Ziet er goed uit!! Wat een knapperd!!! Gaat nu helemaal goed komen Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ziet er goed uit!! Wat een knapperd!!! Gaat nu helemaal goed komen
dus als ik jou was zou ik heel langzaamaangaan met rijden en heel veel longeren tot ie kalm wordt, want anders gaat het gewoon opnieuw mis gaan, ze heeft al aangegeven dat ze teveel druk niet aankan, dus ga je best veel aan vertrouwen en ontspanning werken, en aangezien ze met rijden niet zo'n goede ervaringen heeft ... Lord_Ik schreef:Ik vind d'r wel heel onevenwichtig, ongeconcentreerd en niet ontspannen lopendus als ik jou was zou ik heel langzaamaangaan met rijden en heel veel longeren tot ie kalm wordt, want anders gaat het gewoon opnieuw mis gaan, ze heeft al aangegeven dat ze teveel druk niet aankan, dus ga je best veel aan vertrouwen en ontspanning werken, en aangezien ze met rijden niet zo'n goede ervaringen heeft ...
marianna schreef:Lord_Ik schreef:Ik vind d'r wel heel onevenwichtig, ongeconcentreerd en niet ontspannen lopendus als ik jou was zou ik heel langzaamaangaan met rijden en heel veel longeren tot ie kalm wordt, want anders gaat het gewoon opnieuw mis gaan, ze heeft al aangegeven dat ze teveel druk niet aankan, dus ga je best veel aan vertrouwen en ontspanning werken, en aangezien ze met rijden niet zo'n goede ervaringen heeft ...
Zoals je kunt lezen ben ik daar volop mee bezig
of was het gewoon heel kermisachtig rondje stappen met iemand ernaast?

Dees schreef:Verfrissend, eindelijk eens een wijze reactie op Bokt.
Hulde Lord_Ik. Het maakt mij niet meer uit vanuit welk perspectief en welke ervaring jij spreekt - jij bent eentje wiens advies wij blindelings kunnen volgen...
Lekker doorgaan, Sita, je bent goed bezig door zoveel tijd in het vertrouwen te steken. En bedenk, kermispaarden zijn uiteindelijk hartstikke braaf en kunnen prachtig in galop

ik weet niet wat de TS met 'erop gaan' precies bedoelt, en dat kermisachtige rondje vind ik maw. geen slecht idee, maar als ze alweer zelfstandig rijden bedoelt, dan vind ik dat een slecht idee als ik de foto's zie
op een paard in paniek zit geen rem als ie je niet vertrouwt (niet dat ik er vanuitga dat je dat niet weet ofzo hoor)
en dan is de volgende weg nog steeds goud waard. Als je gaat lopen daarintegen heb je geen tijd om al dat goud op te rapen onderweg
(en bij een poging tot lig je op de grond
) BarbaLala schreef:Dan vraag ik me wel af hoe ze haar hebben beleerd, neem aan dat je dat bij iemand laat doen die er verstand van heeft, en dus afgaat op hoe snel het paard dingen aanneemt, en niet te snel gaat?
Lord_Ik schreef:Ik wist niet hoe ik het anders moest formuleren XD 'een rustig rondje met iemand ernaast en aan de lange teugel met een ruiter erop die zo goed als niks doet?' XD
Inderdaad, leert paard dat iemand erop niet meteen eng moet zijn en vormt een band (
paard vind het in het begin wel degelijk eng)
en die weg kan aanzienlijk kort zijn als je hem goed aflegten dan is de volgende weg nog steeds goud waard. Als je gaat lopen daarintegen heb je geen tijd om al dat goud op te rapen onderweg
(en bij een poging tot lig je op de grond
)