Z2 met wieltjes wel of niet...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein80

Re: Z2 met wieltjes wel of niet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 12:04

hoezo niet meer op een normaal wiel wil reageren?? mijjn paard werd niet op wielen gereden en reageert gewoon op andere sporen. Hoe kan ik anders ook zonder sporen rijden? Het gaat op de verfijning.

Als ik mijn dporen niet gebruik en alleen kuit krijg ik een goede reactie alleen in het Z en hoger mag ik nog wat extra'v verwaqchten.

Lientie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:03

Als ik jou was zou ik het inderdaad met je instructeur overleggen en als hij aangeeft dat een wieltje jou kan helpen kun je dit altijd proberen en als het niet werkt weer terug gaan naar een gewone spoor.

Het is namelijk onzin dat je paard afstompt op een wieltje. Ik ben met mijn paard met een wieltje begonnen in de Z1 omdat ik tegen hetzelfde probleem aanliep als jou. In de M was er niks aan de hand maar in het Z wordt er gewoon net meer van je verwacht en dan vooral mbt tot de lengtebuiging en daar bleef het achterbeen van mijn paard wel eens net te langzaam. Ik rijdt inmiddels Z2 en ga in januari ZZ-licht starten, ik rijdt nu 2 keer in de week met een wieltje in de wedstrijdtraining (dus niet op het wieltje) en daarnaast reageert mijn paard in het gewone arbeidswerk prima met een 3cm spoor of zelfs zonder spoor. Zoals een van de anderen eerder al aan gaf is de spoor puur ter verfijning, als je je been normaal hebt liggen gebruik je de spoor alleen als het nodig is en hangt de spoor gedurende de rest van de tijd van de buik af.

Vergelijk het maar met het rijden van een stang en trens en een gewoon bit. Nu je over bent gegaan naar de Z rijdt je wellicht met een stang en trens, maar dat wil toch niet zeggen dat je paard niet meer reageert op een gewone trens?

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 10:27

Jee Marjolein...
Is je paard nu al z-2... en nog maar 6 jaar....

Ik vroeg me eigenlijk af... wat is voor jou de meerwaarde voor een spoor met een wieltje als je paard het nu zo goed doet op het been ?

Mischien ben je wel heel goed bezig...en heeft jou paard het op dit moment helemaal niet nodig..
Mischien is het goed om eens samen met andere te kijken naar jullie mogelijkheden..
Ga eens naar wat clinics ... bv. van Rini van de Schaft of Johan Hamminga...dan kun je serieus bekijken wat de mogelijkheden zijn...
Als je paard met 6 jaar al zo goed in deze klasse loopt... wat is dan straks je doel ?
Ik neem aan dat je niet landelijk wil blijven rijden als je zo een fijn paard hebt...

Dus mischien moet je, je hulp wat dichterbij je zoeken.. en daarmee bedoel ik... exploreer bij een instructeurs op een hoger niveau wat bij jullie doel past en wat goed voelt...
als z-2 je doel was en je paard doet het nu als zo goed... heb je dit toch al gehaald...

heel veel sucses.