Shizzel schreef:Mooie foto's Cynthia!
Ik vind jullie enorm vooruit gaan. En niet op die ene letten, je weet zelf wie ik bedoel, en de rest ongetwijfeld ook.
Je weet zelf hoe je Lucky moet behandelen, wat goed voor haar en jezelf is en daar weet de rest niks tot veel minder vanaf!
Dankje wel Miesjj !
bont_jump schreef:Ik gebruik zelf ook een thiedeman, omdat m'n pony z'n rug wegdrukte. (dit is ideaal ervoor, wij rijden veel jonge paarden in en gebruiken hem daarbij veel.) Dit verschilt natuurlijk per pony, dus kun je dat niet meteen bepalen als je een paar foto's ziet. Als je niks weet van de werking van de thiedeman kun je je er beter niet mee bemoeien, of je eerst beter laten informeren

.
Tot slot leuke foto's van Lucky, het gaat helaas niet altijd als je zou willen met paardrijden. Maar anders zijn de keren dat het supper gaan ook niet meer zo leuk

Idd, helemaal gelijk !
Dat maakt het rijden en omgaan met die dieren zo leuk, vind ik. Ze zijn iedere dag weer anders ! 
En bedankt voor je reactie !
Amber_VZ schreef:Luckyy!

Och Cynt gewoon niet er naar luisteren! Je weet zelf donders goed hoe je eigen pony in elkaar zit! En ik denk dat ik je goed genoeg ken, dat je het absoluut niet verkeerd gaat doen!
Verder wil ik zeggen dat je best wel een mooie houding hebt hoor. Mooi rechtop, alleen die pionohandjes

En Lucky ziet er goed uit

Dankje wel Amber ! 
Hahaha, idd.. ik ga echt niet zomaar me pony verpesten. Dat verdiend ze gewoon niet.
Ja he ? Die pianohanden irriteren me mateloos !! Vreselijk !!
Ik zal er weer meer proberen op te letten ! 
Mirie schreef:ben het toch wel aardig met griebels eens, het is natuurlijk altijd iemand zijn eigen keuze waar die wel en niet mee rijdt,
maar als jij hem van achter naar voren rijd, zal die minder sterk zijn, meer beweging in zijn lichaam kunnen hebben,ze achterhand en lekker onder kunnen zetten, een mooiere hoofd-hals houding kunnen krijgen en zo een ontspannen beeld kunnen geven,
het zijn maar tips/commentaar wat je er mee doet is aan jezelf, leuke pony voor de rest
Bedankt..
Djura_xx schreef:heb jij toevallig vorig jaar mee gedaan aan indoor friesland??
de pony iniedergeval
Nee, ik heb nog nergens echt aan mee gedaan. Ik heb haar nog maar anderhalf jaar.
Toen ik haar kreeg was ze nog zo groen als gras. ! 
supertammy schreef:Wat zit jij netjes recht op je pony zeg!

Daar kan ik nog een voorbeeld aan nemen.
Ik vind je pony ook echt een leuk ding

. Je hebt haar al lekker aan het lopen.
Essssss schreef:Ziet er heel leuk uit!
Bedankt allebei !
griebels schreef:Mijn paard is vroeger ook met thiedemann gereden (voordat hij van mij was) en hij heeft er een flinke sterke onderhals van gekregen omdat ze erin kunnen gaan hangen. Met een onderhals is je paard alleen maar sterker, omdat juist de verkeerde spier zich aanspant ipv de spier in zijn bovenhals

Daarom vroeg ik het

Jep, ze krijgen er idd een behoorlijke onderhals van, dat klopt.
Maar dat wil ik ook voorkomen door hem enkel maar te gebruiken wanneer ik denk dat het nodig is.
Bijvoorbeeld dus op nieuwe locaties, en andere spannende dingen waar ik bang ben dat ik haar niet zo makkelijk kan hendelen.