status??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

YoYo_

Re: status??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 22:03

kasparonda schreef:
Ik snap haar standpunt wel.
Het is heel vaak zo dat kinderen van topruiters wat makkelijker in de wedstrijdsport meerijden dan mensen die het minder breed hebben.
Kinderen van topruiters hebben ook een goed voorbeeld en vaak een hoop goede pony's en/ of paarden op stal.
Dat neemt niet weg dat ze evengoed moeten presteren om zover te komen.
Ik ken je gevoel wel een beetje, sommige van ons zijn blij dat ze hun paard kunnen betalen laat staan een dure trailer, dure les, dure mooie spullen enz.
Dat is nou eenmaal zo, daar doe je niks aan.

ik zeg ook niet dat e niet niet goed moeten presteren want soms denk ik dat er dan wel eens te veel druk op zo'n kind komt te staan want dat zou ik echt niet aan kunnen

YoYo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 22:05

Kelly_ann schreef:
Wat versta jij dan onder een superpaard? Bonfire was voor zijn opleiding door Anky als GP paard geen vreselijk duur paard hoor....

maar het had wel de intensie om hoog te kunnen lopen anders had ze hem niet gekocht en ik weet niet hoor maar hoe weet jij in godsnaam dat bonfire niet zo'n heel erg duur paard was??

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 22:08

Geen idee, uit de lucht gegrepen...

Maar wat versta jij dan onder een superpaard?
En waar liggen de beperkingen bij de 'normale' paarden volgens jou?

YoYo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 22:11

Kelly_ann schreef:
Geen idee, uit de lucht gegrepen...

Maar wat versta jij dan onder een superpaard?
En waar liggen de beperkingen bij de 'normale' paarden volgens jou?

ja dat is moeilijk uit te leggen maar er bestaan natuurlijjk geen superrrr paarden maar dat maaktre het een beetje makkelijker in mijn uitleg!! maar een goed paard is sterk van naturen in zijn afzet/afdruk heeft een actief en goed achterbeen en dit is algemeen

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 22:13

Een goed paard is een paard dat beweging en karakter goed op elkaar afgestemd heeft en daardoor goede prestaties neer kan zetten. (vind ik dan)

YoYo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 22:13

cle0o_o0 schreef:
Een goed paard is een paard dat beweging en karakter goed op elkaar afgestemd heeft en daardoor goede prestaties neer kan zetten. (vind ik dan)

dit ook ja

P3TR4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 22:15

"paardrijden de één heeft een top talent/motivatie maar geen geld, en de ander geen talent/motivatie maar geld". Zo gaat het helaas wel eens in de paardesport. Maar mensen die de motivatie missen, stoppen er meestal wel veel eerder mee, puur omdat ze door het weinig trainen niet verder komen, en dan is de motivatie natuurlijk helemaal ver te zoeken. Eerlijk is het misschien niet, maar ja als zij geld uit willen geven aan iets wat niet leuk is moeten ze het zelf weten. Knipoog Ergeren doe ik mij er niet aan Clown , vind het eerder zielig Bloos .

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 22:19

Ik zou opleiding niet uitvegen... een goed leerpaard is eenvermogen waard, letterlijk maar ook figuurlijk. Logisch dat mensen die het geld hebben investeren in een goed leerpaard (voor hun kind).

Vervolgens kan een goede ruiter met de hulp van een instructeur een paard opleiden naar wie weet welk niveau.....

Misschien is deze opmerking hier van toepassing: "Het paard is er niet voor de dressuur, dressuur is er voor het paard" ? Om even bij dressuur te blijven...

Enkel het hebben van een talentvol (?) jong paard is geen garantie voor succes....

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 22:20

Role_Me: Er zijn ook ruiters/amazones die genoeg geld hebben én gemotiveerd zijn!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 22:22

Kelly_ann schreef:
Ik zou opleiding niet uitvegen... een goed leerpaard is eenvermogen waard, letterlijk maar ook figuurlijk. Logisch dat mensen die het geld hebben investeren in een goed leerpaard (voor hun kind).

Vervolgens kan een goede ruiter met de hulp van een instructeur een paard opleiden naar wie weet welk niveau.....

Misschien is deze opmerking hier van toepassing: "Het paard is er niet voor de dressuur, dressuur is er voor het paard" ? Om even bij dressuur te blijven...

Enkel het hebben van een talentvol (?) jong paard is geen garantie voor succes....

Inderdaad, een leerpaard is géweldig! Ik ben erg blij dat mijn ouders daar in geïnversteerd hebben, ookal heb ik van de nog niet opgeleiden pony's die ik heb gehad ook veel geleerd maar dan op een andere manier. Er zijn natuurlijk veel soorten van leerpaarden, maar voor mij is het fijnste leerpaard een hoog opgeleid paard waar ik van kan en mag leren, een paard dat me niet meteen afstraft als ik een foutje maak.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 22:24

En als je gemotiveerd bent dan lijkt het me logisch en heel verstandig dat je geld steekt in je sport Ja

Nou Cleo, ik ben jalours op je Haha!

P3TR4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 22:25

cle0o_o0 schreef:
Role_Me: Er zijn ook ruiters/amazones die genoeg geld hebben én gemotiveerd zijn!

Zeker weten, maar dat zeg ik ook niet Knipoog , ken zat mensen die het niet "slecht" hebben Knipoog , en super gemotiveerd zijn!!

YoYo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 22:27

ik heb zelf ook een leerpony en dat is gewoon veel beter
vooral bij van die mensen die een jong paard kunnen kopen maar zelf nog niet eens fatsoenlijk kunnen paardrijden hoe moeten die zo'n paard dan ik hemelsnaam aan de hulpen zetten

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 22:28

Met héle goede begeleiding kan dat wel lukken.

P3TR4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 22:28

Kelly_ann schreef:

Zeker weten, ik ben blij dat mijn ouders iets meer geld willen uit geven aan een paard dat al meer kent. En waar ik van kan leren, reed bij de pony's L2, maar ben blij dat mijn paard al veel meer kent, dat maakt de doorstroming wel wat makelijker, met behulp van mijn instructrice ben ik er wel wat sneller door de klasses heen gegaan, dan ik met een jonger paard zou doen!

YoYo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 22:30

cle0o_o0 schreef:
Met héle goede begeleiding kan dat wel lukken.

ja maar heel veel mensen hebben die niet en als je die hele goede begeleiding hebt zitten die toch het merendeel van de tijd op je paard en wat heb je dan aan je paard!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 11:24

Wat is een goed paard? En wat maakt een paard tot een topper?

Men zegt weleens dat maar 35% van een paard genetisch bepaald is, en de overige 65% wordt opgebouwd uit opfok, voeding, training en de handen waarin het paard beland. Tel daar nog een portie geluk bij( want het paard moet natuurlijk wel heel blijven), en je hebt het recept voor succes.

Bonfire was voor het oog maar een heel gewoon paardje. Had wel potentie, maar was qua uiterlijk nou echt niet aansprekend. Ook Anky heeft altijd al gezegd dat de hals niet optimaal was, en dat de stap, ook op hoger niveau, te wensen overliet.
Als jong paard was hij heel schrikkerig en heeft hij de nodige proeven verknalt.

Welke topruiter koopt een dergelijk paard, geeft hem de kans om te groeien, en ziet al die schrikreacties door de vingers, investeerd de tijd? Zou Anky, als ze Bonfire nu weer tegen zou komen, weer voor Bonfire kiezen? Daar komt ook nog bij dat Anky een bepaalde trainingsmethode hanteerd, en dat deze trainingsmethode niet voor ieder paard geschikt is. De paarden waar deze trainingsmethode niet geschikt voor is of die dat niet accepteren, zullen niet lang bij Anky blijven. Zullen worden doorverkocht aan iemand die het anders doet, maar misschien niet zo ver is als Anky, de middelen, begeleiding of het doorzettingsvermogen niet hebben om een paard als bijv. een Joker B naar voren te schuiven....

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 12:21

Ik denk dat motivatie het toverwoord is en niet geld. Wat Urielle al zegt alles moet kloppen maar je moet ook de motivatie kunnen opbrengen om alles te láten kloppen. Er zijn vele wegen naar Rome, voor de ene is die weg iets eenvoudiger dan voor de ander. En een goed paard onder je kont krijgen is, als je talent en een ijzeren motivatie hebt, niet het grootste probleem.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 13:37

Cassidy schreef:
Iemand met talent en doorzettingvermogen maar geen geld, zal het niet ver schoppen zonder dat hij lessen kan nemen of een paard kan kopen. Of dat een paard is met potentie is niet belangrijk, de kwaliteit van de instructie is dat wel.

Iemand met matig talent, veel wilskracht en doorzettingsvermogen, kan het heel ver schoppen, ook met de wat mindere paarden.

Iemand met talent en geen doorzettingsvermogen gaat het met de beste instructie en de beste paarden niet redden.

Geld doet veel, maar doet niet alles.

Idd