Lusitano dame met mij erop @ training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maartje_h

Re: Lusitano dame met mij erop @ training

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:12

Super leuk paard
ziet er ook weer super netjes uit !

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 12:51

lusitana:
ik begrijp je heel goed hoor Ja het grootste probleem wat ik heb is dat ik mijn binnenhand niet naar binnen kan plaatsen om stelling te vragen. volgende week heb ik een proefles en zal dan ook aangeven dat ik daar al jaren vanaf probeer te komen.
bij deze dame is het verschil tussen angst en kleiren heel erg goed te voelen, ze kan zo 10 keer langs die hoek lopen en hem niet eng vinden, maar de volgende keer is het wel eng. ik voel dat aankomen en kom dan even flink in omdat ze gewoon niet zo moet klieren. en op dat moment voelt het voor mij het meest logisch om dat op de manier te doen die op de foto te zien is. ik weet ook dat het rijtechnisch niet helemaal juist is, maar ze reageert er wel op en de volgende keer in die hoek is er niets aan de hand.
ik ben het nog steeds met je eens dat het niet de juiste manier is, op die bewuste foto gaat mijn buitenhand naar achteren om haar toch in die hoek te laten, mijn binnenbeen drukt haar naar buiten en mijn binnenhand probeert stelling te vragen, maar doordat het voor mij nog niet lukt om die naar binnen te plaatsen om te gaan vragen gaat die naar achter. daar moet ik zeker aan werken

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 15:40

Wat grappig,je ging pas bij ons voorbij en ik dacht nog dat lijkt Lissy van bokt wel,waarschijnlijk ken ik je uit een topic met bruin tuig ofzo Haha!
Maar nu zie ik toevallig je foto's en ik herkende de achtergrond,en je laarzen Vork

Het ziet er netjes uit!
Is het zadel een Wow?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 15:54

zadel is een Harry Dabbs Lachen

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:37

Leuke foto's en een mooie merrie Ja. Ik vind je tuig + laarzen mooi, alleen vind ik persoonlijk op een schimmel zwart mooier Haha!.

Ik heb nog wel een goed adresje hoor Schijnheilig.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:41

Wat een geweldig paard, en je laarzen zijn ook erg mooi! Lachen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 16:43

Anoukie schreef:
Leuke foto's en een mooie merrie Ja. Ik vind je tuig + laarzen mooi, alleen vind ik persoonlijk op een schimmel zwart mooier Haha!.

Ik heb nog wel een goed adresje hoor Schijnheilig.

haha, het bruine tuig gaat niet weg hoor Haha! kan het nu weer fijn gebruiken, dus wordt niet verkocht.

ik vind het juist wel heel chique op een schimmel... alleen lijkt het tuig op de foto's een stuk donkerder dan dat het is.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 19:55

Het kan zijn dat ze af en toe een verzetje zoekt omdat je teveel over de hoefslag rijdt? De hersenen wat meer bezig houden kan dan wonderen doen. Eens verrassen met iets totaal nieuws, zoals een volte op het midden van een gebroken lijn, naar binnen of naar buiten. en dan kun je eventueel die volte ook nog in een andere gang doen. Of van een gebroken lijn het eerst stuk verzamelen en het tweede stuk verruimen/uitstrekken.
Van de hoefslag af wijken en weer terug wijken. Slangevolte in galop en dan op de middenlijn overspringen (of via eenvoudige galopwissel van galop veranderen), schouder voor/binnenwaarts op een (halve) grote volte. Om maar wat te noemen. Van die dingen dat ze even moet nadenken, dan blijft ze attenter op je.

el1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 19:56

vind het echt een heel mooi paardje!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 21:45

afwisselen doe ik al heel veel, rij bijna alleen op de volte en pak vaak een pasje wijken of SB mee. ook maak ik veel overgangen en tempowisselingen, slangevoltes rij ik al veel (meestal 6 bogen) en dan op de korte zijde een overgang naar stap en na een pas of 3 weer aandraven

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 21:58

Aha, okee. Dan is het ook niet echt verveling.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 22:49

hey las hier iets over een sperriempje. Probeer het eens uit op een paardenschedel zou ik zeggen. Die ene riem op de neus is echt voldoende Haha! Dat andere riempje heeft net zo veel nut als.......

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 00:12

Ik vind het er echt goed uit zien. Ik vind je rijbroek trouwens erg leuk!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 16:08

Lusitana schreef:
Aha, okee. Dan is het ook niet echt verveling.

denk het haast niet, het werk wordt ook veel afgewisseld. trainen, longeren met dubbele lijnen, wandelen, dag vrij, buitenritjes en voor de koets is door de week verdeeld

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 11:44

Ik bedoelde het niet in het algemeen, maar in het uur(?) dat je traint. Sommige mensen rijden teveel over de hoefslag en dan gaan ze dingen verzinnen om er eens af te komen Haha! Slimme paarden vinden die "rondjes rijden" nl vervelend, ook als je regematig schakelt, ze kunnen het pad dan wel uittekenen dus een beetje meer of minder gas is dan geen uitdaging. Wat ze wél aan het denken zet, is wat ik zei, even buiten de patronen vallen. Een figuur in een figuur, overgangen in een figuur... Dan krijg je van "He wat is dit nu weer, wat wil ze nu?" dan moeten ze attent worden op je hulpen omdat ze niet meer kunnen voorspellen wat het is. Met name Lusitanos zijn de ruiter vaak voor in hun ijver.
Maar goed, ook daarin blijk je creatief, dus dat zal het dan ook niet zijn.

jorincka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 12:29

wat een luek paardje zeg oh om op te eten en wat een leuk hoofstel Tong uitsteken

Elinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 12:33

ziet er heel erg netjes uit

Shylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 13:58

Ik vind dat je netje rijd! en wat een geweldige rijlaarzen!! Haha! Ze zien er chique uit! (net als je paard!)

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 14:06

Gaaf paard!
Ik denk dat je je been nog iets langer kan maken door je hakken uit te drukken..
& ze kantelt haar hoofd (als ik het goed gezien heb), dus probeer evenveel gewicht op 2 teugels te behouden Clown

& Als echte SF moet ik zeggen dat je mooie spullen hebt, maar dat de combinatie (mij!) stoort..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 16:39

opzich past alles bij elkaar hoor Haha! rijbroek zit precies hetzelfde ruitje in als in het dekje. zadel en hoofdstel zijn dezelfde bruine kleur. mijn handschoenen zijn in hetzelfde bruin als de laarzen. ik had de laarzen opzich wel donkerder willen hebben, maar die leken bijna zwart en dat vond ik niet mooi Haha!

been kan inderdaad nog langer, maar dat is work in progress Haha! ben eerst maar eens aan het wennen aan deze beugellengte.

het kantelen kan ik niet echt ontdekken aan de foto's, merk ik ook niet als ik erop zit trouwens...

heb volgende week een proefles bij de club eens kijken hoe dat gaat, dan kan ik mooi mijn probleempjes uitleggen Haha!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:58

Leuk paard hoor.
Wat ik zo zie: je mag wat meer op je billen gaan zitten.
Niet direct laten sloffen, maar gewoon goed zitten. Te lange beugels (ook al is het maar voor je gevoel) maakt in mijn geval dat je te veel naar voren zit om als het ware je beugels te zoeken... Je kan dan misschien beter dat gaatje korter doen, of ff flink zonder beugels oefenen en daarna je beugels weer eens een gaatje langer doen...
Verder lijkt het of je behoorlijk met je hand inwerkt, maar je geeft zelf al aan dat je daarom geen sperriem wilt, om je handen te controleren.

En ik stoor me aan het bruin Haha! Bij zo'n gevlekte schimmel is er al kleurspel genoeg Knipoog maar dat is natuurlijk smaak.

Er zit absoluut potentie in.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 18:56

corine: de foto's zijn vijna allemaal in lichtrijmomenten gemaakt, dan zit ik uiteraard niet op mijn billen Tong uitsteken bij de foto waar het binnenbeen het verst naar voren is zit ik weldegelijk en ik vind ook dat ik daar netjes zit.
in de galop kan ik inderdaad nog meer gaan zitten, maar voor mijn gevoel hang ik al enorm achterover

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 19:07

Erg mooi paard! kan ook niet anders zeggen dat je er erg netjes op zit! Vooral foto 6 vind ik erg mooi:)

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 19:10

zit er netjes uit
trouwens ook mooie laarzen *kwijl*

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 20:31

LiSSy schreef:
corine: de foto's zijn vijna allemaal in lichtrijmomenten gemaakt, dan zit ik uiteraard niet op mijn billen Tong uitsteken bij de foto waar het binnenbeen het verst naar voren is zit ik weldegelijk en ik vind ook dat ik daar netjes zit.
in de galop kan ik inderdaad nog meer gaan zitten, maar voor mijn gevoel hang ik al enorm achterover

Dat lichtrijden snap ik en had ik ook al gezien. Dan hou ik wel een galopmomentje over.
Overigens kan je ook met lichtrijden teveel naar voren werken (ik weet er alles van, hihi)