Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
pearlie schreef:Ikheb het filmpje even bekeken.. .nergens om maar loopt die pony wel helemaal goed? Hij lijkt onregelmatig...
Zo niet dan moet je hem eerst meer naar je hand toe rijden, jehebt totaal geen constante aanleuning. En dat doe je niet door constant met je benen te lopen pompen...
Over dat te groot zijn... als ik zie hoe Katrien op de schimmel past denk ik dat ook zij te groot is voor dat zwarte ponietje..

, en nee hij loopt niet helemaal goed, hij wordt ook niet gericht gereden en is over het algemeen vrij stijf, hij loopt wel regelmatig, maar hij nam heel moeilijk stelling in het filmpje en hij heeft ook x-benen of alleszinds geen correct gebouwde benen. En hij loopt met zijn hoofd ook helemaal nog niet rustig, dus hou ik mijn handen gewoon zo stil mogelijk zodat hij doorkrijgt dat hij alleen zichzelf hindert door zo met zijn hoofd te zwieren en het bit te ontwijken. Het is ook pas de 3e keer dat ik op hem rij, waarvan ik de eerste 2 keren absoluut niet veel van hem heb gevraagd, de keren wel een dikke maand uit elkaar lagen en hij nueenmaal niet het meest perfect gereden paard is, maar alle tips om hem beter te laten lopen zijn natuurlijk welkom.
die gaat nu altijd z'n eigen gangetje lol maar daar werk ik zoveel mogelijk aan.
Lord_Ik schreef:@pearlie: Katrien is echt wel 10 cm. kleiner dan ik hoor, en nee hij loopt niet helemaal goed, hij wordt ook niet gericht gereden en is over het algemeen vrij stijf, hij loopt wel regelmatig, maar hij nam heel moeilijk stelling in het filmpje en hij heeft ook x-benen of alleszinds geen correct gebouwde benen. En hij loopt met zijn hoofd ook helemaal nog niet rustig, dus hou ik mijn handen gewoon zo stil mogelijk zodat hij doorkrijgt dat hij alleen zichzelf hindert door zo met zijn hoofd te zwieren en het bit te ontwijken. Het is ook pas de 3e keer dat ik op hem rij, waarvan ik de eerste 2 keren absoluut niet veel van hem heb gevraagd, de keren wel een dikke maand uit elkaar lagen en hij nueenmaal niet het meest perfect gereden paard is, maar alle tips om hem beter te laten lopen zijn natuurlijk welkom.
@Algemeen: Tegenover de vorige keer dat ik op hem reed is hij gigantisch geactiveerd aan m'n been, dus hij boekt wel al vooruitgang
nikki160287 schreef:esthertjuh_ schreef:Ik geloof dat ze de foto's neerzet voor opbouwende kritiek..
Maar als ik het anders kan brengen zeg ik het zo :
Meschien dat je haar minder moet gaan rijden?
En dan liever zónder zadel...
Veel met haar wandelen en longeren tot je een leuk meisje voor haar hebt gevonden.
Met de andere pony kan je denk ik wel vooruit of niet ?
Ik vind de foto's van de 1ste pony er leuk uit zijn maar de 2de geeft gewoon geen fijn beeld...
Zonder zadel heb je ook puntbelasting dan komt dus al het gewicht (wat dus teveel is) op een klein gedeelte van de rug net als bij een boomloos zadel. In mijn ogen dus echt geen optie. Boomloos zadel kan je wel doen maar dan gelijk een klein ruitertje erbij zoeken om erop te zitten
)
Lord_Ik schreef:Waar ga ik een bijrijder voor Black vinden die niet te groot is en die wel genoeg kan rijden om erop te blijven zitten als ze lastig doet?
En het zadel ligt in principe wel goed, het blijft alleen niet liggen, wat geen enkel zadel met boom gaat doen aangezien ze geen schoft heeft en alleen de singel voorkomt dat het zadel gewoon op d'r nek schuift (wat die staartriem gedeeltelijk voorkomt)
maaikemuis schreef:X_Mliss, doe even normaal. Als je niets positiefs of constructiefs te vermelden hebt, zeg dan gewoon helemaal niets.
x_Mliss schreef:pearlie schreef:Ikheb het filmpje even bekeken.. .nergens om maar loopt die pony wel helemaal goed? Hij lijkt onregelmatig...
Zo niet dan moet je hem eerst meer naar je hand toe rijden, jehebt totaal geen constante aanleuning. En dat doe je niet door constant met je benen te lopen pompen...
Over dat te groot zijn... als ik zie hoe Katrien op de schimmel past denk ik dat ook zij te groot is voor dat zwarte ponietje..
Dat zag ik ook al.
En ben het met je eens met het rijden.
Misschien een tip.
Neem les.
nathalie2302 schreef:Ook wij hebben een shetlander (1m10) met een zadel met boom (wintec 2000), deze schuift trouwens helemaal NIET dus wij hebben ook geen staartriem...
Een NIET passend zadel maak je niet passend met een staartriem. Deze pony heeft een kleiner zadel nodig en daar zul jij niet in passen (misschien nog een teken voor je dat je te groot bent voor deze pony?)
Je geeft aan dat je graag zou willen ruilen van vz-pony maar waarom MOET je perse rijden??? Het is een leuke pony waar je ook heel veel andere dingen mee kunt doen (kijk eens in het topic dat Eline voorstelt, je zult zien dat langelijnen bijvoorbeeld een erg leuk alternatief is)
Voor een andere bijrijder kun je misschien een advertentie plaatsen op marktplaats of bij de lokale manege langsgaan. Er zijn voldoende lichtere en kleinere meiden die netjes kunnen rijden.
Je schrijft zelf dat je WEET dat je te groot bent en dat je WEET dat het zadel niet past....hoe kun je dit dan verantwoorden????? Ik probeer dicht echt te begrijpen want ik snap er helemaal niks van

x_Mliss schreef:@__KELLY
Als je geen geld heb moet je geen paard kopen simpel zat.
Je kan toch niet een paard aan schaffen als je weet dat je geen goeie spullen kan kopen hoe moet dat uit eindelijk met stalling hoefsmit DA wormen kuren enz enz?
Gaat hier wel van het welzijn van je eigen paard wat als hij ziek word?
Maar goed we gaan er nu wel ver op in want het is der eigen pony niet.
En een verwend nest?
Nou dat zal we mee vallen ik werk er ook hard voor en bataal alles zelf.
nikki160287 schreef:Even een rekensommetje dan maar misschien dat het dan bij je doordringt. Een paard mag ongeveer 15% van zijn lichaamsgewicht dragen mits het in goede conditie is. (sommige rassen iets meer met name ijslanders) Jij weegt 60 kilo dit houd in dat de pony 400 kilo zou wegen. Tsjaa.... geloof daar komt de pony niet eens in de buurt.
Snap je nu dat je gewoon veel te zwaar bent. De pony kan je wel dragen, maar haar lichaam kan dat eigenlijk niet aan en zal dus hard slijten.
nikki160287 schreef:nikki160287 schreef:Even een rekensommetje dan maar misschien dat het dan bij je doordringt. Een paard mag ongeveer 15% van zijn lichaamsgewicht dragen mits het in goede conditie is. (sommige rassen iets meer met name ijslanders) Jij weegt 60 kilo dit houd in dat de pony 400 kilo zou wegen. Tsjaa.... geloof daar komt de pony niet eens in de buurt.
Snap je nu dat je gewoon veel te zwaar bent. De pony kan je wel dragen, maar haar lichaam kan dat eigenlijk niet aan en zal dus hard slijten.
Ik quot mezelf maar even... Echt hoe eigenwijs kan je zijn. Het IS gewoon niet goed voor die pony en dat boomlooszadel dat jij nu laat zien al helemaal niet. Dan zijn er toch betere boomlose zadels met speciale drukverdelende pads eronder. Alsjeblieft ga er niet meer op zitten! Het rekensommetje hierboven liegt toch niet?
Er komt een westernpad onder
maar eerst het zadel, zodat we ermee naar de winkel kunnen gaan om te kijken wat er het beste onder gaat. Je kán er trouwens wel een boom in steken, maar ik weet niet of dat zo'n goed idee is (er zijn maar 2 maten, M en L)
.
Melanieetjuh schreef:Het is gewoon geen fijn gezicht om naar te kijken, eerlijk gezegt vind ik het er ook niet uit zién!
Ik zou toch maar eens opzoek gaan naar een ander verzorgpaard, je bent hoe je het went of keert, veels te groot voor deze pony. En dan ook nog een niet goed passend zadel.
Ik zou, persoonlijk zéker stoppen met rijden met dit dier, tot je een redelijk zadel hebt. Lijkt me geen pretje voor de pony om met zo'n zadel te moeten lopen..
Er zijn génoeg dingen die je wél kunt doen. Ik zou dat ook maar is gaan doen als ik jou was, en stop met rijden. Dit is echt geen fijn beeld om te zien.
Overigens, vind ik de 2 paarden wél leuk om naar te kijken!