Geschoren/stijgeren????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Sammy_

Re: Geschoren/stijgeren????

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:40

Goed nadenekn wat je de laatste tijd anders hebt gedaan(ook voer)
En een beetje uitproberen, probeer er ook een keer zonder zadel als dat lukt.. Anders idd na laten kijken..

Succes..! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:43

xWhitneyx schreef:
Shanna schreef:
heb je het lamsvel onder het zadel en onder het dekje (dus recht op de rug) liggen? wellicht dat dit kan helpen..
en met longeren doet ze niks zei je.. heeft ze dan ook zadel op of doe je dat zonder zadel?

Als ik haar longeer doe ik dat met zadel ( eerst lamsvel , dan dekje , dan zadel ) en dan geeft ze geen kick

dan denk ik niet dat het de gevoeligheid is anders zou ze met opzadelen en longeren ook vreemd moeten doen lijkt mij .. Scheve mond

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:47

Misschien is ze gewoon Hyper omdat haar vacht weg is??

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 17:00

peetorlan schreef:
Misschien is ze gewoon Hyper omdat haar vacht weg is??

Dat zou ook goed kunnen ze heeft altijd wel al behoorlijk veel pit gehad

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 17:07

Whisper van mij is ook pittig en zeker als ik haar net geschoren heb.
Dan moet ik echt de eerste weken goed opletten whahah.
Anders sprint ze onder me weg.
Ik ga ook altijd inrijden met een zweetdeken om.
En als ze dan warm is gooi ik hem af.
Uit stappen doen ik ook met zweetdeken om.
Voor buiten rijden heb ik een gevoerde/waterdichte uitrijdeken.
Kijk als ze ineens onder die warme deken vandaan komen dan is dat wel ff fris.

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 17:13

He sandra, wat naar dat Whitney nog steeds zo doet!!
Bij remoon deed ze dat van de week toch niet?
Hoop dat ze er snel overheen is!

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 17:19

heey steef , ze doet t nog steeds alleen bij remoon gooide ze dr hoofd niet naar achter geloof ik kweet t niet maar ik kreeg gewoon een black out door die kopstoot

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 17:30

Vervelend, maar je moet de zadelplek ook niet weg scheren.
Volgende keer misschien eerst verdiepen in wat je doet? Lachen
(niet aanvallend bedoelt hoor!)
Suces. Ja

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 11:56

Joscaa schreef:
Vervelend, maar je moet de zadelplek ook niet weg scheren.
Volgende keer misschien eerst verdiepen in wat je doet? Lachen
(niet aanvallend bedoelt hoor!)
Suces. Ja

Ik wist niet dat zij er zo gevoelig op zou reageren bij andere paarden ging t namelijk wel goed ( die waren dan wel fris )

rspekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:24

hey mensen, ik heb een vraag,
Ik ga zondag mijn tinker scheren. Denken jullie dat er alleen voordelen zitten aan het laten staan van een dekje of ook nadelen? Zweet je paard dan niet juist harder onder het dekje of raakt hij die hitte wel kwijt door de algemene kaalheid?
Ik wil heb helemaal scheren, benen laten staan, misschien hoofd (even kijken hoe het gaat) en over het dekje heb ik een meningsverschil met de eigenaar... Kunnen jullie mij helpen?

groetjes rebecca

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:35

die van mij is ook idd erg druk/vervelend na het scheren.....ik ga ook meteen na het scheren even een klein stukje buiten stappen(kunnen de kleine stukjes haar er nog even uitwaaien....)
en ik heb ook altijd onder het zadel alles weg geschoren,hij loopt ook voor de kar en het ziet er niet uit anders.

maar stijgeren heeft hij nog nooit gedaan.ik denk idd dat het een beetje irriteerd en ze daar kriegel van word(met opstappen gaat het zadel natuurlijk een beetje bewegen en misschien doet het dan pijn of voelt het naar...)
hoop dat het zoiets is dan lost het zich vanzelf weer op,al is het nu erg vervelend.
gelukkig gaat het nu redelijk met je.

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 14:56

Ja ik heb er nu wel van geleerd maar tog zoiets heftigs had ik neit verwacht , maja vind t wel beetje vreemd want vorige week had ik haar ook eerst gelongeerd zo zeker wel 20 min. en daarna er ff opgestapt en toen deed ze ook niks... nu stapte ik er op ook weer na 20 min en ze begon gelijk kreeg niet eens de kans teugels te pakken Verward Ziek

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:59

Misschien is je paard er wel gevoelig voor...ik heb wel eens vaker gehoord dat een paard gek wordt na het scheren...
Niet fijn in ieder geval, succes ermee!

Groetjes,
Gerriëtte

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 15:03

rspekje schreef:
hey mensen, ik heb een vraag,
Ik ga zondag mijn tinker scheren. Denken jullie dat er alleen voordelen zitten aan het laten staan van een dekje of ook nadelen? Zweet je paard dan niet juist harder onder het dekje of raakt hij die hitte wel kwijt door de algemene kaalheid?
Ik wil heb helemaal scheren, benen laten staan, misschien hoofd (even kijken hoe het gaat) en over het dekje heb ik een meningsverschil met de eigenaar... Kunnen jullie mij helpen?

groetjes rebecca

Als ik jou was zou ik het laten staan want je weet dus maar nooit hoe gevoelig ze zijn ( die van mij zoals je heb gelezen is er supergevoelig op)

rspekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 15:27

nee das waar...
ik laat het wel staan...lijkt me inderdaad beter

dank je wel

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 08:56

misschien heeft de hengst haar op zijn rug geraakt en heeft ze daar last van, dus als je op het zadel gaat zitten kan ze zo reageren.

Mientjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 00:04

Meestal heb je toch eerst dekje, lamsvel, zadel? Hmm.. Als ze met het longeren niet stijgert, en met jou erop wel, dan is ze waarschijnlijk erg gevoelig, als er niemand op zit, heb je weinig druk, zodra jij er op zit, duwt het zadel harder op dr rug en doet het meer pijn. Het is ook niet zo slim om dr zadelplek weg te scheren. Maar goed, het was je eerste keer dus je had het niet kunnen weten. Ik zou ook met losrijden en met uitstappen een uitrijdeken of zweetdeken opdoen,

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 17:27

Als het een paard is dat anders niet steigert, en nu ineens na het scheren wel, dan lijkt het mij toch dat ze ergens pijn moet hebben.

Vooral omdat ze het al meteen doet als je erop gaat zitten. Doet ze het ook als iemand haar vasthoudt terwijl je erop gaat?

Gewoon haar haren weer laten aangroeien en die rug niet meer scheren! (naar mijn bescheiden mening is een tinker toch een 'sober ras' dat in een lekker wintervachtje mag zitten Verward

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 16:42

Klara16 schreef:
Als het een paard is dat anders niet steigert, en nu ineens na het scheren wel, dan lijkt het mij toch dat ze ergens pijn moet hebben.

Vooral omdat ze het al meteen doet als je erop gaat zitten. Doet ze het ook als iemand haar vasthoudt terwijl je erop gaat?

Gewoon haar haren weer laten aangroeien en die rug niet meer scheren! (naar mijn bescheiden mening is een tinker toch een 'sober ras' dat in een lekker wintervachtje mag zitten Verward

Het probeem bij haar is als je haar vasthoudt dat ze in gevecht gaat om los te komen zowel aan t hoofdstel als aan de longe:?

Voortaan laat ik ook idd een vlak op de rug staan , de reden dat ik haar geschoren is omdat ze zo'n lange vacht had dat ik haar neit drooggestapt kreeg en op den duur stond ze zelfs al te zweten in haar stal..