Billy Boy[4jr.] @ Dresuurwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gipsylover

Re: Billy Boy[4jr.] @ Dresuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:47

Probeer ook recht te gaan zitten+Geen geld te zoeken. Verder mag het zadel iets naar achter.
Verder leuke pony! Jullie komen er wel!! Haha!

Laura0303

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:47

Ben het wel eens dat je geen foto's hier op moet zetten als je geen tips/commentaar wilt! Je rijdt toch paard om iets te leren...en met deze tips kun je je alleen maar verbeteren. Anky krijgt toch ook nog wel tips/commentaar....

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:52

Allereerst wat voor reacties wil je nu?
Om eerlijk te zijn vindt ik je erg slecht zitten zeker als je tot de Z gekomen bent. Je mag aardig wat aan je houding veranderen wil je jou pony minder belasten en hinderen. Je handen moetten rechter en hoger, je benen lager. Een spoor is een hulpmiddel om je paard voorwaards te rijden zodra dit nodig is. Als ik jouw foto's bekijken lijkt het net alsof je ermee drijft, terwijl voor een 4 jarige mij dit niet echt nodig lijkt. Sorry maar Z2? Ik betwijfel het ten zeerste...Het zadel moet verder naar achteren, tussen het been en de singel moet minstens een vuistbreedte zitten, daar kom je niet een bij ins de buurt. Hopelijk heb je wat aan de info en zit er iets tussen dat je nog niet wist...

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:52

0omistero0o schreef:
nina88 schreef:
Wil je überhaupt wel commentaar en tips?
Je zegt dat je je overal al bewust van bent. Elke tip die hier in het topic wordt gegeven heb je wel een weerwoord op...

Hallo ik weet echt wel hoe ik moet zitten hoor, HEB niet voor niets mijn vorige pony ZELF van de B naar de Z2 gereden..(en op zit altijd 7s en 8en)
mijn Handen zijn iets strak ja dat weet ik zelf ook en als jullie allemaal kunnen lezen staat er in het stukje aan Wiseguy waarom ik zo zit op de foto's.
en als het zadel niet goed zou liggen zou mijn Instructie Daar allang wat over gezegt hebben.
en hij loopt ECHT NIET !!!! op de voorhand anders had ik mezelf allang een keer voor de kop kunnen slaan, en zou iedereen die ik om me heen had dat allang gezegt hebben..
en tsja ik overal een weerwoord voor hebben ik leg gewoon uit van hoe en wat :S

Nina88, precies wat ik wou zeggen. En TS precies het antwoord wat ik verwacht had.
Jij zet foto's hier op bokt en dat je je vorige pony naar het Z2 hebt gereden, wil niet zeggen dat je een topruiter bent en er niks meer verbeterd kan worden. Want dit hele totaal plaatje kan verbeterd worden. Het is al goed, maar het kan altijd beter. Niet zo happerig naar de anderen, neem tips aan en doe er wat mee. Op bokt kun je geen foto's plaatsen zonder dat je commentaar krijgt. En daar is niets mis mee, want in dit topic wordt het op een normale manier gedaan.
Heb nu eerlijk gezegd het idee dat je een beetje uit de hoogte doet.

Verder, ontzettend leuke pony, kan heel wat worden!
Verder ga ik met de rest mee.

[edit] En je moet niet alleen op wedstrijd aan je houding denken, maar ook thuis met trainen. Evengoed Knipoog

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 20:33

Ik vind niet dat je je pony helpt door je gewicht op de voorhand te leggen. Er is volgens mij wel een reden waarom er zoiets als een 'goede zit' bestaat, en je niet mag zitten zoals je wil, en die stuurt erop aan dat de achterhand eigenlijk het gewicht moet dragen en niet de voorhand aangezien die gewoon meer kracht hoort te hebben, en als je pony nog niet genoeg kracht zou hebben in zijn achterhand ga je die daar niet krijgen door je gewicht op z'n voorhand te plaatsen.

daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 22:45

Binckydenice schreef:
Sorry maar Z2? Ik betwijfel het ten zeerste...

Nu ga ik toch maar reageren. Toevallig weet ik zeker dat ze Z2 gereden heeft. Wij hebben nl. die Z2 pony op stal staan. Op deze foto's is natuurlijk best iets aan te merken, maar bedenk daarbij dat ze de pony pas een week op stal heeft en het dier pas vier jaar is. De vorige pony is echt heel eenvoudig na te rijden en naar mijn mening zegt dat meer over iemands rijkunst dan een paar foto's op internet.