Merel @ springtraining!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fardauxzep

Re: Merel @ springtraining!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 15:17

wat een mooi paard heb je daar onder je kont zeg!

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 18:55

Dank jullie wel! Erg leuk om te horen. Ze is een Belmondo x Able Albert merrie. Haar opa is Lucky Boy.

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 23:56

het ziet er leuk uit.
ik zou ook zeker de beugels 2 gaatjes korter maken en het lijkt dat je beugels ongelijk zitten. dat rechts net iets langer is en jij iets scheef zit. maar dit kan ik ook verkeerd zien. en ik zal zeker toch iets meegaan geven, want nu houdt je contact met het bit, mischien wel te veel contact waardoor zij veel last kan hebben. voelt niet fijn voor een paard. maar verder ziet het er goed uit.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 01:08

Pak eens tijdens het oefenen zo ver mogelijk naar voren de manen vast, net zolang totdat je de feeling krijgt. Je zit op deze manier het paard teveel in zijn/haar mond.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 01:16

Volgens mij gaan jullie vooral heel snel, klopt dat?

Ik herken het benen-naar-voren nl. heel erg van de pony waar ik mee spring, die gaat vaak ook té hard, waardoor ze niet netjes met twee benen kan afzetten en ook niet op het juiste moment, en dan moet ze een vreemde sprong maken om het toch nog te redden.
Ik zie dus ook dat jouw paard niet altijd even netjes afzet, waardoor ze schuin over de hindernis gaat.

Ik kreeg als tip om vooral aan de techniek te gaan werken en vooral niet aan de hoogte. Want zo te zien kan Merel príma de hoogte in voor één hindernis, maar moet ze vooral leren wat de beste techniek is om beheerst te springen en moet jij leren wat de beste techniek is om háár zo beheerst mogelijk te laten springen Knipoog
Ga eens in-uitjes springen bijvoorbeeld, of gebruik een drafbalk voor de hindernis, op die manieren móéten jullie wel goed afzetten Ja

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 01:20

Merel_Claire schreef:
Epona_ schreef:
PS: Ik lees nu je ander bericht pas. Toch zul je je handen meer naar voren moeten proberen te doen. Je kunt evengoed contact houden als je je handen naar voren doet.
Zie maar = http://img.stern.de/_content/52/88/528845/beerbaumafp500_500.jpg

Ik weet niet hoe oud je paardje is en of je het zelf hebt opgeleerd. Maar als je je handen zo zult blijven houden zal ze altijd moeite in haar rug moeten blijven doen.

Super bedankt voor je reactie!
Hier kan ik echt iets mee!!
Mijn paardje is 13 jaar en ik heb haar vanaf haar 2e jaar, zelf beleerd.

Ik weet wat je bedoeld met de V vorm. Heb ik ook al eens met mijn instructeur geoefend.
Ik zal er nog eens mee aan de gang gaan. Wel is het zo dat het ene paard beter basculeerd dan het andere paard.

Het is wel zo dat het ene paard beter basculeerd als het andere, maar jij werkt haar nu erg tegen. Ze kan op deze manier niet basculeren en dat is wat anders. Ik ben niet helemaal weg van de techniek. Het basculeren kan dus een ruiterfout zijn, maar ze heeft helaas niet z'n goed voorbeen. Wel is het een erg leuk paard! Dat zure is helaas wel jammer.