Arabesk schreef:immaculate schreef:Sorry hoor ...maar waaar ben je mee bezig ?![]()
Ben erg blij dat ik niet altijd in de stress hoef te zitten omdat mijn moeder weer eens op pad is !
Nooit bij still gestaan dat een paard nog altijd een vluchtdier is ?Hoeveel hij je ook vertrouwd als het bang is is het bang ,net als jij
Maar goed zal heel bokt wel weer over me heen krijgen .
En dat je geen cap dragt moet je idd zelf weten
Ik zou me meer zorgen maken als mijn moeder op pad gaat met een paard dat zonder slofteugel buiten niet te houden is
Af en toe zie ik van die paarden die helemaal in de krul stuiterend over het bospad komen, met martingausen, thiedemans en slofteugels eraan. Als je dat én een bit nodig hebt om op je paard te kunnen rijden, ben je imo veel gevaarlijker bezig.
Tsja cap ben ík wel een voorstander van.
bedankt voor je wijze uitspraak ....als je inderdaad zo de bossen in moet gaan dan klopt het niet tussen jou en het paard ...dan heb je geen band ..of geen geringste vertrouwen ...daarom vind ik het belangrijk dat men kan zien dat het ook anders kan ...ok cap ik helaas m`n keuze ...maar je heb wel gelijk ...

. Ik rijd zelf ook bitloos
..voor mij was het liefste op het 1ste gezicht ...na enkele jaren met zadel en hoofdstel hebben gereden zijn we over gestapt naar western ...dit beviel me super , we hebben hoofdzakelijk trail gereden ...dat heeft zijn zelf vetrouwen terug gewonnen ...helaas door tijd nood zijn we gestopt met lessen ...toen kwam ik met toevallig uit bij een neck-rope ...en dit hebben we eerst goed geoefend in de wei ...later met halster en neck-rope de bossen in , pas na 100% zeker te zijn , zijn we toen pas echt alleen met een neck-rope gaan rijden ...na 3 jaar dit hebbe gedaan , hebben we nu pas zonder iets gaan proberen ...