Galopprobleem!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Re: Galopprobleem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 09:17

wupke schreef:
[
Sorry dat ik het zeg ik wil echt niet raar overkomen maar je reageert nogal fel en vijandig. Je bent alleen maar op een soort negatieve manier aan het antwoorden en het voelt alsof je denkt dat je boven mij staat ofzo Knipoog
Ik weet van mijn eigen fjord dat ze lekker eigenwijs kan zijn en dan bedoel ik niet alleen kwa rijden. Misschien is eigenwijs niet het goede woord ondeugend of hoe je het ook wil noemen. Een paard dat stiekem snoepjes jat of de poetskist stiekem omgooit en dan een heel onschuldig hoofd kan trekken van dat was ik niet. En dan wil ik niet zeggen dat deze ondeugendheid ook zo is bij het aanspringen. Daarom vraag ik toch gewoon heel normaal of jullie misschien een idee hebben wat ik kan doen of waar het aan kan liggen. En ik denk dat het altijd wel aan de ruiter ligt omdat het voor een paard niet natuurlijk is dat er iemand op gaat zitten rijden Lachen
Dit is nogmaals echt niet vijandig bedoeld en ik wil gewoon op een normale manier kunnen communiceren en ik weet echt wel wat ik doe. Ik ben niet een één of ander pennymeisje dat een pony heeft gekocht voor de leuk en der een beetje mee aan het klooien is.
Ter verduidelijking: IK HEB NIKS TEGEN PENNYMEISJES HOOR Haha!
Owja en ik heb niet gezegd dat mijn intructrice het echt helemaal niet meer weet ofzo Knipoog Ik denk dat zij er heel erg veel verstand van heeft want zij rijd een hoop paarden, heeft er veel ingereden, heeft zelf heel veel paarden gehad en nu ook 2. Dus ik weet zeker dat zei wel weet waar ze het over heeft Lachen

Ik kwam misschien idd wat vijandig over.
Ik word gewoon erg boos als problemen worden afgeschoven op het paard of pony.
Sorry, denk dat jij net de druppel was Ach gut
Het blijft gewoon een feit dat je eerst moet kijken of het paard lichamelijk wat mankeert en daarna
kijken naar je rijvaardigheid. Als iets niet lukt en het paard is lichamelijk goed, dan ligt het echt aan jezelf.
Laat desnoods je instructrice je pony een weekje rijden (als je weet dat ze niks mankeert). Kans is groot dat je pony "gewoon" scheef is.
Een eigenwijs paard heeft er niks met rijden te maken vind ik, een angstig paard wel, als je begrijpt wat ik bedoel?

wupke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 14:17

superwoman schreef:
wupke schreef:
[
Sorry dat ik het zeg ik wil echt niet raar overkomen maar je reageert nogal fel en vijandig. Je bent alleen maar op een soort negatieve manier aan het antwoorden en het voelt alsof je denkt dat je boven mij staat ofzo Knipoog
Ik weet van mijn eigen fjord dat ze lekker eigenwijs kan zijn en dan bedoel ik niet alleen kwa rijden. Misschien is eigenwijs niet het goede woord ondeugend of hoe je het ook wil noemen. Een paard dat stiekem snoepjes jat of de poetskist stiekem omgooit en dan een heel onschuldig hoofd kan trekken van dat was ik niet. En dan wil ik niet zeggen dat deze ondeugendheid ook zo is bij het aanspringen. Daarom vraag ik toch gewoon heel normaal of jullie misschien een idee hebben wat ik kan doen of waar het aan kan liggen. En ik denk dat het altijd wel aan de ruiter ligt omdat het voor een paard niet natuurlijk is dat er iemand op gaat zitten rijden Lachen
Dit is nogmaals echt niet vijandig bedoeld en ik wil gewoon op een normale manier kunnen communiceren en ik weet echt wel wat ik doe. Ik ben niet een één of ander pennymeisje dat een pony heeft gekocht voor de leuk en der een beetje mee aan het klooien is.
Ter verduidelijking: IK HEB NIKS TEGEN PENNYMEISJES HOOR Haha!
Owja en ik heb niet gezegd dat mijn intructrice het echt helemaal niet meer weet ofzo Knipoog Ik denk dat zij er heel erg veel verstand van heeft want zij rijd een hoop paarden, heeft er veel ingereden, heeft zelf heel veel paarden gehad en nu ook 2. Dus ik weet zeker dat zei wel weet waar ze het over heeft Lachen

Ik kwam misschien idd wat vijandig over.
Ik word gewoon erg boos als problemen worden afgeschoven op het paard of pony.
Sorry, denk dat jij net de druppel was Ach gut
Het blijft gewoon een feit dat je eerst moet kijken of het paard lichamelijk wat mankeert en daarna
kijken naar je rijvaardigheid. Als iets niet lukt en het paard is lichamelijk goed, dan ligt het echt aan jezelf.
Laat desnoods je instructrice je pony een weekje rijden (als je weet dat ze niks mankeert). Kans is groot dat je pony "gewoon" scheef is.
Een eigenwijs paard heeft er niks met rijden te maken vind ik, een angstig paard wel, als je begrijpt wat ik bedoel?

Ja ik begrijp wat je bedoelt Haha!
Gelukkig snappen we elkaar nu beter Knipoog
Ik ga zeker even een fysio der naar laten kijken en als dat het niet is ga ik het er nog eens goed met m'n instructrice over hebben. Misschien heb ik het probleem niet goed uitgelegd in het eerste verhaal en dat het daarom over kwam dat ik me paard van alles de schuld gaf. Ik geef heel veel om me paardje en ik wil alleen maar dat ze het zo goed mogelijk heeft bij mij Lovers
Heel erg bedankt voor je tips Haha!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:23

Verstandig dat je het eerst even laat nakijken. Mijn ervaring is dat dit soort problemen bijna altijd een fysieke oorzaak hebben.

majosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 09:59

Hallo,

Fijn om te horen dat ik niet de enige ben,
ik heb exact hetzelfde probleem met de fries die ik rijd.(Hij is pas 4 )Ook de linkergalop.
Ik weet pas sinds 2 weken wat het probleem is..... Ik heb al die tijd met te weinig druk op mijn buitenhand gereden en mijn gewicht niet goed verdeeld. Hierdoor was het voor hem onmogelijk om links goed aan te springen. Ik heb nu een andere instructrice die al vrij snel zag wat het probleem was, we zijn nu druk aan het oefenen het gaat al wel vooruit maar het heeft echt tijd nodig.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en je bent niet de enige!!!
Veel succes

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 13:03

wupke schreef:
Ja ik begrijp wat je bedoelt Haha!
Gelukkig snappen we elkaar nu beter Knipoog
Ik ga zeker even een fysio der naar laten kijken en als dat het niet is ga ik het er nog eens goed met m'n instructrice over hebben. Misschien heb ik het probleem niet goed uitgelegd in het eerste verhaal en dat het daarom over kwam dat ik me paard van alles de schuld gaf. Ik geef heel veel om me paardje en ik wil alleen maar dat ze het zo goed mogelijk heeft bij mij Lovers
Heel erg bedankt voor je tips Haha!

Zal je altijd zien, dat bij m'n laatste druppel, iemand wel de goede intensie heeft Tong uitsteken
Ben blij dat je verder kijkt en het op de juiste manier wil oplossen Cool

succes!

LindaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 13:29

Doet ze het bij anderen wel goed? En aan de longe? Als dat zo is weet je dat jij iets fout doet Pling Ik had de afgelopen maand hetzelfde probleem maar dan met de rechtergalop. Rechtsom is ook haar moeilijke kant, maar bij anderen sprong ze wel goed aan. Bleek dat ik m'n buitenbeen niet goed naar achteren verlegde, ik dacht zelf al die tijd dat ik het wel goed deed, maar ik deed alleen m'n onderbeen naar achter (en omhoog) en niet m'n hele been (vanuit m'n heup). Nu ik dat wel goed doe is het probleem opgelost.