Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Heb daar dan echt m'n buitenbeen +buitenteugel voor nodig. Maar zodra ik dan op de volte zit, dan heeft m'n paard wel weer die binnenteugel nodig om rond te worden om m'n been. Komt omdat sommige hulpen nog niet goed bevestigt zijn.

Melody21 schreef:je leert toch een jong paard eerst een wending te maken met de binnenteugel (en de rest van de zit/kruis/been hulpen natuurlijk) later in de opleiding laar je een paard die buiging te houden op een begrensende buitenteugel....het ene is dus niet goed of fout. Je gebruikt beide,maar in een andere situatie...
lailapri schreef:wordt erop zo´n manege ook uitgelegt waarom? wat het verschil is en het effect op het lichaam van het paard?
Wat het lichaam uberhaupt doet?
Zo ja zou ik daar graag eens een kijkje nemen.
Er bestaan heus wel enkele goede maneges waar goede paarden zijn met goed tuig en waar niemand in een rijtje achter elkaar aan hobbelt. Er rijden daar kinderen van 7 jaar die beter rijden dan veel mensen die ik ken die al jaren ervaring hebben.
) dan kan je zien
als controlemiddel