En een beetje uitproberen, probeer er ook een keer zonder zadel als dat lukt.. Anders idd na laten kijken..
Succes..!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xWhitneyx schreef:Shanna schreef:heb je het lamsvel onder het zadel en onder het dekje (dus recht op de rug) liggen? wellicht dat dit kan helpen..
en met longeren doet ze niks zei je.. heeft ze dan ook zadel op of doe je dat zonder zadel?
Als ik haar longeer doe ik dat met zadel ( eerst lamsvel , dan dekje , dan zadel ) en dan geeft ze geen kick
peetorlan schreef:Misschien is ze gewoon Hyper omdat haar vacht weg is??
Joscaa schreef:Vervelend, maar je moet de zadelplek ook niet weg scheren.
Volgende keer misschien eerst verdiepen in wat je doet?![]()
(niet aanvallend bedoelt hoor!)
Suces.
rspekje schreef:hey mensen, ik heb een vraag,
Ik ga zondag mijn tinker scheren. Denken jullie dat er alleen voordelen zitten aan het laten staan van een dekje of ook nadelen? Zweet je paard dan niet juist harder onder het dekje of raakt hij die hitte wel kwijt door de algemene kaalheid?
Ik wil heb helemaal scheren, benen laten staan, misschien hoofd (even kijken hoe het gaat) en over het dekje heb ik een meningsverschil met de eigenaar... Kunnen jullie mij helpen?
groetjes rebecca
Klara16 schreef:Als het een paard is dat anders niet steigert, en nu ineens na het scheren wel, dan lijkt het mij toch dat ze ergens pijn moet hebben.
Vooral omdat ze het al meteen doet als je erop gaat zitten. Doet ze het ook als iemand haar vasthoudt terwijl je erop gaat?
Gewoon haar haren weer laten aangroeien en die rug niet meer scheren! (naar mijn bescheiden mening is een tinker toch een 'sober ras' dat in een lekker wintervachtje mag zitten