Geschoren Hackney @ Dressuurwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tumba

Re: Geschoren Hackney @ Dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 23:58

.
Laatst bijgewerkt door Tumba op 18-11-07 00:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 23:59

.
Laatst bijgewerkt door Tumba op 18-11-07 00:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 00:02

Moderatoropmerking:
Tumba, volgens mij ben ik vrij duidelijk geweest.
Als je niet open staat voor tips, dan is het beter om de foto's thuis aan je vriendinnen ed. te laten zien. Op Bokt/HAW geldt de regel dat iedereen commentaar mag geven. Als je je daardoor aangevoelen voelt, dan zegt dat meer over jou dan over degenen die je deze tips gegeven heeft. Probeer open te staan voor adviezen en niet alles meteen negatief te zien Lachen

Je mag eerst laten zien dat je netjes en fatsoenlijk kunt reageren op andere bokkers en open staat voor een goede discussie.
Als dat gelukt is, dan mag je mij een pb-tje sturen om toestemming te vragen om een nieuw topic te openen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 00:03

Tumba, ik denk dat je het verkeerd opvat, de bokkers hier willen je tips geven om het allemaal er nóg mooier uit te laten zien.
Dit is juist het nadeel van iets lezen, het kan op meedere manieren. Probeer het anders te lezen, met een positieve klank.

Ik moet zeggen dat je netjes rijd en dat ik vind dat het niet zo heel erg dwingend uitzien, het commentaar dat je je handen hoger moet houden klopt helemaal en ook kun je proberen om je paardje iets minder op de voorhand te laten lopen, af en toe is hij een beetje een duikbootje. Dan krijg je al een vriendelijker beeld.
Maar je bent op de goede weg, lees alle posts nog eens door met een andere positieve klank, haal eruit wat voor jou nuttig is en ga daarmee aan het werk.
Laatst bijgewerkt door Storm op 18-11-07 00:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 00:03

Dat heb ik niet gezegd, alleen dat zo zien we 't nu op die foto's (ofja niet echt onvriendelijk maar een beetje.. uhm.. hoe zeg je dat? in ieder geval niet zoals 't hoort in ieder geval) Maar ik ben blij te horen dat je je handen hoger en dichter bij elkaar houdt. Verder zou ik dus ook proberen wat meer staande vuisten te maken (wat ik dus al eerder zei) Verder heb ik er geen commentaar/tips op Knipoog

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 00:11

Tumba schreef:
Ik houd het niet zozeer laag (wel te laag nog) maar dat kom ook deels omdat ik steeds op de volte rijd. ik moet vaak stelling naar binnen vragen.

Zelfs als je op de volte rijdt kun je, je handen gewoon boven de schoft houden.
Citaat:
En ik mag van mijn instructrice niets d.m.v. dwingen doen, ik moet mn handen naar voren
houden, drijven, drijven, drijven en wachten tot ze zwaarder wordt.

Sorry dat ik het zeg, niet aanvallend bedoeld, maar ik vindt deze manier van rijden JUIST dwingend. Probeer je handen toch hoger te houden dat is voor je pony ook veel fijner. Als je ze vast zet dwing je hem naar beneden, dan ontspan je, je handen ook niet.
Citaat:
overgangen rijd ik veel figuren iets minder (in de les dan) anders kan ik mijn instructrice niet goed verstaan ivm wind.

Dan is het misschien beter om te vragen of je instructrice wat harder wil schreeuwen. Heb verschillende instructrice's gehad, maar nog nooit een gehad die ik niet kon verstaan door de wind. Is toch erg belangrijk om ook tijdens de les veel overgangen en figuren te rijden.

Ik weet zeker dat als je, je handen wat hoger houd, en je pony wat minder diep laat lopen het er een stuk beter uit ziet. Leuke pony heb je!

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 00:13

elmiran schreef:
Ik weet zeker dat als je, je handen wat hoger houd, en je pony wat minder diep laat lopen het er een stuk beter uit ziet. Leuke pony heb je!

Ik ben ermee bezig om haar minder diep te laten lopen.
Bedankt Lachen

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 00:14

Storm76 schreef:
Tumba, ik denk dat je het verkeerd opvat, de bokkers hier willen je tips geven om het allemaal er nóg mooier uit te laten zien.
Dit is juist het nadeel van iets lezen, het kan op meedere manieren. Probeer het anders te lezen, met een positieve klank.

Ik moet zeggen dat je netjes rijd en dat ik vind dat het niet zo heel erg dwingend uitzien, het commentaar dat je je handen hoger moet houden klopt helemaal en ook kun je proberen om je paardje iets minder op de voorhand te laten lopen, af en toe is hij een beetje een duikbootje. Dan krijg je al een vriendelijker beeld.
Maar je bent op de goede weg, lees alle posts nog eens door met een andere positieve klank, haal eruit wat voor jou nuttig is en ga daarmee aan het werk.

Dankjewel Lachen Ga ik zeker doen!

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 00:39

Djeezzz wat een raar topic zo met al die stipjes tussendoor maar goed.
inderdaad je handen wat meer dragen en ook niet te breed neerzetten. Vooral bij je hackney denk ik erg belangrijk omdat ze vaak een smaller nekje hebben om dan toch de nekspieren op de juiste manier te trainen en daardoor mooier uit te laten komen. Je kunt er zo te zien qua lengte ook niet al te lang meer op rijden.

Fijn dat je met het advies wat gaat doen, het is een leuk pony'tje om te zien!
Ik vind dat je er verder prima opzit Lachen

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 08:32

Ziet er zeker netjes uit hoor! Knipoog Alleen idd ff opletten dat je je handen meer gaat dragen en ze niet breeduit zet. K denk dat dat voor tumba ook net wat meer ontspannen is. Ziet er verder netjes uit Haha!

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 08:46

anniee schreef:
Djeezzz wat een raar topic zo met al die stipjes tussendoor maar goed.
inderdaad je handen wat meer dragen en ook niet te breed neerzetten. Vooral bij je hackney denk ik erg belangrijk omdat ze vaak een smaller nekje hebben om dan toch de nekspieren op de juiste manier te trainen en daardoor mooier uit te laten komen. Je kunt er zo te zien qua lengte ook niet al te lang meer op rijden.

Fijn dat je met het advies wat gaat doen, het is een leuk pony'tje om te zien!
Ik vind dat je er verder prima opzit Lachen

Qua lengte niet maar ik kan nog wel een tijdje doorhobbelen, want ik ben niet zwaar Lachen

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 09:02

ik vind het een leuke pony om te zien en ze kan volgens mij wel lekker lopen! Ik ben het wel eens met het commentaar over je arm- handhouding. Je zou je ellebogen langs je lichaam moeten laten hangen en je handen rechtop en dragen. Ik denk als je daar aan werkt dat je er keurig op zit want verder zit je heel netjes!

Succes ermee en veel plezier met je pony!

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 09:12

Probeer je pony recht te houden hij is vrij scheef, en zoveel binnenstelling is ook niet nodig, ook niet op een volte.
Je ben trouwens wel degelijk hard in je hand, want op een aantal foto's kantelt je pony zijn hoofd, verder ook even opletten dat je pony in de goede galop zit, want hij zit op 2 foto's in de verkeerde galop. maar verder is je paardje best leuk

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 10:41

CtjeLief schreef:
Op zich een leuke combinatie, wees alleen niet zo vreselijk gefixeert op het 'aan de teugel' laten lopen. dat kun je ook niet oefenen zoals je bij die ene foto meldt,

Hier ben ik het mee eens. Actief houden, en niet gaan stilstaan, maargoed. Mooie draf!!

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 11:47

He! Jou ken ik, ben je een keer tegengekomen op Camping De Bult.
Verder even on topic, leuke pony heb je, het nodige commentaar is al gegeven dus daar ga ik verder niet over in.

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 16:17

Renee__ schreef:
CtjeLief schreef:
Op zich een leuke combinatie, wees alleen niet zo vreselijk gefixeert op het 'aan de teugel' laten lopen. dat kun je ook niet oefenen zoals je bij die ene foto meldt,

Hier ben ik het mee eens. Actief houden, en niet gaan stilstaan, maargoed. Mooie draf!!

Waarom niet stil gaan staan? Mijn pony draait steeds en het moest van mijn instructrice.

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 16:20

_Sammie_ schreef:
Probeer je pony recht te houden hij is vrij scheef, en zoveel binnenstelling is ook niet nodig, ook niet op een volte.
Je ben trouwens wel degelijk hard in je hand, want op een aantal foto's kantelt je pony zijn hoofd, verder ook even opletten dat je pony in de goede galop zit, want hij zit op 2 foto's in de verkeerde galop. maar verder is je paardje best leuk

Ja idd, te veel stelling. De foto waar ze haar hoofd kantelt, is haar makkelijke kant en heeft ze dus teveel stelling.
Op de andere kant heeft ze dat juist niet. Ik heb gisteren aan stelling gewerkt met mijn instructrice. Ze zit niet in de verkeerde
galop, ik zal even een opvolgende foto plaatsen (fotoshoot) maar dat is niet goed te zien omdat ze op haar zweef moment is.
Over harde hand, ga ik niet op in, daar weet ik zelf de waarheid over.

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 16:20

Brittol schreef:
He! Jou ken ik, ben je een keer tegengekomen op Camping De Bult.
Verder even on topic, leuke pony heb je, het nodige commentaar is al gegeven dus daar ga ik verder niet over in.

Klopt, Brit Lachen

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 16:23

Daan_Ordeal schreef:
ik vind het een leuke pony om te zien en ze kan volgens mij wel lekker lopen! Ik ben het wel eens met het commentaar over je arm- handhouding. Je zou je ellebogen langs je lichaam moeten laten hangen en je handen rechtop en dragen. Ik denk als je daar aan werkt dat je er keurig op zit want verder zit je heel netjes!

Succes ermee en veel plezier met je pony!

Ik ben het met je eens dat ik ze te laag houd idd. Mijn armen ook maar ik was aan het oefenen dat ze waarder word.
anders gaat ze te diep lopen dus ik moest mijn armen naar voren houden en geduldig wachten tot ze zwaarder werd. Daarna
deed ik ze wel weer gewoon. Maarja, die handhouding, ik moet ze hoger houden maar dat gaat automatisch als je er even
niet aan denkt. Daar ben ik ook hard aan het werk mee. Volgende keer plaats ik weer foto's van les en vraag ik persoonlijk jullie
commentaar of mijn handhouding beter is Lachen xx

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 17:03

Gevonden! Lachen Ze zit dus wel goed Lachen

Dit is de foto voor het 'zweefmoment':

Afbeelding

Dit is de foto na het 'zweefmoment':

Afbeelding

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 19:11

Ik vind het een ontzettend leuke pony met mooie beweging.Ik vind juist niet dat je je handen vastzet. Ze zijn zelfs half open, denk dat je eerder te weinig contact houd. Over je handen; die zou ik iets meer bij elkaar houden, maar niet te hoog. Als je je handen meer bij elkaar houd en de teugels iets korter neemt komen ze vaak makkelijker op het achterbeen. Nu valt ze idd wat meer op de voorhand. Succes met je leuke pony verder!

[edit]Ze zit idd in de goede galop, het is de afzet voor het zweefmoment, hierna komt het rechter achterbeen als eerste neer[edit]

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 19:46

Leuke pony omte zien lopen dat zeker! Een hackney is niet altijd even makkelijk. Ik denk dat je vooral om je achterhand moet denken, deze gaat niet helemaal op de juiste manier mee. Misschien als je je handen ietsje soepeler en hoger houd dat het al veel beter gaat! Mooi voor de rest leuke combi!

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 20:21

Ja je heb gelijk dat je pony net in het zweefmoment zit, en dat het daarom lijkt dat hij verkeerd zit!
Ik weet dat het moeilijk is om zelf je fouten te erkennen, en ook als je zelf zegt dat je geen harde hand hebt, je pony kantelt omdat jij sterk wordt in je hand. Ontspan je hand eens als je pony kantelt, en kijk eens of hij dan nog steeds kantelt.
Nou succes er maa mee!

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 20:25

ik vind jullie een helle leuke combi !
let er wel op dat je je pony niet aan de teugel trekt , je moet je handen meer dragen
en let op je voeten

suc 6 met hem

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 20:48

[/quote]
Hier ben ik het mee eens. Actief houden, en niet gaan stilstaan, maargoed. Mooie draf!![/quote]

Waarom niet stil gaan staan? Mijn pony draait steeds en het moest van mijn instructrice.[/quote]

er wordt volgens mij bedoeld dat je niet moet proberen om je pony in stilstand aan de teugel te willen krijgen, dan krijg je namelijk het "in de krul trekken" idee.
verder heb je een leuke pony en met de juiste begeleiding komen jullie er vast wel! ander commentaar is al gegeven.