Ik & Smook @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lodo

Re: Ik & Smook @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 17:35

Wat jammer dat jouw zadel zo ontzettend rot ligt, lees: naar voren kantelt en veel te veel druk bij de schoft geeft. Daar moet jouw pony zeker last van hebben en op de langere duur heeft dit nare gevolgen...jammer hoor van zo'n leuke pony. Het eerste wat echt goed moet zijn is het zadel. Zonder een passend zadel kun je beter niet gaan rijden. Voor 50 euro kan een goede zadelmaker al heel veel goeds met het zadel doen.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 17:37

Smokey Lovers

Ziet er netjes uit hoor!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 17:37

Citaat:
Smokey houdt vaak z'n hoofd scheef tijdens het rijden, nou een echte tick van hem.

Deze zin viel mij ook op inderdaad. Het scheef houden van het hoofd is alles behalve een "tick".
Het is een rijtechnisch of medisch probleem. Ik zou daar dus verder in gaan zoeken, want een "tick" is het zeker niet.

Het zadel zou ik inderdaad ook eens na laten kijken, want dat het achter omhoog komt, is niet goed inderdaad.
Een slecht passend zadel kan veel schade aanrichten zoals lodo al zegt.
En ookal is het niet je eigen paardje, zou ik er toch wat moeite voor doen.
Om het paardje een plezier te doen en om te zorgen dat jullie nog lang samen kunnen rijden.

Verder ziet het er leuk uit hoor Knipoog

ni3ki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 17:38

Ik ben verliefd op die schimmel!!
whiehoew.. wat een schatje!!

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 17:38

Leuke pony! Commentaar is al gegeven.
Misschien is het leuk als je les gaat nemen met deze pony, zeker omdat ie nog zo jong is. Als ik de pony zo zie, kan je wel wat met hem bereiken. Succes!

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 18:21

Aangezien al die tips denk ik dat ik ook maar is les wil nemen. En het zadel ga ik al iets aan doen dus lees eerst even het topic door voordat je een reactie plaatst!

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 18:21

ni3ki3 schreef:
Ik ben verliefd op die schimmel!!
whiehoew.. wat een schatje!!

Hij is bont geen schimmel Tong uitsteken
Maar toch bedfankt!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 18:37

Volgens mij heeft ze het over dat "schatje" op de achtergrond Knipoog

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 18:45

Laura24 schreef:
Volgens mij heeft ze het over dat "schatje" op de achtergrond Knipoog

haha ja idd

wat een leuk hoofdje heeft Smook zeg
en dat zadel was het eerste wat me opviel die ligt echt niet goed
maar daar ga je al wat aan doen lees ik Knipoog dus komt goed
veel plezier nog samen!!

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:36

Erg erg leuke pony heb je onder je kont! Ja Hoop dat je nog veel lol met hem gaat beleven!

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 21:46

Wat ik een beetje jammer vind is dat je zoveel vanuit je pony redeneert, dat het een tick van hem is of dat z'n galop niet goed is. Je kunt er beter op letten wat jij eraan kan doen zodat je pony het verbetert. Als je er zelf niet uit komt is het wel verstandig om eens wat bij iemand te gaan lessen of het probleem aan iemand die er wel verstand heeft voor te leggen.
Jammer van het zadeltje, dat is toch bepalend voor het rijden.
Verder een leuke pony en volgens mij hebben jullie veel plezier Ja. Succes ermee!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:43

Liseef schreef:
Ach, 't is nog een jonge pony ook, dat scheelt Lachen
Probeer vooral je handen rechtop te houden, zoals je zelf al zegt Knipoog
En op foto 9 en 10 loopt hij niet aan de teugel, hij loopt achter de teugel Lachen Maar 't is wat oefenen, vooral met zo'n jong ding. Veel plezier en succes ermee!

Ik zie ander toch geen boogjes maar netjes contact met de mond, hij loopt diep dat wel maar achter de teugel is iets heel anders. Knipoog

Het ziet er vriendelijk uit, probeer je hakken uit te drukken en let op die pianohandjes, aangezien je de zweep niet mag gebruiken probeer hem goed aan het been te krijgen, geef een hulp en dan moet hij reageren. bv al mijn pony in stap loopt en hij moet draven en ik klak met mijn tong moet hij in actie schieten, hij hoeft niet meteen weg te draven maar ik moet meteen na de klak een signaal krijgen van ok hij heeft me gehoord en er komt actie, dwz dzich voorbereiden en dan aandraven. Reageert hij helemaal niet na mijn klak, herhaal ik de stemhulp maar deze keer span ik mijn kuiten aan. En dit vaak herhalen, in jou geval met lichtjes been geven, geen reactie sterkere hulp. Na een tijdje zal de pony goed aan het been zijn en gaat de galop ook beter zonder zweepje. Knipoog
Gewoon blijven oefenen en altijd rustig en geduldig blijven, denk er aan dat het nog een jong dier is.

Het kantelen van het hoofd is idd een rijtechnisch probleem maar hier heb ik geen ervaring mee, er stond een tijd terug wel een artikel in de bit hierover. Ik zal het zoeken en dan pb ik de tekst wel naar jou goed? Daar staat in wat het is, hoe het komt en wat de oplossingen zijn.

Veel succes nog met je pony, blijven oefenen dan komt het wel goed met jou en die knapperd! Lachen

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:46

Leuk beestje hoor!
Commentaar geef je zelf al, je cap zit wel wat los en je zweep moet over je been, inplaats van voor je zadel.
Enja, ik zag de eerste foto en ik dacht hé die sweater heb ik ook Knipoog

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:57

Lara_Silver: De pony loopt op foto 9 en 10 achter de teugel, achter de loonlijn dus Vork

Ik zou ook niet gaan klakken trouwens... Als je jezelf dat aanleert, kan het een slechte gewoonte worden (op wedstrijden etc.) Ik zou als ik harder zou willen, eerst rustig m'n kuiten aanspannen. Geen reactie, dan wat harder. Weer geen reactie, dan gewoon even goed je hakken erin zetten. Lachen

En inderdaad, les lijkt me erg verstandig! (Ook gewoon omdat de pony zo jong is hoor, dan kunnen dingen nog wel eens lastig blijken te zijn, zoals dat die scheef loopt met het hoofd).

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 20:56

Liseef schreef:
Lara_Silver: De pony loopt op foto 9 en 10 achter de teugel, achter de loonlijn dus Vork

Ik zou ook niet gaan klakken trouwens... Als je jezelf dat aanleert, kan het een slechte gewoonte worden (op wedstrijden etc.) Ik zou als ik harder zou willen, eerst rustig m'n kuiten aanspannen. Geen reactie, dan wat harder. Weer geen reactie, dan gewoon even goed je hakken erin zetten. :)

En inderdaad, les lijkt me erg verstandig! (Ook gewoon omdat de pony zo jong is hoor, dan kunnen dingen nog wel eens lastig blijken te zijn, zoals dat die scheef loopt met het hoofd).

Dat werkt dus niet...
En les dat komt eraan, ik moet eerst Smokey nog iets beter kennen.

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 21:47

Owja, oke, dat scheelt al weer Lachen
Balen dat je hm niet ff aan mag pakken als dat nodig is. Is hij echt niet onder de indruk van een paar hakken in zn ribben?
Geef het in elk geval nooit op. Als je hm niet vraagt, bijvoorbeeld om harder te gaan, zeur dan in elk geval wel net zo lang totdat hij het doet, anders wint hij. Veel meer kun je niet doen denk ik...

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 21:50

Wat een heerlijk lekker wakker dier Lachen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 22:50

Liseef schreef:

Ik zou ook niet gaan klakken trouwens... Als je jezelf dat aanleert, kan het een slechte gewoonte worden (op wedstrijden etc.) Ik zou als ik harder zou willen, eerst rustig m'n kuiten aanspannen. Geen reactie, dan wat harder. Weer geen reactie, dan gewoon even goed je hakken erin zetten. Lachen

Ja en dat zijn 2 verschillende dingen. Slapen
Achter de teugel: het paard buigt zijn nek zodanig dat de teugeldruk (=contact) wegvalt, simpelweg omdat er een boogje ontstaat.
Achter de loodlijn: ja simpel de neus van het paard komt achter de loodlijn, hier het geval, bij achter de loodlijn wordt er niet noodzakelijk achter de teugel gekropen, de pony hier loopt met teugelcontact achter de loodlijn.

Dat klakken als je goed leest is van toepassing op mijn eigen pony niet op die van haar, ik gaf ook het voorbeeld toegepast op benen geven. Knipoog

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 23:04

leuk paardje, maar belangrijkste is nu dat je wat aan het zadel doet en zorgt dat hij zijn hoofd niet meer kantelt, maar misschien is dit 1 probleem ipv 2.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 01:15

Foto 5 vind ik een net beeld geven. Verder sluit ik me aan bij bovengenoemde commentaren (zadel + hoofd schuin)

Nog even over de goede galop aanspringen. Als je hem op de grote volte zet en het met stelling probeert...dan moet het haast wel goed gaan. Anders terug nemen en weer proberen, net zo lang tot het goed is. Het is erg belangrijk om hem op beide kanten goed te hebben lopen.

Leuk beest om te zien trouwens! Veel plezier verder samen.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 12:02

_Sigrid_ schreef:
Foto 5 vind ik een net beeld geven. Verder sluit ik me aan bij bovengenoemde commentaren (zadel + hoofd schuin)

Nog even over de goede galop aanspringen. Als je hem op de grote volte zet en het met stelling probeert...dan moet het haast wel goed gaan. Anders terug nemen en weer proberen, net zo lang tot het goed is. Het is erg belangrijk om hem op beide kanten goed te hebben lopen.

Leuk beest om te zien trouwens! Veel plezier verder samen.

Maar hij bokt al je hem in galop op de volte zet Bloos

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:09

Wat een liefjeeee!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:43

Kantelen van het hoofd: niet van voor aan gaan prutsen maar rechtrichten is de boodschap. Ik ga me er niet aan wagen om dat via internet uit te leggen Clown Das te ingewikkeld.
Bij het losdraven moet je streven naar vw-nw: draven met een los teugeltje terwijl hij sterrekijkt, heeft geen enkel nut.

Verder een heel leuk dier, zet hem wat meer aan je been in de galop en rijd de volte op je buitenteugel, dan doet hij het vast beter Lachen

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:08

leuk paardje
ziet er verder ook wel netjes uit
dat bokken in de galop kan dus temaken hebben met het niet goed passen van het zadel, maar je hebt het al overlegd met de eigenaar dat is heel verstandig van je =D
ik vind het verder vriendelijk uit zien, veel plezier verder!

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:24

als je zijn hoofd recht wilt houden moet je goed met beide teugels in contact blijven doet mijn leas paard ook! Hij gaat de hele tijd met zijn hoofd opzij ik heb van mijn lesgever geleerd als hij dat doet. moet je goed je andere teugel op druk krijgen en zorgen dat hij niet in de teugels kan gaan hangen!