Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
sammie_rex schreef:ik weet niet of het slecht is, maar als wij in galop eroverheen gaan, dan word er altijd gezegd dat ik het in draf moet doen en me paard dan moet inhouden.
sammie_rex schreef:ik weet niet of het slecht is, maar als wij in galop eroverheen gaan, dan word er altijd gezegd dat ik het in draf moet doen en me paard dan moet inhouden.
runningkawa schreef:sammie_rex schreef:ik weet niet of het slecht is, maar als wij in galop eroverheen gaan, dan word er altijd gezegd dat ik het in draf moet doen en me paard dan moet inhouden.
Omdat ze dan op draf afstand liggen
runningkawa schreef:sammie_rex schreef:ik weet niet of het slecht is, maar als wij in galop eroverheen gaan, dan word er altijd gezegd dat ik het in draf moet doen en me paard dan moet inhouden.
Omdat ze dan op draf afstand liggen

Ir111 schreef:Anoniem schreef:mij is ook altijd verteld dat het gevaarlijk is -__-"
Als over een plat liggend balkje galoperen is gevaarlijk is, wat is het springen van 1.60 parcours dan wel niet? Zelfmoord?
Wat een onzin, als de afstand goed is kun je net zo goed over balken draven als galoperen. Veel plezier met oefenen.
Kelly_ann schreef:In galop over draf afstanden moet je niet doen nee.... Galopwerk met balken is juist erg goed, voor meerdere doeleinden.
ikenindi schreef:die van 1.60 is hoger... die kunnen ze zien. op de grond kunnen ze niet zien waar ze hun hoeven plaatsen...
Ir111 schreef:ikenindi schreef:die van 1.60 is hoger... die kunnen ze zien. op de grond kunnen ze niet zien waar ze hun hoeven plaatsen...
Paarden kunnen ook zien wat er op de grond ligt. Wat is anders het nut van een grondbalk bij een hindernis bijvoorbeeld?
runningkawa schreef:Dat ze weten waneer ze struikelen de hindernis er bijna aan komt
Vandaar... ChocoBesnier schreef:Neen, is absoluut niet gevaarlijk! Gebruik het zelf ook vaak als longeeroefening.
Weet iemand toevallig wat de afstand is voor een galopbalk voor een hindernis? Moet je dan rekening houden met de hoogte van de hindernis? Mijn paardje heeft veel moeite bij het vrijspringen, om bij lagere sprongen juist af te zetten.
xxx
ikenindi schreef:die van 1.60 is hoger... die kunnen ze zien. op de grond kunnen ze niet zien waar ze hun hoeven plaatsen...
maar juist daarom moet je toch een kleine aanwijzing geven wanneer je paard er over heen moet gaan? dat heet leiden...