Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
geerke schreef:ben je een beetje een ervaren ruiter??een arabier van 3 is volgens mij vrij temperament vol,maar als je goede begeleiding hebt moet het lukken!! succes!
Jeannine schreef:Hoi,
Mijn arabiertje was ook net drie toen ik hem kreeg en galop was ook niet zijn sterkste kant. Dat is gewoon een balans probleem. Gewoon lekker alleen stappen en draven en galop gewoon nog even laten zitten. Die van mij wilde zelfs niet echt aan de longe galoperen omdat het rondje te klein was. Je hoeft niet bang te zijn dat hij niet kan galoperen want dat kan hij wel hoor.
Lekker les nemen en rustig opbouwen
Succes met je arabje. Ennuh, als je foto's hebt .....
Jestination schreef:Jeannine schreef:Hoi,
Mijn arabiertje was ook net drie toen ik hem kreeg en galop was ook niet zijn sterkste kant. Dat is gewoon een balans probleem. Gewoon lekker alleen stappen en draven en galop gewoon nog even laten zitten. Die van mij wilde zelfs niet echt aan de longe galoperen omdat het rondje te klein was. Je hoeft niet bang te zijn dat hij niet kan galoperen want dat kan hij wel hoor.
Lekker les nemen en rustig opbouwen
Succes met je arabje. Ennuh, als je foto's hebt .....
Mee eens.

Narya schreef:Ik denk niet dat je als manegeruiter geschikt bent om een paard alleen verder door te rijden, dus professionele hulp lijkt me een vereiste. Is je vriendin wel ervaren? Het valt natuurlijk te betwijfelen of het wel een slim plan is om een 3-jarige te kopen als je alleen manegepaarden gewend bent. Ik zou gaan voor een iets ouder paardje, waar alle knoppen al op zitten, maar dat is natuurlijk maar theorie. Je kan maar net voor een 3-jarige vallen.
En als ik jou was zou ik les nemen, als je hem verder door mag rijden
MiloFriendly schreef:Heey iedereen.
Mijn vriendin krijgt mischien een arabiertje van 3 jaar ongeveer. En ik mag de verzorger worden. Het arabiertje is al wel zadel mak maar galoperen echt nog niet. Hoe vinden jullie dat ik en mijn vriendin dit moeten aanpakken??![]()
XXXX
MiloFriendly (nadine)
) het beste kan beginnen...
MiloFriendly schreef:geerke schreef:ben je een beetje een ervaren ruiter??een arabier van 3 is volgens mij vrij temperament vol,maar als je goede begeleiding hebt moet het lukken!! succes!
hmm ik rij al 1 jaar lang arabieren en ik rij intotaal ong 7 jaar of zeg ik et nu fout
Als jullie in de beginfase van de africhting fouten maken kan je daar de rest van jouw leven en die van het paard "lol" van hebben. Zorg dat je begeleiding vind die niet alleen veel ervaring heeft met jonge paarden, maar met Arabieren in het bijzonder. Het zijn, inderdaad, net paarden maar iemand die bijv. alleen met KWPN'rs ( of Quarters) omgaat zal moeite hebben met een Arabier.