Zorro@work in BR Red Earth

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BertinaBvd

Re: Zorro@work in BR Red Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:32

setje staat hem leuk !!!!!

hij kan erg netjes wijken

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:34

Let op dat hij zijn hoofd niet te veel kantelt. Bv meet halthouden en wijken. Voor de rest vind ik het er heerlijk ontspannen uitzien Lachen

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:37

Leuk een shetje die eens echt goed aan het werk is onder het zadel!!!
Ziet er super uit! En zolang je niet nog heel veel gaat groeien gaat dit super. Je zit hem iig niet in de weg ofzo. Zie veel kleinere mensen op grotere paarden waarbij het paard een stuk meer moeite heeft met gewoon lopen Tong uitsteken

AlaskaFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:38

Ziet er goed uit, mag ik vragen waar je dat zadel gekocht hebt (en voor hoeveel), we zijn voor onze shet ook op zoek...

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 14:46

bromfiets schreef:
Let op dat hij zijn hoofd niet te veel kantelt. Bv meet halthouden en wijken. Voor de rest vind ik het er heerlijk ontspannen uitzien Lachen

Goed gezien Knipoog Ligt aan mijn foute linkerhand Bloos Ik zal erop letten, bedankt...

Organiste schreef:
En zolang je niet nog heel veel gaat groeien gaat dit super

Dat zal niet meer gebeuren aangezien ik de 18 allang gepasseerd ben Haha!

AlaskaFries schreef:
mag ik vragen waar je dat zadel gekocht hebt (en voor hoeveel)

Ik heb dit zadel (Wintec dressuur 500 in 15") destijds gekocht bij Commijs in Rotterdam voor ong. 400 euro. Helaas bestaat Commijs niet meer.
Laatst bijgewerkt door ukkiepuk op 16-11-07 15:01, in het totaal 3 keer bewerkt

worteltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:47

Ziet er echt goed uit.
Ik heb zelf een e- pony en durf soms wel is twijfelen of ik mezelf niet te groot vind .
Ik ben 1 m65.En heb nog nooit commentaar gehad ofzo maar soms kun je het zelf wel is denken als je altijd tussen goedlopende kastelen rijd.
Toen ik jou filmpje zag voelde ik me direkt gemotiveerd in mijn eigen positie.
Dus het is toch knap dat jij een positieve invloed hebt op mijn soms combinatie dipje.

Nu vraag ik me af.
Zoals de foto's hier laten zien lijkt het me gemakkelijker rijden op een schet dan op een groot paard.
Net omdat je je benen er beter rond kunt sluiten.
Is het ook zo?
Want ik meende dat je ook een groot paard had waar je eerst mee ree.
Wat vind je nu makkelijker en wat vind je het comfortabelst?

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:57

Vind het er super uitzien, en heb je profiel ook even bekeken, maar voor mijn gevoel vind ik het een beetje raar: een volwassen vrouw op een shet.
Daarnaast begrijp ik niet helemaal hoe je officiele wedstrijden kunt rijden, tenminste ik lees in je profiel dat je secretaresse bent dus het lijkt me dat je ouder dan 18 bent.
Dan mag je toch niet met zo'n kleine pony aan officiele wedstrijden meedoen?

Ik bedoel het niet als negatief ik vroeg het me alleen maar af, want ondanks dat ik je wat te groot voor hem vind ziet het er prachtig uit.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 15:02

Ulfeino schreef:
Daarnaast begrijp ik niet helemaal hoe je officiele wedstrijden kunt rijden, tenminste ik lees in je profiel dat je secretaresse bent dus het lijkt me dat je ouder dan 18 bent.
Dan mag je toch niet met zo'n kleine pony aan officiele wedstrijden meedoen?

Zodra je 18+ bent moet je met een pony tussen de paarden starten. Er is geen minimale stokmaat aan verbonden.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 15:07

worteltje schreef:
Nu vraag ik me af. Zoals de foto's hier laten zien lijkt het me gemakkelijker rijden op een schet dan op een groot paard. Net omdat je je benen er beter rond kunt sluiten.
Is het ook zo? Want ik meende dat je ook een groot paard had waar je eerst mee ree.
Wat vind je nu makkelijker en wat vind je het comfortabelst?

Het makkelijke aan een pony is dat de beweging vaak kleiner is, meer in verhouding met mijn eigen lengte zeg maar. Een groot paard >1.68 vind ik vaak moeilijker rijden. Omdat ik klein ben heb vaak het gevoel dat ik achter de beweging aanhang.

Mijn benen kan ik niet rond sluiten bij Zorro, dan gaat hij rennen want ik geef dan tenslotte been en been is voor hem een teken dat hij naar voren moet Haha! Ik moet echt op mijn buikspieren en bovenbeenspieren rijden. Onderbeen blijft los. Zodra ik hem naar middendraf toe rijd wordt het voor mij wat moeilijker.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 17:10

Zorro rulez.

Ik vind die kleine smurfjes ook veel fijner dan die grote kastelen. Moest zelfs flink wennen toen ik op een pony van 130 stapte Knipoog.

Ik ga morgen proberen foto's te maken van mijn dresuur topper in het zelfde setje Knipoog.

Liezzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 17:13

Ik had er vorige week al wat over gezegd maar ik zal het nu uitleggen:
waarom zou JIJ wel op een shetlander mogen rijden terwijl je er veel te groot voor bent en een ander meisje ofzo dat minder goed rijdt niet ?..
ik zou zorro gewoon door een klein meisje laten rijden wat er beter op past.
en dat jij gewoon op een pony/paard gaat rijden?? Vork Vork

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 17:21

Ik vind jullie geweldig.En dat setje staat het supergaaf Haha!

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 17:23

LisaxxRody schreef:
waarom zou JIJ wel op een shetlander mogen rijden terwijl je er veel te groot voor bent en een ander meisje ofzo dat minder goed rijdt niet ?..

De TS is juist op Zorro gaan rijden omdat haar grote paard geblesseerd was.

Ik vind dat ze prima op de Shetlander kan hoor, ze zit totaal niet in de weg (bekijk het filmpje maar eens), ze is niet te zwaar en ik zie een combinatie die lol heeft met wat ze doen en er toevallig nog goed in zijn ook. Liever een groter iemand die serieus er mee weg kan rijden dan een meisje van 10 die hem verpest en er pennystreken mee uithaalt.

Ukkie: Mijn stagebegeleidster lest trouwens ook bij Seth, ze had jullie wel eens gezien zei ze (hadden het er vandeweek over Vork ) Lachen
Laatst bijgewerkt door Dioxide op 16-11-07 17:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 17:25

Heeej wat hartstikke leuk! Vond dat er in Bit te weinig foto's stonden, wordt hier even dubbel en dwars goed gemaakt. Vind het echt heel knap wat je doet. Geeft een fijn, ontspannen beeld!

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 17:26

LisaxxRody schreef:
waarom zou JIJ wel op een shetlander mogen rijden terwijl je er veel te groot voor bent en een ander meisje ofzo dat minder goed rijdt niet ?

Omdat balans van de ruiter heel erg belangrijk is, vooral bij een shet. Door een (te) lange ruiter wordt een shet sneller uit zijn evenwicht gehaald en dat is niet goed voor ze. Bovendien is Zorro MIJN pony Haha!

LisaxxRody schreef:

Dat kleine meisje moet ik dan wel begeleiden, waardoor ik zelf geen tijd heb om een ander beest te rijden, zodra ik stop met Zorro starten, zal ik ook geen ander paard starten. Bovendien werk ik graag met Zorro en zal ik hem nooit zomaar aan de kant schuiven, dan gaan we iets anders doen.
Zoals te lezen in mijn voorgaande topics, komt er aan het einde van volgend jaar een kleinere ruiter op. Eerder kan niet en wil ik ook niet Knipoog

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 17:32

Ziet er lekker uit hoor! Suc6 verder en op naar de M Knipoog

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 17:39

Norway_girl schreef:
Ziet er lekker uit hoor! Suc6 verder en op naar de M Knipoog

Afgod

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 17:41

Siet er super uit zeg. Heerlijk paard(je) heb je onder je kont. Probeer wel vooruit te kijken en knikje in je elleboog te houden.

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 17:49

Helaba,
Ik heb je samen met Zorro in de bit zien staan ! Haha!
Ik vind het super dat j em zo netjes aan het lopen hebt ! Haha!
Wauwie !
Verder heb je heel leuke setjes (heb in je profiel gekeken) Knipoog
Hier in een fan ! Haha Haha! Tong uitsteken

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 18:08

Moet eerlijk zeggen dat de combinatie wel leuk vind maar dat je als volwassen vrouw je niet echt meer kan vertonen op een shetlander, ik snap dat een shetlander makkelijk is om te rijden maar daarom zou ik zelf de uitdaging aan gaan om een groter dier te gaan rijden en op hetzelfde niveau uitkomen waar je nu zit.. shetlanders zijn voor kinderen tot een jaartje of 12 en je hebt genoeg kinderen tot 12 jaar die super en gemotiveerd rijden..
En anders ga er vrijheids dressuur mee doen of zet hem voor een karretje zo zijn jullie toch samen en hebben beide plezier..
Ik vind het daarbij slecht dat je met een shetlander op welke leeftijd 18+ dan ook tussen de paarden mag starten..

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 18:25

BE_GENTLE schreef:
Moet eerlijk zeggen dat de combinatie wel leuk vind maar dat je als volwassen vrouw je niet echt meer kan vertonen op een shetlander, ik snap dat een shetlander makkelijk is om te rijden maar daarom zou ik zelf de uitdaging aan gaan om een groter dier te gaan rijden en op hetzelfde niveau uitkomen waar je nu zit.. shetlanders zijn voor kinderen tot een jaartje of 12 en je hebt genoeg kinderen tot 12 jaar die super en gemotiveerd rijden..
En anders ga er vrijheids dressuur mee doen of zet hem voor een karretje zo zijn jullie toch samen en hebben beide plezier..
Ik vind het daarbij slecht dat je met een shetlander op welke leeftijd 18+ dan ook tussen de paarden mag starten..

Dit is werkelijk waar de grootste onzin die ik ooit gehoord heb. Het is juist moeilijker om een shet in de L2 paarden uit te brengen dan een paard of grote pony op hetzelfde niveau Vork

Ben heel benieuwd in welk opzicht volgens jou een shetlander makkelijk te rijden zou zijn dan een "paard" ??

katrien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 18:29

ukkiepuk: idd dat ben ik met je eens dat een Shet uitbrengen bij de paarden in de L2 moeilijk is!
Ik vind je wel groot maar dat had je zelf ook alwel door, ik heb ook je andere topics even gelezen maar je gaat heel goed met de Shet om vind ik!:D:D

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 18:33

ukkiepuk schreef:
BE_GENTLE schreef:

Dit is werkelijk waar de grootste onzin die ik ooit gehoord heb. Het is juist moeilijker om een shet in de L2 paarden uit te brengen dan een paard of grote pony op hetzelfde niveau Vork

Ben heel benieuwd in welk opzicht volgens jou een shetlander makkelijk te rijden zou zijn dan een "paard" ??

Afgod Afgod Meid trek het je niet aan, jammer dat mensen er zo snel oordeel trekken, maar die houd je toch. Ik vind het heel erg dapper dat je die shet tussen de paarden rijd. Het is dan veel moeilijker om je WP`s te rijden als dat je met een WBpaard rijd want je mist die moves.
Ik heb veel begrip voor jullie tweetjes Haha!
Laatst bijgewerkt door Norway_girl op 16-11-07 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 18:34

Huilen van het lachen ik was aan het slapen, ik dacht dat t een ijslander was, dus ik denk, wat zijn die foto's raar gemaakt Huilen van het lachen

ziet er goed uit hoor!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 18:38

Ik had het artikel in de bit ook gelezen. Kanp hoor!

Ik snap zelf de discussie over lengte niet zo. Volgens mij gaat het erom of je pony wel of geen last van je heeft. Dat is hier niet het geval, dus prima toch.

Ik vind de foto's er super uit zien. Ga zo door.