Thess v. Havidoff @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HouVanUtopia

Re: Thess v. Havidoff @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:09

Goed bezig Sita Haha! Ziet er goed uit!! Wat een knapperd!!! Gaat nu helemaal goed komen

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:04

Ik vind d'r wel heel onevenwichtig, ongeconcentreerd en niet ontspannen lopen Tong uitsteken dus als ik jou was zou ik heel langzaamaangaan met rijden en heel veel longeren tot ie kalm wordt, want anders gaat het gewoon opnieuw mis gaan, ze heeft al aangegeven dat ze teveel druk niet aankan, dus ga je best veel aan vertrouwen en ontspanning werken, en aangezien ze met rijden niet zo'n goede ervaringen heeft ...

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 17:59

Lord_Ik schreef:
Ik vind d'r wel heel onevenwichtig, ongeconcentreerd en niet ontspannen lopen Tong uitsteken dus als ik jou was zou ik heel langzaamaangaan met rijden en heel veel longeren tot ie kalm wordt, want anders gaat het gewoon opnieuw mis gaan, ze heeft al aangegeven dat ze teveel druk niet aankan, dus ga je best veel aan vertrouwen en ontspanning werken, en aangezien ze met rijden niet zo'n goede ervaringen heeft ...

Zoals je kunt lezen ben ik daar volop mee bezig Knipoog

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 15:38

marianna schreef:
Lord_Ik schreef:

Zoals je kunt lezen ben ik daar volop mee bezig Knipoog

Maar je gaat er wel al weer op ? Tong uitsteken of was het gewoon heel kermisachtig rondje stappen met iemand ernaast? Tong uitsteken

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:58

Verfrissend, eindelijk eens een wijze reactie op Bokt.
Hulde Lord_Ik. Het maakt mij niet meer uit vanuit welk perspectief en welke ervaring jij spreekt - jij bent eentje wiens advies wij blindelings kunnen volgen... Nagelbijten / Gniffelen

Lekker doorgaan, Sita, je bent goed bezig door zoveel tijd in het vertrouwen te steken. En bedenk, kermispaarden zijn uiteindelijk hartstikke braaf en kunnen prachtig in galop Haha!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 20:02

Dan vraag ik me wel af hoe ze haar hebben beleerd, neem aan dat je dat bij iemand laat doen die er verstand van heeft, en dus afgaat op hoe snel het paard dingen aanneemt, en niet te snel gaat?

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:32

Dees schreef:
Verfrissend, eindelijk eens een wijze reactie op Bokt.
Hulde Lord_Ik. Het maakt mij niet meer uit vanuit welk perspectief en welke ervaring jij spreekt - jij bent eentje wiens advies wij blindelings kunnen volgen... Nagelbijten / Gniffelen

Lekker doorgaan, Sita, je bent goed bezig door zoveel tijd in het vertrouwen te steken. En bedenk, kermispaarden zijn uiteindelijk hartstikke braaf en kunnen prachtig in galop Haha!

Waar slaat dat nu weer op Tong uitsteken
Volgens mijn redenering gaat het weten van de slechte belering de ze achter de rug heeft, de 2 weken dat TS er zelf mee bezig is, de foto's en de wetenschap dat ze er alweer op probeert te rijden gewoon niet samen Tong uitsteken ik weet niet wat de TS met 'erop gaan' precies bedoelt, en dat kermisachtige rondje vind ik maw. geen slecht idee, maar als ze alweer zelfstandig rijden bedoelt, dan vind ik dat een slecht idee als ik de foto's zie Tong uitsteken op een paard in paniek zit geen rem als ie je niet vertrouwt (niet dat ik er vanuitga dat je dat niet weet ofzo hoor)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:30

Als jij een kermisachtig rondje geen slecht idee vind, moet je het ook niet zo denigrerend formuleren. "Kermisachtig" komt iig op mij negatief over.

Maar ja, in feite gaat het hier om een kermisachtig rondje. Aan het lijntje lopen met de uit de kluiten gewassen wandelpownie.
Persoonlijk lijkt mij dat nu de enige weg om met dit paard af te leggen. Erop zitten en wat stappen voor het vertrouwen is al die enkele minuten in goud waard.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:54

Ik wist niet hoe ik het anders moest formuleren XD 'een rustig rondje met iemand ernaast en aan de lange teugel met een ruiter erop die zo goed als niks doet?' XD

Inderdaad, leert paard dat iemand erop niet meteen eng moet zijn en vormt een band (paard vind het in het begin wel degelijk eng)
en die weg kan aanzienlijk kort zijn als je hem goed aflegt Tong uitsteken en dan is de volgende weg nog steeds goud waard. Als je gaat lopen daarintegen heb je geen tijd om al dat goud op te rapen onderweg Tong uitsteken (en bij een poging tot lig je op de grond Tong uitsteken)

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 21:33

BarbaLala schreef:
Dan vraag ik me wel af hoe ze haar hebben beleerd, neem aan dat je dat bij iemand laat doen die er verstand van heeft, en dus afgaat op hoe snel het paard dingen aanneemt, en niet te snel gaat?

Ze is bij iemand geweest die dit hartstikke goed kan. Maar zoals mensen af en toe ook niet met elkaar door een deur kunnen, kunnen mens en dier ook af en toe niet door één deur. Daarom is het beleren niet gelukt. Jammer.

Lord_Ik schreef:
Ik wist niet hoe ik het anders moest formuleren XD 'een rustig rondje met iemand ernaast en aan de lange teugel met een ruiter erop die zo goed als niks doet?' XD
Inderdaad, leert paard dat iemand erop niet meteen eng moet zijn en vormt een band (
paard vind het in het begin wel degelijk eng)
en die weg kan aanzienlijk kort zijn als je hem goed aflegt Tong uitsteken en dan is de volgende weg nog steeds goud waard. Als je gaat lopen daarintegen heb je geen tijd om al dat goud op te rapen onderweg Tong uitsteken (en bij een poging tot lig je op de grond Tong uitsteken)

Ja dat was een betere formulering geweest Knipoog

Zoals je hebt kunnen lezen, hou ik wel degelijk rekening met wat het paard aangeeft. Daarom was ik er deze keer ook zeker van dat stappen aan een lange teugel / longeerlijn geen kwaad kon. Voor jouw beeldvorming: afgelopen zondag was ze erg druk, en ben ik er niet eens opgestapt...