4 jr Welsh Cob @ work op nieuwe stal

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Re: 4 jr Welsh Cob @ work op nieuwe stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 09:59

WiskyBokjes schreef:
Griebels, heel veel mensen rijden jongere paarden met sporen, als zij daarmee rijd dan rijd ze zo. Ik denk dat zij het beste weet hoe ze lucky met rijden Bloos
Over de thiedeman, een thiedeman is alleen maar fijner als je paard druk/sterk is , zo heb je je paard beter in de hand. Cynthia heeft er niks voor niks voor gekozen Bloos
Wil me nergens mee bemoeien ofzo maar vond beetje onnodig

Mijn paard is vroeger ook met thiedemann gereden (voordat hij van mij was) en hij heeft er een flinke sterke onderhals van gekregen omdat ze erin kunnen gaan hangen. Met een onderhals is je paard alleen maar sterker, omdat juist de verkeerde spier zich aanspant ipv de spier in zijn bovenhals Knipoog
Daarom vroeg ik het Knipoog

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 12:07

Shizzel schreef:
Mooie foto's Cynthia!
Ik vind jullie enorm vooruit gaan. En niet op die ene letten, je weet zelf wie ik bedoel, en de rest ongetwijfeld ook.
Je weet zelf hoe je Lucky moet behandelen, wat goed voor haar en jezelf is en daar weet de rest niks tot veel minder vanaf!

Dankje wel Miesjj ! Haha!

bont_jump schreef:
Ik gebruik zelf ook een thiedeman, omdat m'n pony z'n rug wegdrukte. (dit is ideaal ervoor, wij rijden veel jonge paarden in en gebruiken hem daarbij veel.) Dit verschilt natuurlijk per pony, dus kun je dat niet meteen bepalen als je een paar foto's ziet. Als je niks weet van de werking van de thiedeman kun je je er beter niet mee bemoeien, of je eerst beter laten informeren Haha!.

Tot slot leuke foto's van Lucky, het gaat helaas niet altijd als je zou willen met paardrijden. Maar anders zijn de keren dat het supper gaan ook niet meer zo leuk Bloos

Idd, helemaal gelijk ! Haha!
Dat maakt het rijden en omgaan met die dieren zo leuk, vind ik. Ze zijn iedere dag weer anders ! Ja
En bedankt voor je reactie ! Pling

Amber_VZ schreef:
Luckyy! Lovers

Och Cynt gewoon niet er naar luisteren! Je weet zelf donders goed hoe je eigen pony in elkaar zit! En ik denk dat ik je goed genoeg ken, dat je het absoluut niet verkeerd gaat doen!
Verder wil ik zeggen dat je best wel een mooie houding hebt hoor. Mooi rechtop, alleen die pionohandjes Nagelbijten / Gniffelen
En Lucky ziet er goed uit Knipoog

Dankje wel Amber ! Lovers
Hahaha, idd.. ik ga echt niet zomaar me pony verpesten. Dat verdiend ze gewoon niet. Knipoog
Ja he ? Die pianohanden irriteren me mateloos !! Vreselijk !! Nagelbijten / Gniffelen Ik zal er weer meer proberen op te letten ! Ja

Mirie schreef:
ben het toch wel aardig met griebels eens, het is natuurlijk altijd iemand zijn eigen keuze waar die wel en niet mee rijdt,
maar als jij hem van achter naar voren rijd, zal die minder sterk zijn, meer beweging in zijn lichaam kunnen hebben,ze achterhand en lekker onder kunnen zetten, een mooiere hoofd-hals houding kunnen krijgen en zo een ontspannen beeld kunnen geven,
het zijn maar tips/commentaar wat je er mee doet is aan jezelf, leuke pony voor de rest

Bedankt..

Djura_xx schreef:
heb jij toevallig vorig jaar mee gedaan aan indoor friesland??
de pony iniedergeval

Nee, ik heb nog nergens echt aan mee gedaan. Ik heb haar nog maar anderhalf jaar.
Toen ik haar kreeg was ze nog zo groen als gras. ! Lachen

supertammy schreef:
Wat zit jij netjes recht op je pony zeg! Haha! Daar kan ik nog een voorbeeld aan nemen.
Ik vind je pony ook echt een leuk ding Knipoog . Je hebt haar al lekker aan het lopen.

Essssss schreef:
Ziet er heel leuk uit!

Bedankt allebei ! Haha!

griebels schreef:
Mijn paard is vroeger ook met thiedemann gereden (voordat hij van mij was) en hij heeft er een flinke sterke onderhals van gekregen omdat ze erin kunnen gaan hangen. Met een onderhals is je paard alleen maar sterker, omdat juist de verkeerde spier zich aanspant ipv de spier in zijn bovenhals Knipoog
Daarom vroeg ik het Knipoog

Jep, ze krijgen er idd een behoorlijke onderhals van, dat klopt.
Maar dat wil ik ook voorkomen door hem enkel maar te gebruiken wanneer ik denk dat het nodig is.
Bijvoorbeeld dus op nieuwe locaties, en andere spannende dingen waar ik bang ben dat ik haar niet zo makkelijk kan hendelen.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:16

Leuke pony heb je Haha! . Is het voor jouzelf niet beter om op een wat ouder paard te rijden dat wat meer kan? Aan je reactie's te lezen lijkt mij dat wel beter. Is niet aanvallend bedoeld ofzo. Vindt het er verder niet verkeerd uit zien op de foto's.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 12:19

elmiran schreef:
Leuke pony heb je Haha! . Is het voor jouzelf niet beter om op een wat ouder paard te rijden dat wat meer kan? Aan je reactie's te lezen lijkt mij dat wel beter. Is niet aanvallend bedoeld ofzo. Vindt het er verder niet verkeerd uit zien op de foto's.

Het ligt meer aan mijn gezondheidsproblemen dat ik soms dus een Thiedeman om doe hoor..
Ik heb de kracht en de energie er gewoon vaak niet voor. Maar het is al een stuk beter dan afgelopen jaar, en ik rijd al veel vaker zonder dat ding en kan ik haar wel goed hendelen.. maar soms heb ik ook weer eens een day-off Nagelbijten / Gniffelen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:26

Om dit soort redenen vraag ik dus eerst waarom je ermee rijdt. Als je dit eerder geantwoord had, had ik het ook beter begrepen Knipoog
Maar goed, mijn berichten zijn niet aanvallend bedoeld maar tipgevend Ja

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:31

Let idd op je handen, vind het er verder goed uitzien. Lachen
Mooie pony heb je onder je kont! Vingers aflikken

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 12:33

griebels schreef:
Om dit soort redenen vraag ik dus eerst waarom je ermee rijdt. Als je dit eerder geantwoord had, had ik het ook beter begrepen Knipoog
Maar goed, mijn berichten zijn niet aanvallend bedoeld maar tipgevend Ja

Thanks.
Ik zal kijken of me moeder binnenkort weer zin heeft om wat foto's te schieten als ik zonder Thiedeman rijdt.
Misschien kan je me dan nog wat betere tips geven, want Lucky is nou niet bepaald een van de makkelijkste. Knipoog

Joscaa schreef:
Let idd op je handen, vind het er verder goed uitzien. Lachen
Mooie pony heb je onder je kont! Vingers aflikken

Dankje wel ! Lachen

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:54

Wat vervelenddat je (nog) niet de kracht en de energie hebt om je paardje te rijden zoals je eigenlijk zou willen. Het is duidelijk dat je daar onzeker over bent...helaas moet je het er maar mee doen en kan je alleen maar proberen er het beste van te maken.
Zorg dat je jezelf goed feedback blijft geven en dat je goede begeleiding hebt.
Tip:als je je niet goed voelt, dan voelt vooral zo'n jong paardje dat erg goed aan. Vraag dan niet te veel van hem. Maar rij meer op 'therapeutische basis' voor jezelf.
Ik denk ook dat je dat al wil doen. Eerst aan jezelf werken en daarna pas aan je paardje.

Veel plezier verder!

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 13:00

Thiedemann is zo ongeveer de meest-vriendelijke hulpteugel die er is, dus zoveel kwaad kan dat niet.
Bovendien aan de foto's te zien werkt hij weinig in...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 13:03

Ligt er maar net aan hoe die gebruikt wordt. Hier wordt hij goed gebruikt maar vroeg het me toch af...

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 13:31

navaja schreef:
Wat vervelenddat je (nog) niet de kracht en de energie hebt om je paardje te rijden zoals je eigenlijk zou willen. Het is duidelijk dat je daar onzeker over bent...helaas moet je het er maar mee doen en kan je alleen maar proberen er het beste van te maken.
Zorg dat je jezelf goed feedback blijft geven en dat je goede begeleiding hebt.
Tip:als je je niet goed voelt, dan voelt vooral zo'n jong paardje dat erg goed aan. Vraag dan niet te veel van hem. Maar rij meer op 'therapeutische basis' voor jezelf.
Ik denk ook dat je dat al wil doen. Eerst aan jezelf werken en daarna pas aan je paardje.

Veel plezier verder!

Klopt ! Ja
Ik ben er idd vaak onzeker over.. ik wil gewoon doorgaan met rijden, maar dan twijfel ik soms aan mezelf of ik het nog wel kan enz.
En ik vraag absoluut niet teveel aan Lucky. Het ligt er net aan hoe ik me voel. Als ik me een dag echt lekker goed weer voel, dan kan ze er wel op rekenen dat het echt werken wordt. Zo niet, dan probeer ik haar lekker los te maken met behulp van vele figuren te rijden en veel buiging en stelling, zodat ze dan toch nog wat aan het werk is, maar niet teveel en ik haar makkelijk aankan. Lachen Maar dan zit er gewoon voor de zekerheid de thiedeman op, voor het geval dat ze andere plannen wilt gaan bedenken.. Knipoog Of natuurlijk lekker een dagje vrij, los, of me bijrijdster zet haar aan het werk of me moeder aan de longe. Want zo'n pony moet gewoon bewegen, en dat verdiend ze ook !
En ik sta zelf al flink aan de medicijnen, en het is maar net welk medicijn maar weer het beste enz. aanslaat .. Nagelbijten / Gniffelen Altijd weer afwachten.

pearlie schreef:
Thiedemann is zo ongeveer de meest-vriendelijke hulpteugel die er is, dus zoveel kwaad kan dat niet.
Bovendien aan de foto's te zien werkt hij weinig in...

Hij werkt idd amper in. Lachen

griebels schreef:
Ligt er maar net aan hoe die gebruikt wordt. Hier wordt hij goed gebruikt maar vroeg het me toch af...

Dat kan ik wel begrijpen hoor. Knipoog

LietJ_RobJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 13:45

Cynthia & Lucky Lovers
Wat zijn jullie een heerlijk stel zeg!
echt geweldig!
Leuke foto's ook Ja
jammer dat sommige zo donker zijn
en wat je zelf al zegt; je kapstokjes.
ik heb er zelf ook last van omdat ik heb geleerd om mun handen zo te houden, maja, een kwestie van eraan werken. Lachen

love_Alegria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 14:02

leuke foto's hoor en door te oefenen wordt het zeker nóg beter want je weet zelf wat je 'fout' doet.
het viel me al eerder op dat je heel mooi rijd Haha!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 17:18

LietJ_RobJ schreef:
Cynthia & Lucky Lovers
Wat zijn jullie een heerlijk stel zeg!
echt geweldig!
Leuke foto's ook Ja
jammer dat sommige zo donker zijn
en wat je zelf al zegt; je kapstokjes.
ik heb er zelf ook last van omdat ik heb geleerd om mun handen zo te houden, maja, een kwestie van eraan werken. Lachen

Dankje wel Robin ! Lovers

love_Alegria schreef:
leuke foto's hoor en door te oefenen wordt het zeker nóg beter want je weet zelf wat je 'fout' doet.
het viel me al eerder op dat je heel mooi rijd Haha!

Thanks ! Haha!