Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Bojangles schreef:Verdiep je eens in het head-shaking-syndrome.
Ik ken geen paarden die zomaar schudden met het hoofd om onder het werk uit te komen, dit komt ergens uit voort.
__Shannon schreef:Je kan beter eerst naar de reden zoeken waarom ze dit gedrag vertoont,
en dan pas naar oplossingen zoeken. zolang je niet weet waarom ze het doet,
kan ik je ook geen raad geven

_Lonneke schreef:@ Paardfysio, Nee ze doet het niet tijdens het longeren
@ Jouke_h Ja daar zijn we nu mee bezig en dan doet ze het niet maar stel ze moet naar onder gaan lopen en het dus voor haarmoeilijk word dan begint ze te schudden omdaar vanaf te komen en haar hoofd weer omhoog te kunnen doen.
_Lonneke schreef:ja ze loopt heel makkelijk op de volte, naar binnen kijken enz doet ze netjes. alleen wil ze nog wel eens naar binnen vallen, ze is wel goed op het been alleen soms het opzij gaan voor druk vind ze nog wat moeilijk.
Nee ze schud gewoon als het echt moeilijk word als ze het hoofdje niet de hele tijd omhoog kan doen, dan maakt het verder niet uit of we rechtrichten of wat anders.

Bedankt voor de tip, hier heb ik wat aan, dat ga ik proberen!
) niks van aantrekken en gewoon rijden, zorg dat je een vriendelijke hand geeft (niet vastzetten). En lekker voorwaarts naar je hand toerijden. En nooit doen: hand vastzetten en been geven tegelijk. Zeker bij zo'n onervaren paard zijn de regels simpel. Been geven is voorwaarts, tegelijkertijd met je hand vragen snappen ze niet.