Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
jesterlover schreef:Je zegt dat je paard zich vaak aansteld, bij een heleboel dingen.
Ik vind slaan naar het been, stijf in haar lichaam, teugelkreupel enz GEEN aanstellerij van je paard..!
Ik vind het erg onverantwoord om met slof te rijden al helemaal aangezien je paard nog geen 4 jaar is..!!
Als jij denkt dat jou paard van 3 en een half jaar al op en top aan de teugel loopt, lekker los over zijn rug en door zijn lichaam is, zich altijd goed en netjes gedraagd, en precies doet wat jij wilt, heb je toch een beetje verkeerde indruk.
Ga eens aan het werk met haar evenwicht (Lichaam), laat haar lekker lopen, zonder dat ze aan de teugel loopt, het gezegde "Voorwaarts, neerwaarts" EERST voorwaarts DAN pas neerwaarts. Als ze lekker loopt, over haar rug, zonder dat jij een slof nodig hebt, (ZONDER dat ze naar je been slaat) dan een voorzichtig oppakken. Maar teugelkreupel komt niet Zomaar, en niet vanzelf
Alsjeblieft, blijf er voor vanaf en begin bij het begin..![]()
Neem anders hulp, dit is het belangerijkste gedeelte van het hele leven van een paard..! Alles word bepaald, waar jij nu mee bezig bent., en naar mijn mening, klinkt het niet erg goed, en kijkt ook niet prettig een bijna 4 jarige die extreem achte de loodlijn loopt..

Citaat:Om der van mijn "hand weg te rijden", of wel; met het neusje naar beneden. Maar zoals ik zei; ik ons geval zit daar een stapje tussen omdat ik haar niet meteen laag kan rijden omdat ze zich dan vast zet. Ik moet haar dus eerst iets omhoog en nú kan ik pas naar beneden gaan rijden
!
) gespannen.
En dan kan je de slof aan de wilgen hangen
Heb je een filmpje?

Equidea schreef:Een paard stelt zich nooit aan en doet ook niet alsof het kreupel is, vraag me af wat er zich afspeelt wanneer er geen foto's gemaakt worden.
Citaat:Ik kan haar niet langer in de hals laten, want dan raakt ze zo ver uit balans dat ze wéér kreupel is. Ze moet juist wat compacter in d'r hals. Dan ontspant ze meer, want dan spant ze de onderhals niet aan. En dan kan ze d'r achterhand beter gebruiken en blijft ze beter in balans. En dan ontspant ze haar rug en word ze losser en soepeler.
Citaat:ik rijd haar weg van mijn hand
Nadia_Mocca schreef:Equidea schreef:Een paard stelt zich nooit aan.
Dus scheve "enge" grassprietjes langs de bak zijn echt eng?
Btw: ik zei MISSCHIEN bij, dus ik weet het ook niet
Edit: dan speelt er zich hetzelfde af.
Mag ik dan nog even wat zeggen:
Sommige paarden zijn op de standaard manier te rijden, andere via een omweg.
? 
Tulandro schreef:Weet je wat ik altijd eng vind bij mensen die zeggen dat paarden zich aanstellen? Dat ze ze ook zelden na laten kijken. Ik ben er sowieso voor om een jong paard eerst door een dierenarts/ manueel therapeut na te laten kijken, om te kijken of hij helemaal recht is. Dan pas kun je er mee gaan sporten. En scheef worden ze van een val etc wat ze als jong paard veel meemaken.
Nadia_Mocca schreef:Tulandro schreef:Weet je wat ik altijd eng vind bij mensen die zeggen dat paarden zich aanstellen? Dat ze ze ook zelden na laten kijken. Ik ben er sowieso voor om een jong paard eerst door een dierenarts/ manueel therapeut na te laten kijken, om te kijken of hij helemaal recht is. Dan pas kun je er mee gaan sporten. En scheef worden ze van een val etc wat ze als jong paard veel meemaken.
Daar ga ik niet over, ik heb het voorgesteld eens. Wat hun er mee doen moeten ze zelf weten. Ik heb mijn best gedaan
Nadia_Mocca schreef:Oké, dan zal ik toch maar een flink verhaal er van moeten maken.
Zaire is als jaarling flink kreupel geweest. Ze heeft in de omheining gehangen. Been lag open tot op het bot. Ze is tot 2½ jaar gevoelig en onregelmatig erop geweest. Ze heeft een zwakke achterhand. Die moet eerst sterker worden. En jullie hebben het allemaal maar over die voorkant, de achterkant is nu belangrijker want eerst kon je niet eens een fatsoenlijke overgang rijden. Dan viel ze terug (terwijl ik de overgang juist voorwaarst reed). Ze is erg slap in der lichaam, ze loopt soms in eens kreupel, alles rammelt, alles zit los. Vaak in een overgang schiet er opeens iets verkeerd in het been. Ik moet haar eerst ontspannen rijden, en dat ben ik nu aan het doen, en dat gaat niet als zij zich zelf helemaal vast zet. Maar het allerbelangrijkste vind ik nu toch echt de achterhand, zonder die is ze helemaal niks. Dan loopt ze nog kreupeler, en ook vaker kreupel.
Over die slof; hij hangt altijd los, behalve als ze der hoofd zo extreem hoog gooit dat ze sterren kijkt.
Martine_m schreef:Equidea schreef:Een paard stelt zich nooit aan en doet ook niet alsof het kreupel is, vraag me af wat er zich afspeelt wanneer er geen foto's gemaakt worden.
Onzin! Ik ken der wel 1 hoor... als ze geen zin had liep ze "kreupel" en zodra je der naast stond of ze liep los was der niets meer aan de hand!
Mooi beesje het ziet er netjes uit! suc 6 verder!
Citaat:Ze is echt wel aan het been, ze heeft gewoon last van der buik. Ik was er vergeten bij te zetten dat dat tot van de week was. Nu krijgt ze al een paar dagen geen kuilgras meer, maar hooi. Vandaag dus geen bokfestijn gehad.
De kwestie over mijn benen eraan houden, ik houd mijn been er echt wel aan hoor, ik heb me lam gereden. Ik heb er spierpijn van.

Martine_m schreef:Equidea schreef:
Onzin! Ik ken der wel 1 hoor... als ze geen zin had liep ze "kreupel" en zodra je der naast stond of ze liep los was der niets meer aan de hand!
Mooi beesje het ziet er netjes uit! suc 6 verder!
Dan heeft ze dus last ergens van!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!