Tinker @ oefenparcour (filmpjes + stills)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie_B

Re: Tinker @ oefenparcour (filmpjes + stills)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 18:10

Zo erg vallen mij die benen in het algemeen niet op..
Probeer een rustig tempo aan te houden, en neem je tijd. De filmpjes komen mij nu een beetje gehaast over, terwijl dat misschien niet eens de bedoeling zou zijn geweest..
Een martingaal is ook al iets waar ik aan dacht.
En over dat tempo gesproken, & het niet terug kunnen nemen, misschien is het is een optie, om de hindernis aan te rijden, en voor de hindernis halt te gaan houden. Waarschijnlijk zal dit niet de eerste paar keren lukken, maar oefening baard kunst. Naar mate je dit doet, zal je waarschijnlijk gaan merken dat jij ook wat meer te zeggen hebt over je paard.
En natuurlijk ook veel overgangen rijden, zodat jij meer te zeggen krijgt over hem.

Tevens, ik vind jullie een hele leuke combinatie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 18:18

Ik spring bijna alleen maar met les, dus 1x per week.
Daar zijn het vaak lijnen langs de bakrand, soms ook een paar hindernissen door elkaar zeg maar, met wat meer bochten.
Maar met les gaat het wel goed, dan zijn het ook vaak maar 3 of vier hindernissen en dan staat er ook iemand die zegt dat ik moet afwachten of extra er naartoe moet rijden. Weigeren doet ie dan ook gewoon bijna nooit.
Maar in het parcour vergeet ik sommige dingen nog wel eens (volgende keer ga ik er zeker wel op letten hoor!) Lachen

Als ik 'm voor de hindernis ga stilzetten. Gaat ie waarschijnlijk daarna weer denken dat dat moet en springt ie niet meer Huilen van het lachen
Maar met een balk ofzo is het inderdaad wel een idee
(heb dat ooit met andere paarden wel gedaan ja Lachen )

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 18:24

of hij springt uit stilstaand als nog erg grappig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 18:26

Ja dat kan inderdaad ook nog. Huilen van het lachen,
Zou me ook echt niet verbazen als hij dat doet.. Nagelbijten / Gniffelen

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 18:27

Oo da's ook leuk Tong uitsteken ist net zo'n kanonnetje ROFL

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 18:27

mij ook niet haha.

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 19:30

hihi, wat een commentaar... pfff, sommigen geven echt alleen maar commentaar en geen tips. Heb je veel aan Clown

Heb je een bak tot je beschikking waar je in kunt oefenen?
Dan zou je heel simpel 2 hindernissen kunnen neerzetten in een haakse hoek op elkaar. Dan rij je in een soort pretzel/krakeling over de hindernissen. Maak de bochten niet te kort zodat je Lonan op tijd kunt rechtstellen.
Wanneer je het idee hebt dat hij onder je uit gaat schieten naar de hindernis toe kun je meteen een volte rijden zonder op de hindernis af te sturen. (erg lastig uit te leggen achter de PC, ik hoop dat je snapt wat ik bedoel)
Zorg dan dat je eerst de rust er weer in hebt en probeer dan opnieuw aan te rijden.

In een oefenparcour mag je er trouwens net zo lang over doen als je wilt hoor. Als je Lonan te ongeduldig vind, rij dan gewoon een rondje hoefslag of een volte. Dan wacht hij maar even met springen tot dat jij dat wil, niet eerder.

Nogmaals: ik weet niet of je les krijgt van Robert? Maar je zou best eens kunnen vragen of je een keer een parcourtje in de les mag springen en daarbij de begeleiding die je nodig hebt om Lonan weer tot rust te krijgen. Misschien is het halthouden voor de hindernis geen slecht idee. En veel overgangen helpt idd ook!
Of dat je vraagt of Altena je een keer helpt. Knipoog

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 19:40

dobbel schreef:
Mensen de fouten zien we wel, zeg alleen hou rekening met de lange stelten van Iris, dat werkt niet echt mee, sporen raken 9 van de 10 keer niet de buik, alleen als het echt moet trekt ier de benen wat op. zweep krijg je alleen gesjees en spanning mee, dat zien we liever niet.

Nee hoor ier weet heel goed waar ze aan moet werken, vooral der stuurkunsten, maar ik zie liever een beetje extra been als een flink gemep, wat we ook zagen die avond.

tuurlijk wordt er aan gewerkt, daarom is het oeffenparcoers. maar iemand de grond in trappen zonder tips. daar heb ik een hekel aan. maar daar heet het bokt voor en daarom plaats ik zelf bijna nooit filmpjes.
De beste stuurlui staan aan wal, ik zou zeggen wie durft het om het voor te komen doen en dan hoe het wel moed op Lonan, lijkt me leuk en wie weet leerzaam,(ongeacht welke voor wie) haha. nee iris heeft les van uitstekende springruiters, en gaat allemaal helemaal goed komen,
en wees niet bang, wij zien onze fouten echt wel,

Weet niet waar jouw ogen zitten, maar als je mijn reactie leest staan er toch echt tips in (neemt de tijd, rijd rustig een rondje ipv zo rap, probeer rust te bewaren)
Vork

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 21:21

Heey Ier.
Ik vind het er leuk uitzien.
Misschien in de "toekomst"vlieg ik ook wel met Loon over een hindernis.
Maar ik vind je zo ver uit het zadel kome of komt dat door je lange benen Knipoog
Nou succes er mee!!!
Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 15:58

Trice: Ja er is meestal wel een bak tot beschikking (als het een beetje droog weer is natuurlijk).
Maar alles alleen verslepen terwijl je Lonan ook nog hebt is ook weer zo'n gedoe.
Ik krijg les van Robert ja, maar daar is hij meestal wel gewoon rustig en kan ik 'm in ieder geval nog goed bij me houden!

Blokje: Dankje! Lachen. M'n beugels zitten natuurlijk best kort, waardoor ik verder uit het zadel komt.
Maar met langere beugels heb ik niet genoeg steun aan m'n beugels en dat springt niet lekker Knipoog

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 10:34

Wat typisch dan!
Misschien dat jullie dan beide zo opgewonden zijn voor het pacourtje dat Lonan daar enorm enthousiast van wordt? Blijf hoe dan ook de rust erin proberen te rijden.