Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

dondeyne schreef:Thiedeman vind ik zelf niet zo fijn.. kun je toch niet mooi voorwaarts neerwaarts rijden en dat heeft ze wel echt nodig om te ontspannen! Voorwaarts neerwaarts doe ik wel al heel erg veel! Het is alleen zo frustrerend dat ze echt niet mijn hand op zoekt en dan kan ik wel gaan trekken maar we weten allemaal dat dat ook geen nut heeftZe is dan wel prima voorwaarts en goed op de hulpen. Als ik haar met slofteugel rijd, is die gewoon de eerste 10 minuutjes nodig en kan ik hem erna helemaal losgooien en verder rijden..
en ontspannen marcheren
dondeyne schreef:Dat is waar
Maar ik ben ook bang dat omdat ze al niet de beste beentjes heeft, het slecht is om (zolang als het duren moet) zonder ontspanning te rijden.. wat denken jullie daarvan?
Splinter schreef:als je de slof zo goed kan gebruiken, heb je hem ook niet nodig
Cil schreef:Ik denk dat je in dat geval gewoon moet proberen als ze ontspant met slofteugel deze er dan af te halen of eerst een knoop in te leggen. Dan kun je 'in geval van nood' hem er altijd nog iets bij pakken. En zo kun je langzaam opbouwen om helemaal zonder te gaan rijden.

griebels schreef:Cil schreef:Ik denk dat je in dat geval gewoon moet proberen als ze ontspant met slofteugel deze er dan af te halen of eerst een knoop in te leggen. Dan kun je 'in geval van nood' hem er altijd nog iets bij pakken. En zo kun je langzaam opbouwen om helemaal zonder te gaan rijden.
Dat zou ik doen...
ik ook!!
Ik heb vandaag zonder slofteugel gereden! Het ging vrij aardig.. in het begin een beetje sterrenkijken maar al vrij snel kon ik haar in stap mooi ontspannen aan de teugel rijden en in draf ging voorwaarts neerwaarts ook vrij prima! Uiteindelijk ging in het draf het oppakken ook goed voor een paar minuutjes
Heb verder niet veel aan oefeningen gedaan maar ben al heel tevreden!