tica @ dressuurtraining

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

missanous

Re: tica @ dressuurtraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 21:59

Marriiel_ schreef:
Het is zeker beter dan de vorige foto's maar, ik vind het spoorgebruik nog wel erg veel, het lijkt eerder alsof je op je sporen rijd inplaats van op je kuit.

dank je wel
en dat spoorgebruik valt op zich wel mee hoor Knipoog

Martine_m schreef:
Hey anous!
het ziet er echt super uit! Toen ik laatst bij je les aan het kijken was vond ik al dat ze beter liep (niet meer zo ver achter de LL) en nu ziet het er nog mooier uit! Je mag echt trots zijn op tica en jezelf! Mag ik der niet een keertje lenen? :pveel suc6 met trainen en ik zie je binnekort weer!
xx

heyhey
dank je wel Haha!
en ja we doen het echt heel goed saampjes en uiteraard ben ik trots op mn paardje en op mezelf
en nee je mag haar niet lenen Tong uitsteken Haha!
tot snel

(en uiteraard hoop ik op nog heel veel reacties Tong uitsteken )

Marriiel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 22:39

missanous schreef:
Marriiel_ schreef:
Het is zeker beter dan de vorige foto's maar, ik vind het spoorgebruik nog wel erg veel, het lijkt eerder alsof je op je sporen rijd inplaats van op je kuit.

dank je wel
en dat spoorgebruik valt op zich wel mee hoor Knipoog

Waarom wuif je het zo weg? Want het spoorgebruik valt niet mee .

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 22:45

Met het bovenstaande ben ik het ook mee eens.
Verder vind ik het hangeriger overkomen, je paard draagt bijna niet van achteren. (blijft voor iedereen altijd zo'n lekker punt)
Nou succes!

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 08:16

Zeg ik zag je ook op een Z2-paard voorbij komen, volgens mij word je doordat paard met je neus op de feiten gedrukt over je houding (positief bedoeld). Ik vind dus dat je echt vele malen beter bent gaan zitten op je eigen paardje. Het beeld is rustiger en netter. Ga zo door en Tica ziet er echt netjes uit.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 10:02

Wat me opvalt aan je topics is dat je ontzettend snel vooruit gaat, het ziet er nu al veel beter uit dan een maandje geleden ofzo, echt super OK dan! OK dan! . Je paard loopt lekker en het ziet er vriendelijk uit, je houding is inderdaad een stuk verbeterd!

Vio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 11:47

Die L moet inderdaad gene probleem worden-> zier er goed uit!

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 12:28

en ik blijf me zo verbazen over jou lange beugels :p Haha!

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 21:27

_Sammie_ schreef:
Verder vind ik het hangeriger overkomen, je paard draagt bijna niet van achteren. (blijft voor iedereen altijd zo'n lekker punt)
Nou succes!

mijn paardje is al een stuk beter gaan lopen als voorheen
eerder hadden we voor onze gangen alleen maar 6sen en tegenwoordig gaat dat al veel beter
we hadden met de laatste wedstrijd (18 november) de volgende cijfers:
stap: 6
draf: 7
galop: 8

magicrover schreef:
Zeg ik zag je ook op een Z2-paard voorbij komen, volgens mij word je doordat paard met je neus op de feiten gedrukt over je houding (positief bedoeld). Ik vind dus dat je echt vele malen beter bent gaan zitten op je eigen paardje. Het beeld is rustiger en netter. Ga zo door en Tica ziet er echt netjes uit.

dank je wel Haha!
klopt dat je me voorbij hebt zien komen met een Z2 paard
op dat paard druk ik mezelf rechter in het zadel en vraag me niet hoe dat kan (denk omdat dat paard niet zo heel lekker zit)
en daardoor ga ik op mn eigen paardje ook beter zitten Haha!

Rinske schreef:
Wat me opvalt aan je topics is dat je ontzettend snel vooruit gaat, het ziet er nu al veel beter uit dan een maandje geleden ofzo, echt super OK dan! OK dan! . Je paard loopt lekker en het ziet er vriendelijk uit, je houding is inderdaad een stuk verbeterd!

dank je wel Haha!
en ik ben ook blij dat we zo snel vooruitgang boeken
maar ja daar werken we ook hard genoeg voor
we zijn in de trainingen al bezig met schouderbinnenwaarts en vandaag al zelfs bezig geweest met travers Haha! Tong uitsteken

Vio schreef:
Die L moet inderdaad gene probleem worden-> zier er goed uit!

dank je wel
en ik hoop echt dat de L geen probleem gaat worden haha Tong uitsteken

Martine_m schreef:
en ik blijf me zo verbazen over jou lange beugels :p Haha!

tja ik heb nou eenmaal lange benen (al ben ik maar klein) Haha!

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:01

Wat een nette foto's! Jullie zijn inderdaad enorm vooruit gegaan sinds de laatste foto's die ik van jullie zag! Keep up the good work!!!!
1 tip: bij de eerste wijkfoto komt de achterhand voor de voorhand. let erop dat bij het wijken altijd de voorhand voor de achterhand blijft gaan.
succes en ga zo door!

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 08:36

missanous schreef:
_Sammie_ schreef:
Nou succes!

mijn paardje is al een stuk beter gaan lopen als voorheen
eerder hadden we voor onze gangen alleen maar 6sen en tegenwoordig gaat dat al veel beter
we hadden met de laatste wedstrijd (18 november) de volgende cijfers:
stap: 6
draf: 7
galop: 8

Maar die cijfers nemen niet weg, dat je paard op je handen hangt en niet draagt van achter! Door lekker voorwaarts te rijden en veel te schakelen, wordt hij minder hangeriger waardoor het geheel er beter uitziet.
Om eerlijk te zijn weet ik niet of het L heel soepel zal gaan, maar iig succes!

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 12:45

Heleen1988 schreef:
Wat een nette foto's! Jullie zijn inderdaad enorm vooruit gegaan sinds de laatste foto's die ik van jullie zag! Keep up the good work!!!!
1 tip: bij de eerste wijkfoto komt de achterhand voor de voorhand. let erop dat bij het wijken altijd de voorhand voor de achterhand blijft gaan.
succes en ga zo door!

dank je wel Haha!
met wijken zijn we aan het oefenen dat de voorhand voor blijft Lachen
dit gaat vaker wel goed dan niet goed haha

_Sammie_ schreef:
Maar die cijfers nemen niet weg, dat je paard op je handen hangt en niet draagt van achter! Door lekker voorwaarts te rijden en veel te schakelen, wordt hij minder hangeriger waardoor het geheel er beter uitziet.
Om eerlijk te zijn weet ik niet of het L heel soepel zal gaan, maar iig succes!

we zijn erg veel bezig met schakelen dus het komt allemaal wel goed Knipoog
en tja over dat L ik zie wel hoe het gaat
ben allang blij dat mn paard al een heel stuk beter loopt Haha! (en dat voor een westernpaard haha)

Robsi_Vigaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:59

Er zijn toch wel weer wat erg negatieve reactie gekomen. begint al weer een bokt sfeertje te worden.

Foto's zijn moment opnames en je kan wel zeggen dat ze op een spoortje gereden word maar dit is alleen op video te zien.

verder vind ik dat je dr best goed voor elkaar hebt en dat je nu toch wel echt hoog nodig moet gaan trainen op het achterbeen.
Ze kacheld wat te veel op de voorhand Knipoog veel succes

Ik vind jullie en goede combi en veel succes met de wedstrijden enzo :p

Marriiel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:25

foto's zijn natuurlijk moment opnames, maar als je op alle foto's hetzelfde ziet gebeuren lijkt me dat iets meer dan alleen een moment opnamen.

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:32

Ik kan je wel vertellen dat ze bij de B nog vrij makkelijk zijn in je aanleuning, dat hoeft nog lang niet zo netjes te zijn van wat ze bijvoorbeeld verwachten in de M1.
Verder vind ik het wel jammer dat je er een beejte om heen draait, je rijdt je pony op je sporen (dat is dan niet zo, terwijl jet duidelijk op de foto af en toe een spoortje in zijn buik ziet Knipoog )
Mijn paard was ook zo'n heerlijke hangert, nu trouwens totaal niet meer, maar je moet heel veel nadruk leggen op je overgangen, laat hem weggaan uit achterbeen, (dus net of het lijkt je paard van achter weg schiet). Je kan nog zo veel schakelen en nog zoveel overgangen rijden, maar als hij bij de overgangen op de voorhand valt heb je nog weinig aan overgangen en schakelen.
Verder vind ik je wel met 300% verbetert in vergelijking met je vorige foto's!

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 15:58

Robsi_Vigaro schreef:
Er zijn toch wel weer wat erg negatieve reactie gekomen. begint al weer een bokt sfeertje te worden.

Foto's zijn moment opnames en je kan wel zeggen dat ze op een spoortje gereden word maar dit is alleen op video te zien.

verder vind ik dat je dr best goed voor elkaar hebt en dat je nu toch wel echt hoog nodig moet gaan trainen op het achterbeen.
Ze kacheld wat te veel op de voorhand Knipoog veel succes

Ik vind jullie en goede combi en veel succes met de wedstrijden enzo :p

dank je wel voor je reactie
en tja dat bostsfeertje zul je toch altijd blijven houden Knipoog
en ja we zijn bezig met het trainen om haar op het achterbeen te zetten

Marriiel_ schreef:
foto's zijn natuurlijk moment opnames, maar als je op alle foto's hetzelfde ziet gebeuren lijkt me dat iets meer dan alleen een moment opnamen.

sorry maar niet op alle foto's prik ik met mn sporen en trouwens het woord prikken is te grof gezegd
ik zit niet bij alle foto's met mn sporen aan mn paardje Knipoog

_Sammie_ schreef:
Ik kan je wel vertellen dat ze bij de B nog vrij makkelijk zijn in je aanleuning, dat hoeft nog lang niet zo netjes te zijn van wat ze bijvoorbeeld verwachten in de M1.
Verder vind ik het wel jammer dat je er een beejte om heen draait, je rijdt je pony op je sporen (dat is dan niet zo, terwijl jet duidelijk op de foto af en toe een spoortje in zijn buik ziet Knipoog )
Mijn paard was ook zo'n heerlijke hangert, nu trouwens totaal niet meer, maar je moet heel veel nadruk leggen op je overgangen, laat hem weggaan uit achterbeen, (dus net of het lijkt je paard van achter weg schiet). Je kan nog zo veel schakelen en nog zoveel overgangen rijden, maar als hij bij de overgangen op de voorhand valt heb je nog weinig aan overgangen en schakelen.
Verder vind ik je wel met 300% verbetert in vergelijking met je vorige foto's!

ik draai er niet om heen
misschien heb ik mijn antwoord verkeerd beschreven dus zal het even anders typen:
ik gebruik mn sporen idd teveel ja en ik schreef iets verder terug dat mijn spoorgebruik wel mee valt maar iki bedoelde daar eigenlijk mee dat mn spoorgebruik al is afgenomen Lachen
hoop dfat je het nu snapt en sorry voor mijn verkeerde antwoord
en met dat achterbeen zijn we ook mee bezig

mensen ik heb al een hele hoop verbeterd maar ik kan niet alles tegelijk verbeteren he
we zijn er mee bezig Lachen

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:06

Tja, haha ik ben dressuurleek Schijnheilig Maar ik vind het er dus netjes uit zien Haha! !
(moet nog steeds x langskomen)

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:47

Oké ik snap het, dan wil je het zeggen maar zeg je het een beetje krom, heb ik ook wel is!
Maar eerlijk gezegd vind ik het niet echt minder geworden, maar goed je hebt al heel veel aan je zit kunnen verbeteren dus dit vast ook wel!

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 22:11

Amber_ schreef:
Tja, haha ik ben dressuurleek Schijnheilig Maar ik vind het er dus netjes uit zien Haha! !
(moet nog steeds x langskomen)

dank je wel amber
enne ja wanneer kom je nou eens langs? Tong uitsteken

_Sammie_ schreef:
Oké ik snap het, dan wil je het zeggen maar zeg je het een beetje krom, heb ik ook wel is!
Maar eerlijk gezegd vind ik het niet echt minder geworden, maar goed je hebt al heel veel aan je zit kunnen verbeteren dus dit vast ook wel!

ben blij dat je het snapt Haha!
en ja af en toe kan ik sommige dingen wel eens krom neer zetten Bloos

Nescia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 22:03

ik heb eerder foto's gezien die ik er minder uit vond zien, dit ziet er super uit!
veel succes nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 23:16

Ik vind Tica nog steeds veel te diep lopen. Dit had ik je vorige topic's ook al gezegt Knipoog

Hmm. het wijken. De achterhand is voor de voorhand. Dit mag niet tenzij je een 4 wilt hebben. Dus wat minder de achterhand mee nemen mag ook Knipoog

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 23:23

Zo dit ziet er echt stukke beter uit dan vorge keer toen ik een topic van je las.
Je ben echt super voor uit gegaan ga zo door. Pling

RyantJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 10:12

wat een leuk paardje ten eerste om te zien !
en ik vind t er super relaxed uitzien!
succes verder Ja

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 19:33

grietje_00 schreef:
ik heb eerder foto's gezien die ik er minder uit vond zien, dit ziet er super uit!
veel succes nog.

dank je wel Haha!

__Marloes schreef:
Ik vind Tica nog steeds veel te diep lopen. Dit had ik je vorige topic's ook al gezegt Knipoog

Hmm. het wijken. De achterhand is voor de voorhand. Dit mag niet tenzij je een 4 wilt hebben. Dus wat minder de achterhand mee nemen mag ook Knipoog

bedankt voor je reactie
enne ja ze loopt idd nog te diep op deze foto's en we zijn bezig om haar hoger in te stellen
en helaas kunnen we het niet in 1 keer goed doen allemaal al zou ik dat heel graag willen!
en over dat wijken tja ook dar gaat niet altijd vlekkeloos en hou er rekening mee dat we dat aan het leren zijn Lachen
o ja geloof me ook dat gaat goed komen hoor Haha!

x_Mliss schreef:
Zo dit ziet er echt stukke beter uit dan vorge keer toen ik een topic van je las.
Je ben echt super voor uit gegaan ga zo door. Pling

dank je wel Haha!

RyantJ schreef:
wat een leuk paardje ten eerste om te zien !
en ik vind t er super relaxed uitzien!
succes verder Ja

en ook jij bedankt voor je reactie Haha!