Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Tumba schreef:Ik houd het niet zozeer laag (wel te laag nog) maar dat kom ook deels omdat ik steeds op de volte rijd. ik moet vaak stelling naar binnen vragen.
Citaat:En ik mag van mijn instructrice niets d.m.v. dwingen doen, ik moet mn handen naar voren
houden, drijven, drijven, drijven en wachten tot ze zwaarder wordt.
Citaat:overgangen rijd ik veel figuren iets minder (in de les dan) anders kan ik mijn instructrice niet goed verstaan ivm wind.
elmiran schreef:Ik weet zeker dat als je, je handen wat hoger houd, en je pony wat minder diep laat lopen het er een stuk beter uit ziet. Leuke pony heb je!
Storm76 schreef:Tumba, ik denk dat je het verkeerd opvat, de bokkers hier willen je tips geven om het allemaal er nóg mooier uit te laten zien.
Dit is juist het nadeel van iets lezen, het kan op meedere manieren. Probeer het anders te lezen, met een positieve klank.
Ik moet zeggen dat je netjes rijd en dat ik vind dat het niet zo heel erg dwingend uitzien, het commentaar dat je je handen hoger moet houden klopt helemaal en ook kun je proberen om je paardje iets minder op de voorhand te laten lopen, af en toe is hij een beetje een duikbootje. Dan krijg je al een vriendelijker beeld.
Maar je bent op de goede weg, lees alle posts nog eens door met een andere positieve klank, haal eruit wat voor jou nuttig is en ga daarmee aan het werk.
Ga ik zeker doen!
Alleen idd ff opletten dat je je handen meer gaat dragen en ze niet breeduit zet. K denk dat dat voor tumba ook net wat meer ontspannen is. Ziet er verder netjes uit
anniee schreef:Djeezzz wat een raar topic zo met al die stipjes tussendoor maar goed.
inderdaad je handen wat meer dragen en ook niet te breed neerzetten. Vooral bij je hackney denk ik erg belangrijk omdat ze vaak een smaller nekje hebben om dan toch de nekspieren op de juiste manier te trainen en daardoor mooier uit te laten komen. Je kunt er zo te zien qua lengte ook niet al te lang meer op rijden.
Fijn dat je met het advies wat gaat doen, het is een leuk pony'tje om te zien!
Ik vind dat je er verder prima opzit

CtjeLief schreef:Op zich een leuke combinatie, wees alleen niet zo vreselijk gefixeert op het 'aan de teugel' laten lopen. dat kun je ook niet oefenen zoals je bij die ene foto meldt,

Renee__ schreef:CtjeLief schreef:Op zich een leuke combinatie, wees alleen niet zo vreselijk gefixeert op het 'aan de teugel' laten lopen. dat kun je ook niet oefenen zoals je bij die ene foto meldt,
Hier ben ik het mee eens. Actief houden, en niet gaan stilstaan, maargoed. Mooie draf!!
_Sammie_ schreef:Probeer je pony recht te houden hij is vrij scheef, en zoveel binnenstelling is ook niet nodig, ook niet op een volte.
Je ben trouwens wel degelijk hard in je hand, want op een aantal foto's kantelt je pony zijn hoofd, verder ook even opletten dat je pony in de goede galop zit, want hij zit op 2 foto's in de verkeerde galop. maar verder is je paardje best leuk
Brittol schreef:He! Jou ken ik, ben je een keer tegengekomen op Camping De Bult.
Verder even on topic, leuke pony heb je, het nodige commentaar is al gegeven dus daar ga ik verder niet over in.
Daan_Ordeal schreef:ik vind het een leuke pony om te zien en ze kan volgens mij wel lekker lopen! Ik ben het wel eens met het commentaar over je arm- handhouding. Je zou je ellebogen langs je lichaam moeten laten hangen en je handen rechtop en dragen. Ik denk als je daar aan werkt dat je er keurig op zit want verder zit je heel netjes!
Succes ermee en veel plezier met je pony!
xx
Ze zit dus wel goed