Tessa (v. Kroongraaf) 4e(?) keer ohz.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxtesssss

Re: Tessa (v. Kroongraaf) 4e(?) keer ohz.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 21:32

Leuk paard!
Je zegt dat je nu nog niet aan de teugels wilt zitten en dus eerst op dr eigen benen wil laten lopen, vind ik wel heel goed, maar vind dat je je handen wat vast zet beneden vlak boven het zadel waardoor je toch druk op de teugels zet. Dus doe dan óf het een of het ander, dus ik zou iets meer teugel geven nog en eerst wat meer met je benen gaan rijden en overgangen op zit..
Ook mooie oefening voor jou trouwens om eraan te werken je handen te dragen en te ontspannen in je hand en arm.. Je houd ze nu kaasrecht naar beneden, het is de bedoeling dat je ellebogen een knikje hebben waardoor jij kan ontspannen in je hand, omdat je als je ze zo recht en strak houd kan je nooit ontspannen..

(zie foto's 2,3,4,5,6,10 Lachen )

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 21:33

Figo schreef:
Leuk paard!
Je zegt dat je nu nog niet aan de teugels wilt zitten en dus eerst op dr eigen benen wil laten lopen, vind ik wel heel goed, maar vind dat je je handen wat vast zet beneden vlak boven het zadel waardoor je toch druk op de teugels zet. Dus doe dan óf het een of het ander, dus ik zou iets meer teugel geven nog en eerst wat meer met je benen gaan rijden en overgangen op zit..
Ook mooie oefening voor jou trouwens om eraan te werken je handen te dragen en te ontspannen in je hand en arm.. Je houd ze nu kaasrecht naar beneden, het is de bedoeling dat je ellebogen een knikje hebben waardoor jij kan ontspannen in je hand, omdat je als je ze zo recht en strak houd kan je nooit ontspannen..

(zie foto's 2,3,4,5,6,10 Lachen )

dankje, dat is duidelijk en heb ik wat aan. Bij mijn andere pony is mijn houding toch stukken beter, dus dat moet bij deze ook maar eens zo worden. Clown

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 22:16

Leuk paard je! Is die nou van jouw of van Henk?

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 22:19

Nu nog van henk, we halen haar dinsdag op, dan mag ik haar rijden tot januari. En dan kijken we of wij hem kopen, of dat ik hem blijf rijden voor henk. Lachen

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 22:26

ok. maar als je hem dan koopt dan heb je 2 paarden. A perfect match k is toch ook van jouw?

LJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 09:46

daNiielle_ schreef:
Nu nog van henk, we halen haar dinsdag op, dan mag ik haar rijden tot januari. En dan kijken we of wij hem kopen, of dat ik hem blijf rijden voor henk. Lachen

Een Kroongraafje! Zijn vaak paarden die het lichaam hebben om goed in de sport te presteren, alleen het karakter houd hen soms tegen. Het paard van Natasja is ook een Kroongraaf Pling Wat is de reden dat jullie nu misschien willen kopen?

Ik zie dat er regelmatig rijtechnisch gereageert word, dus zal ik ook even mee doen Haha!

Paardrijden begint bij aanleuning. Dit red je alleen door contact te maken met de mond en niet met een loshangend teugeltje. De zwaarte van de aanleuning kan per paard verschillen, maar hoeft nooit zwaar te zijn. Een lichte aanleuning kun je krijgen door veel overgangen en schijnovergangen te rijden. Als je dit goed kunt heb je het paard meteen goed aan het been.

_sabien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 09:55

wat een leukerd, vind jullie ook een leuke combi!! Haha!

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 10:44

Wat een lekker koppie zit erop! Haha!
Dat netjes rijden komt vanzelf wel. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 10:52

Ik ben het met LJB eens wat betreft aanleuning, op sommige foto's heb je de teugels helemaal los en op andere zet je je hand vast. Op een goede manier longeren met touwtjes of dubbele longeerlijn kan jullie allebei ook vast helpen.
Veel plezier met je nieuwe paardje!

Vio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 11:36

Ziet er uit als een super leuk paard, dus hou ons op de hoogte!

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:00

hoii hoii !

wat een onwijs leuk dier Haha!
staat je goed

veel plezier met je nieuwe aanwinst .

Gr Jill

Achmeddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:18

Op de vorige bladzijde stond iets over het balkje.
Als die reactie was mbt de botten, vind ik dat niet kloppen.
De pony is bijna 8, en dus volgroeit.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 15:23

LJB schreef:
daNiielle_ schreef:

Een Kroongraafje! Zijn vaak paarden die het lichaam hebben om goed in de sport te presteren, alleen het karakter houd hen soms tegen. Het paard van Natasja is ook een Kroongraaf Pling Wat is de reden dat jullie nu misschien willen kopen?

Ik zie dat er regelmatig rijtechnisch gereageert word, dus zal ik ook even mee doen Haha!

Paardrijden begint bij aanleuning. Dit red je alleen door contact te maken met de mond en niet met een loshangend teugeltje. De zwaarte van de aanleuning kan per paard verschillen, maar hoeft nooit zwaar te zijn. Een lichte aanleuning kun je krijgen door veel overgangen en schijnovergangen te rijden. Als je dit goed kunt heb je het paard meteen goed aan het been.

Die van Natasja heeft mooie gangen vind ik. Ja
De reden dat we haar willen kopen is : Ik ben te groot voor Irene, dus waren wij op zoek naar een E. Hilde zij dat henk er nog 1 had staan waar ik wedstrijden op mocht rijden, maar mijn ouders zijden dat als het goed klikte, ze haar wel willen kopen.

Aanleuning klopt helemaal, Ja Bij irene heb ik dat soms ook, maar dat is weer wat anders. Het was voor mij echt even wennen, en we hebben idd veel overgangen van stap naar draf en middendraf etc. gemaakt. Die aanleuning komt wel, het is voor mij denk ik ook een stukje voorzichtigheid in de mond. En ja, ik weet wel dat ik ook gewoon een lichte aanleuning kan hebben, maar daar dacht ik even niet aan.

Komt wel goed, ik heb er goede begeleiding bij Ja

Bedankt voor de reacties

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 15:25

[***] schreef:
Ik ben het met LJB eens wat betreft aanleuning, op sommige foto's heb je de teugels helemaal los en op andere zet je je hand vast. Op een goede manier longeren met touwtjes of dubbele longeerlijn kan jullie allebei ook vast helpen.
Veel plezier met je nieuwe paardje!

Jou reactie is in mijn ogen niet echt goed. Een jong paard moet op zijn eigen benen leren lopen, en ja, ik moet hem wel blijven ondersteunen. Met touwtjes ed. vind ik het niet echt vriendelijk. + dat deze nog zijn balans moet vinden, en met longeren verpest ik dat op dit 'niveau' (aangezien hij nog niet veel kent Knipoog )

LJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:27

daNiielle_ schreef:
Jou reactie is in mijn ogen niet echt goed. Een jong paard moet op zijn eigen benen leren lopen, en ja, ik moet hem wel blijven ondersteunen. Met touwtjes ed. vind ik het niet echt vriendelijk. + dat deze nog zijn balans moet vinden, en met longeren verpest ik dat op dit 'niveau' (aangezien hij nog niet veel kent Knipoog )

Touwtjes kunnen heel nuttig werk leveren in ervaren handen. Dan maakt het niet uit of ze nog weinig kent.

LJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:31

daNiielle_ schreef:
Die van Natasja heeft mooie gangen vind ik. Ja
De reden dat we haar willen kopen is : Ik ben te groot voor Irene, dus waren wij op zoek naar een E. Hilde zij dat henk er nog 1 had staan waar ik wedstrijden op mocht rijden, maar mijn ouders zijden dat als het goed klikte, ze haar wel willen kopen.

Aanleuning klopt helemaal, Ja Bij irene heb ik dat soms ook, maar dat is weer wat anders. Het was voor mij echt even wennen, en we hebben idd veel overgangen van stap naar draf en middendraf etc. gemaakt. Die aanleuning komt wel, het is voor mij denk ik ook een stukje voorzichtigheid in de mond. En ja, ik weet wel dat ik ook gewoon een lichte aanleuning kan hebben, maar daar dacht ik even niet aan.

Komt wel goed, ik heb er goede begeleiding bij Ja

Bedankt voor de reacties

Aanleuning moet je in eerste instantie van het paard vragen. Je moet contact maken met de mond om aan te kunnen geven wat je wil. In het begin heb je vaak of een zware aanleuning of een paard wat gaat proberen de aanleuning te ontlopen door achter de teugel te lopen. In beide gevallen blijft de oplossing aanleuning zelf vragen en met je been "naar de hand toe rijden"

Dat moet inderdaad lukken Pling

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 15:31

In ervaren handen oke. Lachen Maar dat is iets wat later komt toch? Eerst voorwaats, dan neerwaarts. Dat zij henk tenminste tegen mij. Ben ik het wel mee eens, want ze reageert nog niet erg goed op mijn been, en dan ook nog in de mond zitten.. allemaa een beetje te gehaast wordt het dan. Maar bedankt voor de tips Ja

LJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:34

daNiielle_ schreef:
In ervaren handen oke. Lachen Maar dat is iets wat later komt toch? Eerst voorwaats, dan neerwaarts. Dat zij henk tenminste tegen mij. Ben ik het wel mee eens, want ze reageert nog niet erg goed op mijn been, en dan ook nog in de mond zitten.. allemaa een beetje te gehaast wordt het dan. Maar bedankt voor de tips Ja

Henk heeft daar ook gelijk in, maar je kunt ook met touwtjes voorwaarts-neerwaarts.

Als je gelijke druk op je teugels hebt kun je weinig fout doen. Als ze onvoldoende loslaat zul je met het been dit moeten oplossen zonder de aanleuning te verbreken. Dan zal ze vanzelf beter aan het been moeten worden (anders krijg je spierballen Haha!)

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 15:35

biancanij schreef:
ok. maar als je hem dan koopt dan heb je 2 paarden. A perfect match k is toch ook van jouw?

Ja, maar die verhuist ook mee naar de nieuwe stal. Die gaat een tijdje in de weide met jonge paarden, en ook in een grote loopstal.

Irene is er trouwens ook nog, maar niet lang meer.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 15:36

LJB schreef:
daNiielle_ schreef:

Henk heeft daar ook gelijk in, maar je kunt ook met touwtjes voorwaarts-neerwaarts.

Als je gelijke druk op je teugels hebt kun je weinig fout doen. Als ze onvoldoende loslaat zul je met het been dit moeten oplossen zonder de aanleuning te verbreken. Dan zal ze vanzelf beter aan het been moeten worden (anders krijg je spierballen Haha!)

Pas maar op, ik ben al gespierd genoeg. Schijnheilig Ik leg je vanavond zo omver hoor Duivel

Nu weer on-topic Nagelbijten / Gniffelen

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 13:48

Wat een leukerd!

Gefeliciteerd! Ja

Rachelle302

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:28

Echt een leukie zoals ik al zei Lovers
Enne t gaat zeker goedkomen Haha!

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 21:32

Leuk ding, alleen je armen niet zo strekken, want zo ga je je schouders vast zetten en das niet prettig voor je paard, maar voor jou ook niet want kan erg pijn gaan doen...

Daentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:28

en vindt ze het leuk bij Hilde?

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:10

leuk dier veel sucses er mee.
en idd wat er gezegd word klopt als een bus(heb zelf ook een kroongraaf)Een Kroongraafje! Zijn vaak paarden die het lichaam hebben om goed in de sport te presteren, alleen het karakter houd hen soms tegen