Freedom jha jha natuurlijk weer bitloos en zadelloos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kyrkelover

Re: Freedom jha jha natuurlijk weer bitloos en zadelloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 20:59

happyness schreef:
Geen peesbeschermers, zo'n mulle ronde bak = vragen om peesblessures!

geen peesbeschermers ach de ene keer doe ik ze wel om de andere keer niet.
Maar dat ze nou gelijk een peesblessure krijgt we hadden eerst altijd zo'n mulle bak heb jarenlang alleen maar in zo'n mul zand gereden.(op de ponyclub was mul zand,de bak bij de pensionstal,de longeerbak,de binnebak) Nooit heeft ze wat aan here beentjes gehad ik kreeg zelf complimenten van die arts die haar behandelt heeft is overigens iemand die ook veeel verstand heeft van peesblessures (behandelt nu een renpaard die ik ken die een klap heeft gehad van een ander paard in de koers en heeft nu zware peesblessure) hoe goed het er uit zag. Het is trouwens een longeerbak waar zelfs onze tuiger op stal echt een bakbeest gewoon goed in kan galloperen en mijn pony kan zowat onder dat dier doorlopen.

happyness

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 21:03

Rijden/longeren is nog tot daar aan toe maar om er nou zo'n hindernis in te zetten en dan erbij nog eens dat de pony er ook niet recht op af kan komen.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 21:05

jawel ze kan er wel recht op aan komen net precies genoeg ruimte, maar dit is ook de reden waarom ik niet hoger ga ze kan vele malen hoger dat heeft ze allang bewezen maar dit doe ik niet in deze bak. Ik sprong eerst altijd in de gewone bak maar dit mag niet meer van de pensionbaas. En ik ben pensionklant dus ik heb daar niks over te zeggen dat is gewoon klaar uit.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 21:07

Evengoed, je hebt best wat foto's staan, dus je hebt niet een of 2x gesprongen. Zeker wel een aantal keer. Waarom zoveel dan?

weemi_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 21:09

wow jouw pony kan zeeer hoog springen . Waarom mag je niet springen in een piste ? ga dan toch gewoon naar een wei of zo

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 21:12

Annemeik schreef:
Evengoed, je hebt best wat foto's staan, dus je hebt niet een of 2x gesprongen. Zeker wel een aantal keer. Waarom zoveel dan?

Los heeft ze wel vaker gesprongen ja. En met mij er op hebben we eerst laag gesprongen waarbij mijn zusje goed kon oefenen om op het juiste moment te klikken.
En de wat hogere sprongen heeft ze zeker niet vaak gesprongen. Kon ook niet want we hebben de foto's tussen 2 buien door gemaakt jammer genoeg.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 21:13

Een wei lijkt me helemaal niet verstandig met dit weer. Mijn paarden glibberen al in stap, laat staan over zo'n hindernis.
Daarnaast denk ik ook niet dat de pensioneigenaar het leuk gaat vinden.. Boos!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 21:13

weemi_4 schreef:
wow jouw pony kan zeeer hoog springen . Waarom mag je niet springen in een piste ? ga dan toch gewoon naar een wei of zo

De wei dat is al helemaal uit den boze want dan rijdt je al het gras kapot.
En ik vind de wei ook veeel te glad vooral met deze regen.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 21:29

Weide is idd geen optie. Veel te glad.

Maar ik ben ook wel benieuwd waarom je dit post? Had je echt andere reacties verwacht?

Sta nog steeds bij mijn mening dat het teveel voor de pony is, dat je zit niet helpt bij het begeleiden van je pony over de hindernis. Het is de bedoeling dat je je pony zo min mogelijk hindert tijdens het springen, dat zie ik nu niet terug.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 21:35

Afbeelding
^Als ik naar de achterhand van de pony kijk, zie ik dat ie hem onder z'n lichaam propt. Hij moet ook wel erg diep door z'n achterhand gaan, niet onlogisch: mul zand, korte wending, ruiter die niet meegeeft...
Ik heb echt het idee dat ie zich, door de circel niet fatsoendelijk kan afzetten...

Die pezen en spieren hebben het maar zwaar te verduren Ach gut

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 21:44

als ze springt wil ik toch wel graag contact houden met de mond en niet de zooi losgooien. Als ik trouwens echt tegen zit dan zou dat halster wel anders om het hoofd zitten dan zo op de plek het halster is namelijk aan de grote kant. en dat zo door haar achterhand dat doet ze wel vaker.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 21:45

oeps moest nog niet op plaatsen klikken en ze kan ovverigens nog verder naar buiten kun jeook op de foto zien zo'n halve meter. maar dit doet ze niet omdat ze nogal naar binnen kan vallen in haar wending en daarom heb ik ook nog gewoon teugeltjes aan het halster om haar meer buitenom te sturen.
is dit te volgen??

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 21:46

Nee Clown

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 21:52

whwha ik weet ook niet hoe ik het anders uit kan leggen.
Nou kijk je hebt een hindernis en die is een meter breed je kunt helemaal langs de binnekant springen maar ook langs de buitenkant. (het beste is inhet midden dat snap ik maar is om uit te leggen) mijn pony neemt dan de kortste route richting hindernis dus langs de binnekant waardoor ze te scherp moet draaien naar mijn mening. Dus dan stuu rik haar met de teugels naar buiten zodat ze meer langs de buitenkant moet springen.
Is het zo wel te volgen??

happyness

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 21:54

Daarom moet je ook gewoon springen in een bak dan kan je er recht op aan rijden, dan heb je er geen last van dat hij naar binnen of buiten valt! Je hoeft hem dan alleen maar recht te houden!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 21:56

happyness schreef:
Daarom moet je ook gewoon springen in een bak dan kan je er recht op aan rijden, dan heb je er geen last van dat hij naar binnen of buiten valt! Je hoeft hem dan alleen maar recht te houden!

das niet waar alleen als je hem op de hoefslag zet. Als je bijvoorbeeld op de middelijn een paar meter achter a of hoe je het ook zegt een hindernis zet moet je dus de bocht door en dan recht naar de hindernis. mijn pony vind dan dat je ook veel korter kunt als helemaal naar a en dan rechtdoor en dan moet ik haar ook tegensturen dat ze gewoon buiten om gaat. Ik heb ook gewoon wedstrijd gesprongen en zo ook lessen gehad en noem maar op.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 21:57

Zo is het te volgen, maar wat heeft dat te maken met de discussie over het hinderen van je pony en het scherpe draaien?

Ik snap wel dat je haar moet sturen om haar netjes over de hindernis heen te krijgen. En dat je nergens anders kan rijden. En als je halster vrij groot is zou hij idd wel wat meer schuiven, maar het gaat nu meer over het overall plaatje wat de meeste mensen niet fijn vinden. Als zo veel mensen zeggen dat het geen fijn beeld geeft, doe je daar dan ook wat mee?

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 21:59

Of zeg je gewoon dat we allemaal gek zijn en wordt je kwaad -> *stampvoetend en schreeuwend weglopen: ze weten er toch allemaal niets van!!!*

Annemeik

Vroeg ik me gewoon af Lachen

vuurneon

Iets lagere sprong was een stuk beter geweest voor het paard, dan is er minder kracht voor nodig. Over de peesbescherming: dat is in principe niet nodig omdat het totaal geen steun geeft en als ik het zo zie tikt de pony ook niet aan. Ik moet wel zeggen dat ik het top vind dat je zo zonder zadel en hoofdstel je pony goed kan besturen! Lachen

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 22:01

ja tuurlijk maar het geen wat j eniet op een foto kan zien is het verschil met zadel en zonder zadel en al helemaal niet hoe de pony reageert. Toen ik met zadel reed kreeg ik van stalgenoten altijd reactie van wat is je pony toch druk en wat houdt ze zich toch vast. Nu krijg ik reacties van goh wat is je pony verandert zo rustig en relaxed en zonder spanning. Snap je dus waarom ik het niet helemaal snap. Ik zeg ook echt niet dat jullie gek zijn hoor ieder heeft zijn eigen mening en je wordt er niet dom van juist slimmer als je commentaar krijgt.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 22:04

Dan zou ik eerst een keer foto's met verschil plaatsen. Het komt nu gewoon heel apart over aangezien het plaatje laat zien dat je haar hinderd.

Succes met je pony!

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 22:05

Ook ik vind het er niet fijn uitzien. Je lijkt vrij zwaar voor deze pony en aan de foto's is gewoon duidelijk te zien (je zegt het trouwens zelf ook) dat je zit niet goed is. Ik zou voortaan gewoon een zadel opdoen, want dan kun je beter meegaan met de pony.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 22:16

BeLoVeD schreef:
Ook ik vind het er niet fijn uitzien. Je lijkt vrij zwaar voor deze pony en aan de foto's is gewoon duidelijk te zien (je zegt het trouwens zelf ook) dat je zit niet goed is. Ik zou voortaan gewoon een zadel opdoen, want dan kun je beter meegaan met de pony.

beter meegaan misschien maar een pony die het niet leuk vind en daarom ook een ruiter die het niet leuk vind.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 22:16

BeLoVeD schreef:

oh ja en zwaar niet maar dit is een erg dikke jas waardoor ik nog dikker lijk ben jockey dus zwaar niet.