin komt, als ze lekker relaxed zijn is´t al een stuk makkelijker natuurlijk. Maar ik vind dus echt niet dat je zaagt. Dat je je handen wat breed houdt, .... misschien, maar dan moet men ook niet vergeten dat zo´n trekpaardennek wel een stuk breder is dan gemiddeld!

Ik zie nu pas dat ik je naam had moeten herkennen , sorry (uit het trekpaardentopic).

De conditie, bij het zien van het filmpje dacht ik `zoooo, die heeft voor een trekpaard best conditie zeg!`. Mijn (jonge) stoere peerd is na een beetje draven en galopperen (aan de longe) al echt op. Drie uur stappen is geen probleem, maar een draven put haar echt uit en dan staat ze dus duidelijk MOE te wezen. Dat zijn we dus nu langzamerhand aan het opbouwen. Maar ik denk dat het heel lang gaat duren voor ik zo ver als jou ben!

ursulaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:32

ik vind het echt geweldig om te zien.. Tong uitsteken
zo'n trekpaard onder het zadel Knipoog
commentaar heeft iedereen al gegeven..
maar je moet wel onthouden dat je niet zo hoog kunt scoren met een belg... i.p.v. een kwpn... Tong uitsteken
ik vind dat ze wel erg mooi loopt Haha!