2de keer op Misty!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sidney

Re: 2de keer op Misty!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:46

Flying_Angel schreef:
Sodeletuut schreef:
zoals ik hierboven ook schreef: we oefenen er heel erg veel mee en het gaat al steeds bezig, en wij hebben geen longeerbak dus dat word moeilijk..maar ze gaat echt snel vooruit hoor

Dan maak je een longeerbak? Paaltjes, lint erom en hup klaar.
Ik zou eerst echt longeren goed onder de knie krijgen, het paardje is nog jong. Als je het nu goed doet heb je later dubbel zo lang plezier met haar.

Succes. Ze is een leuk beestje Lovers

Hellemaal mee eens Haha!

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:46

ik rijd ook welleens paarden in, net een arabierX new forest en nu een gelderlandertje bezig maar als ik op de grond sta (bij gelderlander) en me vriendin rijd hem wil ik de longeerlijn zo slap mogelijk houden en er een halster onder doen want zo leer je het sturen misschien niet zo goed aan.

het meerennen doen wij niet omdat een paard de eerste passen vooral zijn balans moet zoeken (zeker een jong paard zonder ervaring) dat meisje loopt dat gruwelijk in de weg en als die gaat bokken of rennen gaat die toch wel en is het alleen maar gevaarlijker voor dat meisje

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:47

Sodeletuut schreef:
Ik volg alleen de raad van de instructeur op.. ik doe wat hij zegt.. hij zij dat zij mee moest rennen. hij zij dat ik de teugels vast moest pakken. hij zij dat ik dit allemaal moest doen en dat ik er al op kon enzoo.. en ik denk, hij heeft er wel verstand van..

Nou dat is te zien dat hij dr verstand van heb Clown zo ziet het er dus echt niet uit hoor.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 16:49

ja dat is wel waar.. maar ik kan toch niet die man gaan commanderen dat hij alles fout doet want hij helpt vaak met paarden inrijden en dat zijn altijd fijne paarden geworden.. maar de foto's zijn ook van haar linkerhand en daar vind ze de longe heel erg moeilijk want we gingen op de rechterhand en toen ging het helemaal goed dus we gaan nu ook extra tijd aan de linkerhand besteden, en morgen gaan we ook heen samen met een oudere pony (18 jaar) heen zodat ze die ook een beetje kan volgen en een beetje rustig kan worden

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:50

Sodeletuut schreef:
Maar die longeerlijn zit niet rechtstreekt aan het bit vast hoor, die gaat eerst over haar hoofd heen zodat het niet zo trekt snapje?..
en ik zal wel heel goed gaan oefenen met het longeren..

Ja dat is ook zo en dat is ook goed.
Maar je kan beter een halstertje er onder doen, en dan de longeerlijn op dezelfde manier vastmaken zoals je nu hebt.
Het is om het sturen te verbeteren, je wordt dan niet gehinderd door degene die de longe vast heeft.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:51

NIET ACHTER ANDERE PAARDEN AAN BELEREN

dat is echt mijn standpunt, als je dat nu gaat leren kan die dalijk niet alleen rijden, rijd eerst dat beestje zo maar eens goed in en dan kan je achter andere aan gaan hopsen (maar eerst de basis erin )

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:51

Ik vind ook inderdaad dat je heel veel in Misty haar mond zit. probeer haar lekker los te laten van voren, en dan niet de teugels losgooien, maar ontspannen. En probeer niet teveel met je teugels te sturen, maar ook met je zit en je benen. Het is even lastig, maar later krijg je er dan een veel fijner paard voor terug. En in inderdaad, die meerenner is niet echt fijn als ze aan de teugel hangt. Ik vind trouwens dat je er nooit zo op kan stappen als ze niet eens normaal gelongeert kan worden. Ga een paar stapjes terug en denk eerst aan je paardje Knipoog Verder vind ik haar erg schraal, komt dit door de foto? Of is ze aan de magere kant?
Dit jaar heb ik ook mijn pony ingereden en ik heb er nu echt heel veel baat bij dat ik niet zo aan de teugels heb lopen hangen. Hij is nu stuurbaar met mijn benen en mijn zit.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 16:51

dus dan de longeerlijn aan het halster vast maken ?

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:52

Waarom zou je dat niet zeggen. Het gaat toch om jou paardje.
Dat hij t vaak doet wil nog niet zeggen dat hij t goed doet en niet te snel etc.
Ik zou er ook niet te vaak op gaan 2 x in de week ofzo maar niet iedere dag.Gewoon alles rustig aan opbouwen en eerst beginnen met longeren en daarna zadeltje erop daarna hangen etc..

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 16:53

ja ze is nog wel een beetje aan de dunne kant maar dat komt omdat ze het niet erg goed heeft gehad bij haar vorige baasje, ze ziet er nu al veel beter uit dan eerst.. eerst was ze echt een skeletje

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:53

ja gewoon aan halster vastmaken ja

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:53

ja gewoon aan het halster

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 16:54

okee is goed zal ik dat morgen even zeggen dat dat een beter idee is! Bedankt!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:54

Ja op dezelfde manier als je nu hebt gedaan.
vandaar ook dat ik zei hopelijk zijn de ringen van je halster groot genoeg Knipoog

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 16:55

ohh ik snap het! ik denk dat dat wel lukt! dankje

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:58

Sodeletuut schreef:
Ik vind dit niet zulke leuke reacties, we doen namelijk heel erg ons best met haar en met het longeren.. en ik krijg alleen maar negatieve reacties.. daar word ik ook niet blij van.. ik wil alleen even laten zien hoe het gaat met mijn paardje. we doen echt ons best hoor.. ik weet wel dat ik erbij heb gezet dat commentaar welkom is maarja ik had niet verwacht dat ik alles fout zou doen..

Het is helemaal niet negatief bedoeld maar meer uit het oogpunt van je paardje en van jou dat het inrijden een prettige ervarring word voor beide, het ziet er niet zo prettig uit op de foto's

Sodeletuut schreef:
Ik volg alleen de raad van de instructeur op.. ik doe wat hij zegt.. hij zij dat zij mee moest rennen. hij zij dat ik de teugels vast moest pakken. hij zij dat ik dit allemaal moest doen en dat ik er al op kon enzoo.. en ik denk, hij heeft er wel verstand van..

Nee dat is echt een verkeerde instelling nooit je paard inrijden op basis van hij is mn instructeur en daarom heeft hij dr verstand van het blijft altijd nog jouw paard!
Ik heb een vraagje als je naar de foto's zou kijken alsof die van iemand anders zijn, hoe zou jij dan reageren bij deze foto's??

Ik zou iemand anders zoeken die je helpt bij het inrijden en helemaal overnieuw beginnen nu dat nog kan ik zou stoppen met dit gerommel en 1st een nieuwe goede basis leggen!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:01

Ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe oud je paardje is?
En persoonlijk lijkt het me een goed plan om toch maar eens te gaan denken aan een andere instructeur of trice. Iemand die weet hoe het moet, zal jou niet op deze manier op een onbeleerd paard zetten n.l!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 17:02

maar dat ze zo raar deed aan de longe zijn moment opnames, dat zijn gewoon mooie foto momenten.. het ging echt niet de hele tijd zo hoor..
ze is 3,5 jaar

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:03

helemaal met aerdenhout1 eens

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 17:04

hij weet wel wat hij doet.. hij zegt wel van ik zet je er alleen maar op als het helemaal vertrouwd is enzo, en misty was gewoon heel braaf en toen ben ik er op gegaan, we rijden per keer maar 10 minuten/kwartiertje en dan stoppen we alweer hoor.. we doen echt rustig aan

Squit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:05

als je denkt dat je niet helemaal goed geholpen wordt of verkeerde dingen gezegd worden..
hij zal vast ook wel goede dingen hebben hoor Haha!
waarom zoek je dan niet iemand die veel vaker paarden heeft ingereden..
dan wordt je misschien beter begeleid..
daar bereik je veel meer mee dan wat je nu bereikt..
ik zeg niet dat die gene die je nu helpt helemaal fout is..
maar soms leer je meer van iemand anders dan van hem ( dacht ik dat ik las) Knipoog
Laatst bijgewerkt door Squit op 11-11-07 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:06

ik vind het er niet erg vriendleijk uitzien, word gewoon opzij getrokken
leer eerst een basis, longeren, stemhulpen, en ga er pas op als ze dat snapt

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 17:07

hij heeft er echt veel ervaring mee, hij heeft al tig paarden ingereden met succes.. en hij pakt het echt wel goed aan met misty hoor.. nogmaals; dit zijn moment opnames van de longe, ik zal nog wel even wat foto's maken morgen als ze normaal aan de longe loopt.. want die bokjes en sprongetjes zijn gewoon van die fotomomenten snapje

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:08

Sodeletuut schreef:
hij weet wel wat hij doet.. hij zegt wel van ik zet je er alleen maar op als het helemaal vertrouwd is enzo, en misty was gewoon heel braaf en toen ben ik er op gegaan, we rijden per keer maar 10 minuten/kwartiertje en dan stoppen we alweer hoor.. we doen echt rustig aan

Maar dat kan zelfs een leek zeggen Knipoog je gaat er pas op als het vertrouwd is. Als ik jouw was zou ik toch op zoek gaan naar een andere instructeur/instructrice Ja

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:08

Sodeletuut schreef:

Meis het enige wat ik nu nog kan zeggen, sterkte met het inrijden als je geen reële reactie wil op je foto's dan kun je je kop in het zand blijven steken, maar ik ga je verzekeren dat dit paard heus ingereden raakt maar de manier waarop vind ik gewoon weg niet eerlijk tegen over het dier!

Lees de adviezen allemaal nog eens goed na en ik hoop voor je paard dat je wat met die adviezen gaat doen.

Het wil niet zeggen dat als hij al zoveel paarden heeft ingereden en zoals jij zegt allemaal fijne paardjes geworden, hoeft het nog niet zo te zijn dat zijn manier ook goed is voor jou en voor je paard!