pubelia schreef:Als een paard sterk word als je meer teugel aan neemt, had ik hem juist meer teugel gegeven. Het is (als ik het goed lees) een redelijk jong paardje, en kent nog niks anders. Als je nu al aan de teugels hangt dus als het waren terug gaat trekken alleem maar een trek spel gaat worden die je niet gaat winnen. Probeer je paard niet terug te houden. Af en toe terug halen is nog niet zo'n ramp, is juist goed maar haal hem/haar er dan wel uit. probeer goed met je teugels (binnen teugel binnen been) te werken.
Ik zie ook dat je op het eerste filpmje nog een stukje door zit. Klinkt miss raar maar omdat (nog maals als ik het goed begrepen heb) hij nog geen sterke rug spieren heeft, zou ik daar gewoon nog ff mee wachten.
Succes iig
Ik denk dat je het niet helemaal goed hebt begrepen
Dit paard is 10 jaar en is ondanks dat ie bijna 2 jaar niet is bereden nog wel in goede conditie.
Daarnaast kan ie best wel het een en ander,hij kan wijken, wissels, ga maar door.
Maar het moet weer omhoog gehaald worden.
Tevens is ie ondanks dat ie zo groot is ie zo wendbaar als maar mogelijk is.
In de volte is hij zeg maar de slang
Ik snap enkel niet hoe een paard van alles kan maar niet normaal laag kan/wil lopen.
Zou het een spel zijn,moet ie gewoon weer inkomen,hebben de vorige eigenaren hier niet hard genoeg aan gewerkt?