Unique (Jazz) voor het eerst op bokt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marlien

Re: Unique (Jazz) voor het eerst op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 09:16

haha ja ik weet het... Maar wist ik toen veel Tong uitsteken Ze was gewoon super knap en ik smoorverliefd...
@ Wemkelover: het gaat over Manege Bartels...

Mara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 21:33

heej mlientje, hier dan eindelijk mijn reactie Bloos

Nou ga vooral zo door met rijden (want verbetering is zeker zichtbaar) en dan worden jullie nog beter!

groetjes regientje

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 21:41

helaas......... ik zie geen verbetering.......... heb je les?

ik bedoel dit niet rot hoor! laat dat duidelijk zijn

tis een leuk paard, waar je best wat uit kan halen...... maar ik moet eerlijk zeggen dat je echt heel, heel veel meer dat beessie op de achterhand moet gaan zetten.

Tis nog een jong dier, nu leg je de basis...

succes!

D_dreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 21:49

Wat leuk! Ik ken Unique, ze stond toen nog bij haar fokker, ze was toen 3 jaar. Ook haar moeder kan ik mij nog goed herinneren.

Ik vind dat Unique een heel mooi paard is geworden met een prachtige donkere kleur. Het kijkerige heeft ze van haar vader Jazz, maar het niet op de wasplaats willen, afspuiten, vastbinden e.d. is typisch een Notaris eigenschap. Je hebt haar vertrouwen moeten winnen, waarschijnlijk kan ze soms ook eenkennig zijn.

Ik heb nl. merrie met Notaris bloed gehad, zo herkenbaar allemaal. Unique en haar moeder vond ik daarom altijd heel speciaal.

Als het goed is kunnen nakomelingen van Notaris super springen!

Ik wens je veel geluk en plezier met Unique Lachen !

Marlien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 08:35

@ KiWiKo: Oke, dat is jou mening. Op de eerste foto's is de achterhand niet of nauwelijks te zien en dus ook niet dat die er toen wel of niet onder zit. Qua gedrag en gehoorzaamheid tijdens het rijden is het al een stuk beter geworden en ze werkt al een stuk beter mee. Alleen als ik de achterhand er meer onder wil rijden komt er protest, maar we zijn er wel mee bezig. Heb één keer in de week clubles en daarnaast nog één keer in de 2 weken privéles en daar zijn we druk mee bezig!

@ D_dreamer: Wat leuk dat je haar kent! Hoe was ze dan toen ze 3 was? Jij hebt een Notaris? Hoe is die dan? Unique kan trouwens erg goed springen! Maar wordt veel te heet en ben niet zo'n held...

D_dreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:35

Unique heeft na het afspenen t/m 3-jarige leeftijd in de wei gelopen samen met leeftijdsgenootjes. Daarna is ze op stal gekomen om meer in handen te komen, opgevoed te worden zeg maar. Langzaam over al aan wennen, elke dag in de wei en weer op stal gezet worden, halstertje om en weer af enz.
Mijn merrie is destijds overleden en toen ben ik Unique gaan poetsen, gewoon los in het gangpad. Unique hield niet van druk, je moest alles met beleid doen, precies zoals ik met mijn merrie moest omgaan. Unique was een "beetje" te dik en had erg lange manen, ze had toen ook meer een voskleur, ze had een mooie brede boeg en had een goed ontwikkelde achterhand voor een ongetraind paard, ze heeft een typisch Jazz hoofd en de bouw heeft ze van haar moeder, meer springgericht. Unique werd denk ik verkocht omdat er te veel paarden waren om te rijden, ik vind het leuk om te zien dat ze zo goed is terecht gekomen!

Mijn merrie (Dublin x Notaris) was een echte vechter, werklustig, zeer intelligent maar ook erg eenkennig. Niemand dulde ze in haar buurt, langzaam ging ze mij vertrouwen, ik mocht wat niemand anders mocht, het heeft wat jaren geduurd. Toch gaf ze nooit op, ze hield niet van afspuiten, brak alles af totdat ik klaar was, ze hield ook niet van vaststaan en ze haatte het scheerapparaat(alleen het geluid deed haar al trillen), dus knipte ik netjes alles bij. Het was een paard dat van afwisseling hield en dus liet ik haar vrij springen, dat vond ze geweldig.

Ik herken het probleem dat een paard te heet kan zijn, maar je moet het juist als een voordeel zien, je moet leren er gebruik van te maken en het laten afvloeien. Je moet het "hete" onderdeel niet vermijden, iedere keer weer meenemen in je training en belonen met even aan de lange teugel stappen, zo kan ze bijkomen. Daarna pak je haar weer op en ga je iets totaal anders doen wat al wel bevestigd is en jullie gemakkelijk af gaat. Zorg dat je de training altijd met een fijn stukje afsluit en als het een keer erg goed gaat stop dan, ookal zit je er maar 20 minuten op.

Unique ziet er nu super uit, je hebt al heel veel met haar bereikt, dat is erg knap, ze was echt niet makkelijk. Mensen met negatief commentaar zouden eerst moeten nadenken wat er aan voor af gaat om zo'n paard te moeten beleren, ze zouden respect voor jouw geduld en vertrouwen in dit dier moeten tonen. Unique heeft een zeer gecompliceerd karakter, je kunt zeggen dat het een Jazz is, maar dat is niets vergeleken met een Notaris...

Een echte Notaris geeft nooit op!

Ben je al met Unique naar de stamboekkeuring geweest?

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 19:29

Whhaa dit vind ik wel grappig, wij hebben ook een Unique, ook van Jazz! waarschijnlijk ook dezelfde naam dus:p

Marlien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 22:04

Oke Lachen grappig! Ben er laats ook één tegengekomen op concours... Liep alleen al wat hoger Boos!. Hoe is jou Unqiue?

lovesjolly25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 22:23

hoi hoi
leuk paardje hoor
maar idd af en toe tegen de teugel.
aan de achterhand werken door oa van draf nar halthouden en dan weer gelijk in draf,maakt de achterhand sterker.
groetjes marsha