balkjes galoperen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Re: balkjes galoperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 13:37

Zolang er rekening wordt gehouden met de lengte van de passen bij elke gang van het paard kan je prima in elke gang balkjes lopen. Het is een goede afwisseling op het andere werk.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 13:39

Neen, is absoluut niet gevaarlijk! Gebruik het zelf ook vaak als longeeroefening.
Weet iemand toevallig wat de afstand is voor een galopbalk voor een hindernis? Moet je dan rekening houden met de hoogte van de hindernis? Mijn paardje heeft veel moeite bij het vrijspringen, om bij lagere sprongen juist af te zetten.
xxx

hadas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:03

okay is dus echt een beetje kijken of het goed uitkomt.

Gerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 19:04

ik heb dit pas ook gedaan bij mijn les, alleen ik had heel erg de neiging om in de verlichten zit te gaan zitten, maar dat moest niet omdat mijn pony anders zijn evenwicht zou verliezen, ik vond het idd ook een hele goede oefening!

kavita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:20

balkjes lopen voor paarden is goed zo leren ze hun benen op tillen en hin balans te vinden

kavita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:20

doe het wel altijd op de goede afstanden anders loopt het soms verkeerd maar, met je eigen paarden kennis weeet je vast wel wat de goede liiggging is van een draf balk

sammie_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 19:06

ik weet niet of het slecht is, maar als wij in galop eroverheen gaan, dan word er altijd gezegd dat ik het in draf moet doen en me paard dan moet inhouden.

Gerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 10:54

sammie_rex schreef:
ik weet niet of het slecht is, maar als wij in galop eroverheen gaan, dan word er altijd gezegd dat ik het in draf moet doen en me paard dan moet inhouden.

huh ik snap je niet helemaal Verward Knipoog

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 10:57

Nou dat is echt onzin.
Wij dede het ook altijd in de springles en dan 2 balken dat je de galop sprongen moest tellen.
Kan het niet beter uit leggen de meeste snappen denk wel wat ik bedoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 11:05

sammie_rex schreef:

Omdat ze dan op draf afstand liggen Haha!

Flasher_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 14:55

runningkawa schreef:
sammie_rex schreef:

Sigaar

Gerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 17:06

runningkawa schreef:
sammie_rex schreef:

ahum, volgens mij ben ik blond, heb weer even niet goed de zin gelezen, :p maar idd, dan moeten ze wel op de afstand liggen dat je erover kunt galoperen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 17:36

Ir111 schreef:
Anoniem schreef:
mij is ook altijd verteld dat het gevaarlijk is -__-"

Als over een plat liggend balkje galoperen is gevaarlijk is, wat is het springen van 1.60 parcours dan wel niet? Zelfmoord?

Wat een onzin, als de afstand goed is kun je net zo goed over balken draven als galoperen. Veel plezier met oefenen. Lachen

die van 1.60 is hoger... die kunnen ze zien. op de grond kunnen ze niet zien waar ze hun hoeven plaatsen...

maar juist daarom moet je toch een kleine aanwijzing geven wanneer je paard er over heen moet gaan? dat heet leiden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 17:46

Aanwijzingen geven voor een balkje of desnoods laag sprongetje?
Hoe moet ik me dat voorstellen? Lachen

Aspirer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 21:04

Kelly_ann schreef:
In galop over draf afstanden moet je niet doen nee.... Galopwerk met balken is juist erg goed, voor meerdere doeleinden.

Mee eens Ja

Chantal_34

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 21:08

Halloww ,
Balkjes galoperen is helemaal niet gevaarlijk Koe
Hallo hoe moet het dan met spring pacours in de galop ,, Clown
Dat is ook wel goed om te oefenen hoor Cool
Na veel suc6 met dit onderwerp !

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 21:41

ikenindi schreef:
die van 1.60 is hoger... die kunnen ze zien. op de grond kunnen ze niet zien waar ze hun hoeven plaatsen...

Paarden kunnen ook zien wat er op de grond ligt. Wat is anders het nut van een grondbalk bij een hindernis bijvoorbeeld?

hadas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 11:11

Ir111 schreef:
ikenindi schreef:

Paarden kunnen ook zien wat er op de grond ligt. Wat is anders het nut van een grondbalk bij een hindernis bijvoorbeeld?

ja dat is een goeie!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 11:11

Dat ze weten waneer ze struikelen de hindernis er bijna aan komt Ja

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 11:14

runningkawa schreef:
Dat ze weten waneer ze struikelen de hindernis er bijna aan komt Ja

Oh, dat is dus om het slagingspercentage van suicidale mensen die een 1.60 parcours gaan springen een beetje hoog te houden!! Haha! Vandaar...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:46

effe deels offtopic
staat een in uitje dan op dezelfde afstand als een galopbalkje?
(dus kun je bv opbouwen door 2 balkjes op 3 meter te leggen, dan eerst achterste hindernisje van maken, en dan van de eerste balk ook? of zijn daar weer andere afstanden voor?)

Platina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 20:33

ChocoBesnier schreef:
Neen, is absoluut niet gevaarlijk! Gebruik het zelf ook vaak als longeeroefening.
Weet iemand toevallig wat de afstand is voor een galopbalk voor een hindernis? Moet je dan rekening houden met de hoogte van de hindernis? Mijn paardje heeft veel moeite bij het vrijspringen, om bij lagere sprongen juist af te zetten.
xxx

Afhankelijk hoeveel sprongen ej ertussen wilt. Wil je een 'in-uitje' dan is het (afhankelijk van de grootte v/d sprongen van het paard) ca. 3m (kan je hetbeste zelf even oefenen met of het uitkomt). Hoe hoger de sprong wordt, hoe eerder het paard moet afzetten en hoe verder de balk en de sprong dus uitelkaar moet. Clown

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 11:26

ikenindi schreef:

maar juist daarom moet je toch een kleine aanwijzing geven wanneer je paard er over heen moet gaan? dat heet leiden...

Dat is echt onzin hoor, in het bos moeten ze toch ook wel eens over takken heen springen/galoperen als je die toevallig tegenkomt tijdens een galop.

Hindo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 20:42

Zolang de afstanden tussen de balken kloppen en je de juiste begeleiding krijgt is het juist heel goed!
Deed zelf wel eens in mijn les een heel parcours laten springen met de balk op de grond. Zo konde de ruiters goed werken aan lijnen rijden en netjes recht voor debalk uitkomen zonder dat ze zich druk hoefde te maken over die "gigantische" hindernis die ze zouden moeten nemen....

roxtemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 08:58

Galopperen over een balk die op de grond ligt is goed voor een paard.
Inuitjes staan op 3 meter afstand. Voor de galop kun je ze iets verder uit elkaar zetten.