mijn eerste springles op mijn fjord

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Maya

Re: mijn eerste springles op mijn fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 20:00

Voor je eerste keer vind ik het er toch goed uitzien hoor meid.
Ga zo verder! Je moet idd best wel veel schopjes geven misschien een zweepje erbij nemen. Dat rijd allesinds leuker

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 20:02

Ik vind je fjord er mooi uitzien! Zeker voor de eerste keer springles Vork top! Alleen wel zorgen dat hij iets beter aan het been komt. Maar dat is al gezegt. Veder beetje trainen op spiertjes in z'n nek, die vind ik iets weinig! Maar komt helemaal goed!
Maar zou hier geen springles nemen, de les ziet er niet uit, of ze nou beginnend zijn of niet!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 20:06

Gevaarlijk vind ik 't. Lachen
Ik zou zeggen, betere instructie zoeken, maar ik weet dat dat helaas niet altijd mogelijk is.
Toch zou ik je aan willen raden voor betere (privé)lessen te sparen, want het lijkt me dat je hier vrij weinig van leert.

Je houding is redelijk netjes, maar probeer inderdaad je benen stiller te houden en te drijven met je kuiten in plaats van die kleine schopjes steeds.
Ik vind 't een leuke Fjord!

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 20:38

Hier is ook al wat van gezegd, zondag hadden ze al meer afstand enzo Lachen enne.. 2 dec springen we niet meer in
deze les.. Knipoog dan springen we tussen de ervaren springerruiter Lachen

Als het goed is komen er volgende keer ook weer foto's

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 21:01

Blijf rechtopzitten en naar voren kijken! Probeer je fjordje (leuk beest trouwens!) wat beter voor je been te maken. (een keer aandrijven = reactie en dan zelfde tempo aanhouden, pas langzamer als jij dat aangeeft) Erg goed voor de 1e keer! Succes nog.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 14:43

Narya schreef:
Nou ja, ik zag net toch écht een paard ertussenuit schieten. Ze springen dus niet altijd.

op dat paard zat een meisje dat niet streng genoeg was. dan gaat het ook niet he.
Rijan_ schreef:
leuke fjord !
is dat op hippi centerum barenderecht?

ja dat is op hcb
Miss_Maya schreef:
Voor je eerste keer vind ik het er toch goed uitzien hoor meid.
Ga zo verder! Je moet idd best wel veel schopjes geven misschien een zweepje erbij nemen. Dat rijd allesinds leuker

dankje ik had er wel een zweep bij maar zie je niet hij is zwart. en ik ben vaak niet streng genoeg Bloos
Fritsiej schreef:
Ik vind je fjord er mooi uitzien! Zeker voor de eerste keer springles Vork top! Alleen wel zorgen dat hij iets beter aan het been komt. Maar dat is al gezegt. Veder beetje trainen op spiertjes in z'n nek, die vind ik iets weinig! Maar komt helemaal goed!
Maar zou hier geen springles nemen, de les ziet er niet uit, of ze nou beginnend zijn of niet!

dank je wel. maar ik rij en niet vaak op omdat ik door de week geen tijd heb.
hij loopt op de stalling lessjes met beginners dus echt zwaare training zit er niet echt in. hij is ook nog maar 4 jaar.

ik weet dat het niet de beste manege is. maar op mijn stalling hebben we geen materiaal en ook geen geld om het aan te schaffen. dus prive les zit er niet echt in. mijn moeder heeft ook geen rijbewijs voor trailer dus veder weg dan dit gaat gewoon niet. de gevorderden les is een stuk beter dan deze daarom ben ik ook heel blij dat ik na 2 lessen nou daar heen mag.

Safiera schreef:
Blijf rechtopzitten en naar voren kijken!

ik ben een muntjes zoeker, zeg ik maar altijd. probeer het wel hoor.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 14:46

NU even voor de verduidelijking
IK WEET dat het niet risico vrij is daar.

HEEFT DUS GEEN ZIN OM ALLEEN MAAR NEER TE ZETTEN DAT HET TE GEVAARLIJK IS ENZ. DAAR!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 16:13

miss_lizje schreef:
Narya schreef:
Nou ja, ik zag net toch écht een paard ertussenuit schieten. Ze springen dus niet altijd.

op dat paard zat een meisje dat niet streng genoeg was. dan gaat het ook niet he.

Jij zegt dat ze altijd springen, dus dat het niet gevaarijk is dat ze achter elkaar aan gaan. Nu spreek je jezelf tegen. De pony's springen nu opeens niet altijd, maar alleen als je streng genoeg bent.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 16:23

ik heb daar gereden en ken best veel van die paarden dus.

als je tog niks leuks of nuttigs te vermelden hebt doe het dan ook niet

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 16:24

miss_lizje schreef:
had geen sporgen bij me dus moest hem af en toe echt vooruit schoppen.
groetjes

Ik heb er moeite mee dat je sporen gebruikt om hem voorwaarts te krijgen.
Sporen zijn mijns inziens bedoelt om het paard zeer verfijnde hulpen te kunnen geven in de dressuur. En dan moet je eerst je paard aan het been hebben. Dat is duidelijk niet zo.

Ik sluit me aan bij de opmerking dat 10 schopjes achter elkaar niet zinnig is. Als je paard niet naar het been luistert, geef je hem een tik bijvoorbeeld. En dan iedere keer. Dan gaat hij snel wel beter naar je been luisteren. Met sporen het paard vooruitprikken vind ik zeer dieronvriendelijk en paarden gaan daarvan niet goed naar het been luisteren.

Maargoed, verder: ziet er leuk uit dat Zandor relaxed is. Ik vind ook dat het er gevaarlijk uitziet, maar ik heb het zelf ook zo geleerd heeeeeel lang geleden... hebben de meeste van ons denk ik op bokt.

veel plezier nog met springen

Groet!

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 16:25

miss_lizje schreef:

HEEFT DUS GEEN ZIN OM ALLEEN MAAR NEER TE ZETTEN DAT HET TE GEVAARLIJK IS ENZ. DAAR!

Ja hallo,jij opent een topic,dan weet je dat ook dit soort dingen genoemd worden.
Je kan het ipv gezeur ook zo zien: mensen willen je waarschuwen dat als het mis gaat,het hek ook echt van de dam is omdat je meteen het paard achter je in je nek krijgt Knipoog
Mensen die zonder cap rijden worden ook gewaarschuwd en op de gevaren gewezen en jij dus ook.
Ik vind het er ook rommelig uit zien en je schrijft dat jullie vanaf volgende week bij de gevorderde springruiters gaan meespringen.
Ik hou mn hart vast hoe dat eraan toe gaat.
Kijk voor een eerste les ziet dit er best grappig uit maar met deze ervaring zou ik jullie echt niet tussen de gevorderden in zetten Frusty
Dus een niet al te beste inschatting van de instructrice Knipoog
Verder wens ik je veel succes.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 16:28

Meetje22 schreef:
miss_lizje schreef:

Ja hallo,jij opent een topic,dan weet je dat ook dit soort dingen genoemd worden.
Je kan het ipv gezeur ook zo zien: mensen willen je waarschuwen dat als het mis gaat,het hek ook echt van de dam is omdat je meteen het paard achter je in je nek krijgt Knipoog
Mensen die zonder cap rijden worden ook gewaarschuwd en op de gevaren gewezen en jij dus ook.

femke_harley schreef:
Hier is ook al wat van gezegd, zondag hadden ze al meer afstand enzo Lachen enne.. 2 dec springen we niet meer in

Ik vind het er ook rommelig uit zien en je schrijft dat jullie vanaf 2 dec. bij de gevorderde springruiters gaan meespringen.
Kijk voor een eerste les ziet dit er best grappig uit maar met deze ervaring zou ik jullie echt niet tussen de gevorderden in zetten Frusty
Verder wens ik je veel succes.

edit:Oepsie ging effe fout,dubbele aangepaste post Haha!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 16:32

Is er anders geen ponyclub in de buurt waar springlessen gegeven worden? Zo leer je niet goed springen en zoals de rest al opmerkt het is niet echt veilig.

Verder zou ik idd geen sporen aandoen om hem aan het been te krijgen, dit moet je denk ik consequent oplossen zonder spoor, heel lastig, maar als je het eenmaal voor elkaar hebt, zal het een stuk fijner werken.

Verder vind ik je fjordje erg leuk, lekker veel oefenen (met goede les) dan komt het helemaal goed.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 16:33

miss_lizje schreef:

Ah, nu wordt de discussie afgekapt. Jammer hoor. Het was allerminst als de kritiek bedoelt hoe jij het ziet. Ik maak alleen maar melding van het feit dat je jezelf tegenspreekt en ben benieuwd hoe het nu echt zit..

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 16:36

capopjekop ik weet niet of je het gelezen hebt maar dat had ik al uitgelegt. ma heeft geen rijbewijs voor trailer en dit loop ik met hem zelf

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 16:41

femke_harley schreef:

[/quote] Ik vind het er ook rommelig uit zien en je schrijft dat jullie vanaf 2 dec. bij de gevorderde springruiters gaan meespringen.
Verder wens ik je veel succes.[/quote]

ik heb 2 lessen bij de beginners gehad en het ging heel goed.
ik heb geen foto's filmpjes van de 2de les. je kan dus ook niet zien of het beter gaat.
als hij zegt dat we naar die les moeten waarom bij de beginners blijven zitten?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 16:45

Narya schreef:
miss_lizje schreef:

Ah, nu wordt de discussie afgekapt. Jammer hoor. Het was allerminst als de kritiek bedoelt hoe jij het ziet. Ik maak alleen maar melding van het feit dat je jezelf tegenspreekt en ben benieuwd hoe het nu echt zit..

ik heb mijn orginele filmpjes na gekeken met het geluid er bij en er wordt gevraagt waarom ze hem van de hindernis afstuurt.

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 16:55

Oke, ten eerste: Leuke pony, ten 2e dat het gevaarlijk is weet je zelf ook wel dus dat hoef ik niet nog een keer te zeggen. ten 3e: op het filmpje is een meisje te zien waarbij het bontje wel heeeel ver naar achteren ligt Knipoog . ten 4e vraag ik me een beetje af waarom je naar 2 lesjes al naar de gevorderde les gaat, maarja eigen keus en als laatste wil ik je heel veel succes wensen! Haha!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 16:55

miss_lizje schreef:
capopjekop ik weet niet of je het gelezen hebt maar dat had ik al uitgelegt. ma heeft geen rijbewijs voor trailer en dit loop ik met hem zelf

Maar dan weet ik toch niet of er een ponyclub in de buurt is. Ik ging wel met de trailer, maar ik zou eventueel als het echt niet anders zou kunnen, ook stappend kunnen gaan. Ik ken de omgeving daar niet Lachen

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 16:57

capopjekop: inderdaad! dan is je pony meteen lekker warm gestapt!:D

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 17:29

ik ga er stappend naar toe dus kan daar geleik de les is

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 17:31

miss_lizje schreef:
ik heb 2 lessen bij de beginners gehad en het ging heel goed.
ik heb geen foto's filmpjes van de 2de les. je kan dus ook niet zien of het beter gaat.
als hij zegt dat we naar die les moeten waarom bij de beginners blijven zitten?

Omdat iedereen weet dat je iemand die pas 2 springlessen heeft gehad nog niet kan springen,in ieder geval zeker niet goed genoeg voor de gevorderden.
Maar jullie gevorderden niveau zal wel erg laag liggen Clown

sabrinaboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 17:44

nou moet dit nou allemaal
ik ben het met een hoop eens maar dat alles wisten we al
na de les ben ik effe gaan vragen hoe en waarom
een uur lang hebben ze op dezelfde hand gereden en zo waren er nog heel wat punten
en het meisje op die pony die niet springt mag ook niet meer mee lessen in de springles ze is te klein om dat paard onder contole te houden
dat er geen afstand was hebben we zelf ook gezien maar wie zijn wij zandor liep lekker voorop en de rest zoek het maar uit dat is de zorg van de manege zelf maar laten we er niet te veel op zeggen ze hebben het allebij erg naar hun zin en onze paarden ook
meiden ga lekker door met plezier maken

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 17:46

thnx sabrina Haha!

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 17:48

Leuk filmpje, leuke fjord ook!
Vind hem alleen wel heeeeel erg slecht voor het been, en ook jij houdt je benen neit goed stil.
Aandachtspuntje om aan te werken Lachen Verder top hor!